חדשות קולנוע וסרטים

"אשחק בכל מקום שמאפשרים לי": ראיון עם טובי ג'ונס

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מבקר האתר רון פוגל פגש בפסטיבל קאן את כוכב הקולנוע הבריטי שמשחק בסרטו החדש של מיכאל הנקה "סוף טוב" שיצא בסוף השבוע לאקרנים בארץ. בראיון הוא מדבר על תפקידיו הגדולים, על התגובות לסרטו החדש ואיזה דמות היה רוצה לגלם במיוחד?
במהלך שהותי בפסטיבל קאן זכיתי לראיין את אחד משחקני האופי המובילים בבריטניה בשנים האחרונות, טובי ג'ונס, שזכור בשל הופעותיו בלהיטים כ"פרוסט/ניקסון", "קפטן אמריקה", "עירום", "משחקי הרעב" וכמובן הופעותיו הבלתי נשכחות כדובי בסרטי "הארי פוטר" וכבמאי אלפרד היצ'קוק הסרט "The Girl" עליו היה מועמד לפרס גלובוס הזהב.

לפסטיבל הגיע ג'ונס לכבוד צאת סרטו החדש "סוף טוב" של אחד מגדולי הבמאים האירופיים מיכאל הנקה ("סרט לבן", "אהבה") בו הוא מגלם את חברה הבריטי של אם המשפחה. בניגוד לסרטיו הקודמים של הבמאי עזב הסרט את קאן ללא פרסים ועם ביקורות מעורבות שחלקן טענו כי הוא ממחזר נושאים בהם עסק הבמאי בעבר בצורה טובה יותר בעוד חלקן המשיכו לשבח את חזונו הייחודי וראיית העולם החדה והצינית של הנקה.

מה דעתך על הסרט?

"אני חושב שהוא מעניין, גם אם חלק מהדברים מתרחשים מתחת לפני השטח. הוא מעורר סוגיות מרתקות ונושאים לא תמיד נעימים שהנקה תמיד מעלה לדיון בסרטיו. שמעתי שאומרים שהוא ביים יצירות הרבה יותר טובות ואני אומר – צפו בסרט ותחליטו בעצמכם. שמועות זה דבר מאוד בעייתי".



"סוף טוב" משרטט דיוקן של משפחה בורגנית אירופאית אחת – האם, ראש המשפחה שמנסה לשמור על מראית עין מכובדת בכל מחיר; אביה, ענק תעשייה לשעבר, עכשיו עייף, מתוסכל וקצר רוח; בנה, שנדמה שאף פעם לא מסוגל לעשות את הדבר הנכון ואחיה, שמקבל משמורת על ביתו מנישואים קודמים ומסתיר לא מעט סודות במחשב שלו.

מה דעתך על יחס הסרט לנושא ההגירה?

"בעולם כיום נושא ההגירה הוא אחד הבולטים, במיוחד בולט נושא המהגרים שבאים באפריקה. לכן סרט שנעשה על משפחה שגרה בקאלה יהיה חייב להתייחס לנושא ההגירה. הנקה מעלה נושאים בוערים על פני השטח אבל לא מחווה את דעתו ונותן לצופה להחליט מה דעתו על המציאות הסבוכה שנגלית לפניו. הגירה אינו הנושא המרכזי בסרט, אבל הוא מסתתר בכל פינה". ואז בשיא הקלילות פונה ג'ונס אליי ושואל אותי מה דעתי על סרטי הפסטיבל והמראיין הופך למרואיין. מסתבר שלג'ונס ממש חשוב לשמוע מה אנשי הקולנוע מהצד השני של המתרס חושבים על הפסטיבל ואנחנו שוקעים לתוך שיחה על מבקרי קולנוע וגם על סרטו הבלתי נשכח (מבחינתי) "ברבריאן סאונד סטודיו" ועל הזדהותו עם דמותו של דובי שאותו דיבב בסרטי הארי פוטר.

האם אתה רואה הבדל בין משחק בטלוויזיה לקולנוע? עשית תפקידים בשתי המדיות

"בטלוויזיה הכל הרבה יותר מהיר לעומת הקולנוע. למשל בסרט של הנקה עשינו עוד ועוד ועוד טייקים כיאה לבמאי פרפקציוניסט כמוהו. היום ללא ספק הטלוויזיה מציעה לא פחות ואולי יותר הזדמנויות לשחקנים".

האם היית רוצה לגלם דמות מיוחדת?

מאד נהניתי מהדמות שלי ב'סוף טוב' ומכך שהיא בלתי צפויה. גם את היצ'קוק שמחתי לגלם. הייתי שמח לגלם את ג'יימס בונד אבל לא נראה לי שייתנו לי (צוחק). אני לא מרגיש אני מלוהק בטייפ-קאסט בגלל גובהי או המראה שלי".

מה נותן לך מוטיביציה אחרי כל כך הרבה שנים בעסק?

"בעבודתי אני חייב להישאר מסוקרן ואני מטבעי סקרן, אני מאוד נהנה לשחק כל פעם תפקיד אחר. הייתי אומר שזו הרגשה לפעמים של ילד שכל פעם משחק בצעצוע אחר. זה הרעיון - לחשוב כמו ילד אבל לא להפוך לילדותי".

מהן התכניות שלך לעתיד?

"בדיוק סיימתי את 'עולם היורה 2' וסיימתי סרט צרפתי ואני מקווה לחזור לשחק בתיאטרון. אני מרגיש לפעמים יותר בנוח במקומות אינטימיים לעומת הסרטים האמריקאים שהם כמו מכונות ענקיות משומנות. נהניתי מאד לשחק ב'עולם היורה', למרות שזה בעצם מפעל מפלצתי לייצור כסף. כל פעם על הסט הרהרתי בבימת התיאטרון הקטנה בלונדון שבה נהגתי להופיע ואמרתי לעצמי – 'תראה איפה אתה היום?' האם זה טוב או רע? אני מבחינתי שמח לשחק בכל מקום שמאפשרים לי".
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ סוף טוב (עמוד סרט)
חץ עולם היורה: נפילת הממלכה (עמוד סרט)
חץ פרוסט/ניקסון (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט