מאט דיימון

Matthew Paige Damon

נולד ב 8/10/1970
  שתף/י
הוסף/י למועדפים       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הגדר/י
מאט דיימון תמונה
כמה עובדות על מאט דיימון
1הוא נולד בשכונת יוקרה אך הוריו עברו לאזור עירוני כדי שמאט ואחיו יגדלו בצורה נורמלית יותר.
2מאט הכיר את בן אפלק כשהיה בן 11. השניים גרו שני רחובות אחד מהשני.
3בצעירותם עבדו מאט ובן בתיאטרון מקומי בבוסטון. מאט עזב את העבודה יום לאחר שבן פוטר. מאוחר יותר השתתפו השניים כניצבים בסרט "Field of Dreams"
 
מזל מאזניים
שחקניות ושחקנים במזל מאזניים »
מאט דיימון - עובדות / תגובות
20 עובדות
תגובות / פוסטים
1
הוא נולד בשכונת יוקרה אך הוריו עברו לאזור עירוני כדי שמאט ואחיו יגדלו בצורה נורמלית יותר.
2
מאט הכיר את בן אפלק כשהיה בן 11. השניים גרו שני רחובות אחד מהשני.
3
בצעירותם עבדו מאט ובן בתיאטרון מקומי בבוסטון. מאט עזב את העבודה יום לאחר שבן פוטר. מאוחר יותר השתתפו השניים כניצבים בסרט "Field of Dreams"
4
בגיל 16 הודיע מאט להוריו שהוא יורד לניו יורק כדי לעבור כמה מבחני בד. הוריו העשירים הודיעו לו בתגובה שלמסע הזה הוא יוצא עם כספו הפרטי. מאט מצא פרסומת טלוויזיה להשתתף בה ובכסף שהרוויח ( 200 דולר ) נסע לניו יורק.
5
הוא נכשל במבחני בד לסדרת הילדים "מועדון מיקי מאוס". זאת התוכנית שגילתה בין היתר את קרי ראסל, הלא היא פליסיטי ואת בריטני ספירס.
6
תפקיד הבכורה שלו היה בסרט "Mystic Pizza" בו התגלתה גם ג'וליה רוברטס. לדיימון הייתה שורה אחת בלבד בסרט: "Mom, do you want my green stuff?"
7
תפקידו המשמעותי הראשון היה כעורך דין מטנסי ב- "The Rainmaker" . כדי לשפר את המבטא הדרומי ירד מאט לטנסי והסכים לעבוד בחינם בבאר מקומי כדי להכיר מקרוב את האנשים ואת אופן דיבורם.
8
לצורך תפקידו ב "Courage Under Fire" איבד דיימון 15 קילו ממשקלו על ידי ריצה של 7 ק"מ ביום ואכילת עוף מבושל ותפוחי אדמה. על הסט הוא התעלף פעמיים ובמשך שלוש שנים אחר כך נאלץ לקחת תרופות כדי לייצב את גופו.
9
סטיבן ספילברג התלהב מאוד ממשחקו ב "The Rainmaker" ו "Courage Under Fire" וליהק אותו כטוראי ריאן ב "Saving Private Ryan".
10
במהלך לימודיו באוניברסיטת 'הווארד' הופיע דיימון בהפסקות בין השיעורים לפני התלמידים בריקודי ברייקדנס תמורת מטבעות שזרקו לו לכובע.

 
11
הוא קיבל ציון 'מעולה' באוניברסיטה על הגרסה הראשונה שכתב ל "Good Will Hunting" במסגרת קורס כתיבת מחזות. על התסריט הסופי זכה יחד עם אפלק בפרס האוסקר ובפרס גלובוס הזהב.
12
התסריט הסופי אותו כתב יחד עם אפלק עורר התעניינות בקרב כמה חברות הפקה אבל אף אחת מהן לא רצתה להפיק את הסרט עם דיימון ואפלק בתפקידים הראשיים. חברת "Miramax" שהימרה על הפרוייקט זכתה בסרט הרווחי בתולדותיה.
13
דמותה של סקילר, חברתו של ויל האנטינג, מבוססת על חברתו האמיתית של מאט בקולג', סקילר סטנסטין. היום סטנסטין היא אשתו של לארס אולריך, מתופף להקת 'מטאליקה'.
14
כשראה לראשונה את רובין ויליאמס מצלם סצנה ב "Good Will Hunting" התפרץ מאט דיימון בבכי. הוא פשוט לא היה מסוגל להאמין שכוכב קולנוע כל כך גדול משתתף בסרט שכתב.
15
הוא הכיר את השחקנית מיני דרייבר על הסט והשניים הפכו לזוג אוהב. רומנים אחרים של דיימון כללו גם את השחקנית קלייר דיינס, דוגמנית העל קארה סנדס ו-וינונה ריידר.
16
הוא מעריץ גדול של סרטי ה"פנתר הורוד" בכיכובו של פיטר סלרס.
17
לדיימון יש בעיות קשות בהיגיינה אישית. בן אפלק מספר שבכל פעם שהיה חוזר לדירה אותה שכר עם מאט הוא כמעט התעלף מהסרחון שנדף מהבגדים הזרוקים, המקרר עם האוכל הרקוב ופח הזבל המלא.
18
דודתו של מאט, דיאן, הייתה פעם הבייבי סיטר של ג'יי לנו. מאט חשב שג'יי לא יזכור את העובדה הזאת אך זה היה הפרט הראשון שמנחה הטלוויזיה הזכיר לו במהלך הראיון שקיימו.
19
הוא הפסיק את התפקיד הראשי ב "The People vs. Larry Flynt" לאודארד נורטון. נורטון הפסיד למאט את התפקיד ב "The Rainmaker"
20
בגלל הדמיון החיצוני ביניהם, אנשים רבים עדיין בטוחים שדיימון הוא אחיו של השחקן מארק וואלברג ( "Boogie Nights" ).
וריאציות איות / שמות נרדפים למאט דיימון: מאט דימון  מט דיימון  מט דימון  מאט דאיימון   לרשימת השחקנים/שקחניות המלאה חיפוש שחקן / שחקנית / במאי רשימת שחקנים רשימת שחקניות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט