חדשות קולנוע וסרטים

על דיוק ואיכות – ראיון עם אדוארד נורטון – חלק ב'

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המשך הראיון עם אדוארד נורטון:

גרתם יחד באותו המקום בזמן צילומי הסרט? אני יודע שזה קרה בצילומים של "ממלכת אור הירח".

"הצילומים התרחשו רוב הזמן בעיירה גרמנית קטנה בשם גורליץ. ווס וג'רמי (דאוסן, המפיק) עשו את העבודה: הם בחרו מלון קטן וצנוע, והצליחו לסגור עסקה על הפיכתו לביתם של צוות העובדים והשחקנים בצילומי 'גרנד בודפסט'. אז כולנו גרנו שם, ללא דיירים אחרים. זה היה אמצע החורף. זה היה כמו בפנימייה, עם ארוחות ערב משותפות. למען האמת זה גם די משתלם כלכלית. ג'רמי הוא גאון במציאת פתרונות עבור ווס במסגרת התקציב. הם תמיד מוצאים את הדרך הכי מהנה וגם יעילה באותה מידה. במקום הפתרונות שאתה בדרך כלל רואה, הם פשוט שוכרים שף שיבשל עבור כולם. כולם חיים ואוכלים יחד".

וכולם מדברים רק על עבודה כל הזמן?

"לא, אני חושב שבדיוק ההפך. זה כיף. רייף ואני דיברנו על זה: זה יותר כמו חיי התאטרון. זה יותר כמו הקצב של חבורת שחקנים שמעלה הצגות לאורך עונה שלמה אבל כולם גרים באותה עיירה קטנה שכוחת אל. כולם מרגישים משוחררים וזה מאד נעים".

[*]

אנשים הלכו וחזרו?

"אני לא זוכר. יכול להיות שהיה שבוע שמסיבות מסוימות הייתי חייב ללכת ולחזור, אבל בעיקרון, אנשים הגיעו ונשארו עבור החלק שלהם בפאזל. רוב האנשים לא היו חייבים להישאר יותר מדי זמן, ואם כן, אני חושב שהם רצו להישאר – הסצינות של ג'ף (גולדבלום) היו מפוזרות בלוח הזמנים, אבל נראה לי שהוא רצה להישאר".

ווס מאפשר בכלל אימפרוביזציה?

"אחרי שעבדת אתו כבר בעבר, אתה יודע שחובה להיכנע לכלא של הדיוק שלו. אתה חייב להיכנע למגבלות. אתה חייב להיכנע לרעיון שהיכולת שלך לאלתר ולהוסיף משהו מיוחד הולכת לקבל מגבלות של מסגרת ממושמעת מאד של הקצב בו ווס כתב את הדברים. צפיתי ברייף הולך נגד זה לפעמים, בקצב משלו, אבל – נדמה לי שהוא אמר את זה היום – אתה מגיע להבנה ש"כנראה שעליי לחשוב באופן יצירתי על הגיוון של פירוש הדברים שאני יכול להביא, בתוך אותו מסדרון צר של הדרך בה ווס רואה את זה.

בלי להיכנס יותר מדי לעניינים טכניים, זה מזכיר לי מעט את שיטת מייזנר. סנפורד מייזנר נהג לומר, 'תעבוד אך ורק עם המילים האלו, אבל תן לי שש משמעויות שונות, בתוך אותן מילים'. וזה דומה לעבודה עם ווס. 'לא, אני לא רוצה שתשנה אף מילה, אני לא רוצה שתשנה אפילו פסיק, אני לא רוצה שתאלתר על זה, אני אפילו לא רוצה שתוסיף לזה מבטא. אבל בתוך זה תן לי את כל מה שיש לך'. זה הופך לתרגיל מעניין".

[*]

איך ההרגשה אצל צוות השחקנים הצעירים להצטרף אל האווירה הזאת?

"אני חושב שטוני (רבולורי) היה מאד מיומן. הילדים ב'ממלכת אור הירח' היו נפלאים, אבל אני חושב שזה יותר מגיע מווס – אני לא רוצה לומר הפעלת בובות, כי זו לא המילה הנכונה – אבל ווס פיסל את החומר של הילדים האלה. אולי בגלל שטוני היה בוגר מעט יותר, הוא היה בעל גישה מאד קלילה, ואני מתכוון לכך בדרך הטובה ביותר. הייתי אומר שווס ניהל את העניינים די בקלות. טוני קלט במיומנות גבוהה את התזמון הקומי של ווס. הוא היה מרשים למדי. הוא הקל את העבודה על ווס במקרה הזה. כי אני חושב שאולי כמו ג'ייסון (שוורצמן) ב'המרוץ לצמרת של מקס פישר', הייתה לו אינטואיציה טובה מאד לאיכות השאפתנית של הנער הזה בעולם של מבוגרים. אני חושב שכל הצעירים של ווס שואפים להיות בוגרים יותר, במובן מסוים".

איך בדיוק ווס מצליח תמיד לאסוף צוות שחקנים נפלא כל כך? שחקנים מנוסים לוקחים תפקידים קטנים בשמחה רבה.


" זה כמו מה שביל (מוריי) אמר היום: 'אתה מפסיד כסף בעבודה הזאת.' באמת (הוא צוחק). אבל אני חושב שווס מייצר הרגשה של קהילה שפוגעת בעצב רומנטי של שחקנים רבים. יש משהו רומנטי בהופעה ב' Sarurday Night Live' או בתאטרון – חבורה שמבלה יחד ועושה שוב ושוב את אותם הדברים, ולכל אחד יש תפקיד גדול הפעם ותפקיד קטן יותר בפעם הבאה. זה סוג של רטרו, כמו שהיה בתאטרון המרקורי של אורסון וולס, או בתאטרון הקבוצתי. אלו קהילות ידועות בתרבות עולם המשחק שלנו. אני חושב שהרעיון של שייכות לקבוצה מרגיש מאד רומנטי עבור שחקנים. וודי אלן מעט שונה לדעתי. היה לו את זה יותר בעבר. אני חושב שעד לרמה מסוימת אנשים רוצים להיות חלק מהיצירה. אבל אני חושב שזה יותר העובדה שהוא מייצר את ההרגשה הקבוצתית הזאת. ווס גילף בעצמו את המעוז האחרון נגד החוויה הצינית של השתתפות בסרט עתיר תקציב, שמרגישה מאד שבירה".

הוא מראה לכם דברים לפני שאתם מתחילים לצלם?

"ווס מתייחס לספרות, להרבה סרטים אחרים. בדרך כלל הוא מתפקד כספריית אזכורים מהלכת. ואז הוא מוסיף על זה הרבה אנימציה של מצבים על לוח הסיפורים, כדי שתקבל את התחושה הנכונה. הוא אפילו מוסיף קולות לאנימציה. זו הדרך היעילה ביותר לגשת לזה, לשמוע אותו אומר את זה, כי יש לו קצב מאד מיוחד. לפעמים אני ממש רוצה לשמוע אותו קורא שורה כי זה כל כך מצחיק, ואז אתה מבצע את זה ומקבל את כל הקרדיט. וגם ההפך: אני למעשה באמת חושב שעם כל הדרך המבוקרת וההדוקה שלו לבצע דברים, ווס אוהב להיות מופתע מקצב או ביצוע משעשע. אתה יכול לגרום לו לשנות מעט דברים ברעיון גדול. תמיד יש מעט מקום לכך".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט