חדשות קולנוע וסרטים

סרטי 2015 של אתר סרט - מקומות 11-20

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פרויקט סיכום השנה של אתר "סרט" מתקרב לרגע השיא. במסגרת הפרויקט ביקשנו מבמאי, יוצרי ומבקרי קולנוע בכירים לצד כתבי ומבקרי האתר (רשימת המדרגים המלאה בתחתית הכתבה) לדרג את עשרת הסרטים האהובים עליהם בשנת 2015. הבחירה הינה מבין הסרטים הישראליים והזרים שיצאו להפצה בישראל במהלך השנה החולפת (עד לתאריך ה-17.12).

הניקוד שניתן לסרט אותו הציב המדרג במקום הראשון הוא 10 נקודות, עד לנקודה אחת לסרט שדורג במקום העשירי. ליד שם הסרט תוכלו לראות בסוגריים את מספר הנקודות הכללי שהוא קיבל. במקרה של שוויון בנקודות, הבכורה ניתנה לסרט עם מספר המדרגים הגבוה יותר. היום נתחיל את הדירוג עם מיקומים 20-11 ומחר נגלה אלו סרטים נמצאים בעשירייה הראשונה ומהו סרט השנה של אתר "סרט":

20. משחק החיקוי (29 נקודות)

מספיחי אוסקר 2015, שהופצו בישראל השנה. הסרט, זוכה פרס האוסקר לתסריט המעובד הטוב ביותר, מספר את סיפורו האמיתי של אלן טיורינג, האיש שהצליח לפצח את ה"אניגמה", מכונת ההצפנה בה השתמשה גרמניה הנאצית על מנת להעביר מסרים, אך לא זכה לתהילה ונרדף בשל היותו הומוסקסואל. סרט שמתאר באופן מעונב והוליוודי למדי סיפור גדול מהחיים.

דבר המדרגים: "סיפור טוב שמסופר היטב" (יעל שוב)

"חוויה איכותית ואף חינוכית" (נטליה ירמין)



19. עדיין אליס (31)

הסרט שזיכה את ג'וליאן מור סוף סוף בפרס האוסקר לשחקנית הראשית הטובה ביותר. מור מגלמת את ד"ר אליס האולנד, פרופסורית מפורסמת ועטורת שבחים, שמגלה כי היא חולה באלצהיימר ויוצאת לקרב על שימור הזיכרון שלה ומה שנותר ממנה. דרמה הולמארקית די שגרתית אבל אפקטיבית, שמשודרגת על ידי הופעתה הכובשת של מור.

"לג'וליאן מור יש כוחות קסם" (יאיר פרי)

"מור מוכיחה בפעם המי יודע כמה שהיא אחת השחקניות המופלאות ביותר שיש כיום בתפקיד בלתי נשכח" (זוהר צלח)

18. גשר המרגלים (31)

לא היו הרבה סיכויים שנתאכזב מסרט שמאחוריו עומד הטריו סטיבן ספילברג (במאי), האחים כהן (תסריט) וטום הנקס (תפקיד ראשי). ועדיין "גשר המרגלים" הצליח להפתיע בהצלחה הקופתית שלו עם רווח של 140 מיליון דולר ברחבי העולם, נתון מרשים לדרמת ריגול מוקפדת בטעם של פעם. הנקס מככב בתפקיד ג'יימס דונובן, עורך דין מברוקלין, אשר מוצא את עצמו נסחף אל מרכזה של המלחמה הקרה, כאשר ה-CIA שולח אותו לנהל משא ומתן לשחרורו של טייס אמריקני שבוי.

"קולנוע סוחף, מותח, מרתק לכל אורכו. מצולם ומשוחק להפליא תחת שרביטו של במאי וירטואוז" (דני לרנר)

"זה קולנוע! זוהי אנושיות!" (אבנר שביט)

[*] 17. צלף אמריקאי (31)

עוד ספיח מאוסקר 2015, שהיה לאחת מהפתעות השנה שעברה ולסרט הרווחי ביותר בהיסטוריה של הבמאי קלינט איסטווד. הסרט מבוסס על האוטוביוגרפיה של צלף יחידת אריות הים כריס קיי, שמשחזר את הקריירה הצבאית שלו בעיראק שכללה יותר מ-150 התנקשויות. הסרט עורר התנגדויות פוליטיות רבות בקרב דמוקרטים בהוליווד שראו בו סרט תעמולה פטריוטי. הגדיל לעשות סת' רוגן שהשווה אותו לסרט התעמולה נאצי מ"ממזרים חסרי כבוד".

"איסטווד מביים סרט מלחמה לתפארת ומטלטל שוב ושוב את הצופה" (רון פוגל)

"מעבודות הקולנוע היותר מרשימות ומהפנטות של איסטווד" (נחום מוכיח)

16. מלחמת הכוכבים הכוח מתעורר (32)

האן סולו, צ'ובאקה והנסיכה ליאה – כמה שחיכינו לכם. אחרי שג'ורג' לוקאס סיים להחריב את הטרילוגיה המקורית עם הפריקוולים המתישים, חזרנו למקור בפרק השביעי בסדרה אליו חיכו המעריצים מזה שנים רבות. למזלם ג'יי ג'יי אברהמס ("סטארטרק") לקח את מושכות הבימוי והניב יצירה מהנה שקורצת הן למעריצים הוותיקים והן לדור הצעיר. על הדרך שבר "הכוח מתעורר" את שיאי ההכנסות של כל הזמנים והיה לסרט עם סוף השבוע הראשון הגבוה אי פעם ולסרט שהגיע הכי מהר למיליארד דולר ברחבי העולם. בקצב הזה ייתכן ועד שנה הבאה הוא יעבור את "אווטאר" ויהפוך לסרט המצליח ביותר בכל הזמנים.

"תסריט הדוק, דמויות מוגדרות היטב, ניצול מרהיב של תלת מימד ושימוש חכם ומרובד בנוסטלגיה" (יאיר פרי)

"הזמן טס עם שפע קרבות מרהיבי עין, שמצליחים להחזיק את הצופה משולהב על הכיסא במתח, והומור שגורם לקהל לצחוק מתגלגל" (יאיר הוכנר)

[*]

15. אידה (35)

זוכה האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. בשחור-לבן מוקפד מציג הבמאי הפולני פאבל פבליקובסקי סרט על אומה שמנסה להדחיק את טראומת השואה. העלילה עוקבת אחר אנה, צעירה בודדה שגדלה כל חייה בבית יתומים פולני הממוקם בתוך מנזר ויוצאת למסע לפגוש קרובת משפחה מסתורית. המסע מוביל את אנה לגלות את קורות משפחתה היהודית לפני ותוך כדי המלחמה.

"יצירה נדירה ביופייה ובעומקה" (מור קומפני)

"כל שוט מורכב מקומפוזיציה מבריקה. סרט שהוא כמו שירה של תמונות". (נטע שניצר)

14. סטיב ג'ובס (35)

אחרי ניסיון כושל בשנה שעברה לייצר אוטוביוגרפיה בכיכובו של אשטון קוצ'ר על מייסד "אפל" וממציא האייפון סטיב ג'ובס, הגיעו הבמאי דני בויל ("טריינספוטינג"), התסריטאי המבריק אהרון סורקין ("הרשת החברתית") ומייקל פאסבנדר בתפקיד הראשי והראו איך עושים זאת נכון. סרט אוטוביוגרפי לא שגרתי שמציג את השתלשלות האירועים לקראת שלושה השקות מפתח בהיסטוריה של החברה.

"בידור אינטלקטואלי סוחף" (יעל שוב)

"תיאטרון קולנועי באדרנלין גבוה" (יאיר הוכנר)

13. את לי לילה (36)

הסרט הישראלי הראשון בדירוג 20 הגדולים, שזיכה את דאנה איבגי בפרס אופיר לשחקנית הטובה ביותר. עלילת הסרט מתארת קשר בין שתי אחיות - הצעירה בהן (איבגי) היא בעלת מוגבלות שכלית התפתחותית ואילו אחותה הגדולה, חלי, מקדישה את חייה לטיפול בה. כשנכפה על חלי לשחרר את הטיפול באחות, נפער בה חלל המאפשר כניסתו של גבר לחייה.

"הופעה מצמררת ועוצרת נשימה של איבגי" (יאיר הוכנר)

"סרט שמגיע לשיאי רגש בלתי נתפסים. תסריט גאוני ומשחק מפעים" (רון פוגל)

12. סיקאריו (37)

סרטו החדש של הבמאי דניס וילנב ("אסירים") רחוק מרחק שנות אור מסרט האקשן הממוצע. עלילה מסועפת ומאתגרת שעוקבת אחר קייט, סוכנת FBI אידאליסטית, שמגויסת בידי סוכן יחידת עלית ממשלתית מיוחדת כדי לעזור במלחמה המחריפה נגד הסמים בשטח ההפקר בגבול בין ארה"ב ומקסיקו. סרט שלא מהסס לאתגר את מוקד ההזדהות של הקהל ולהציב שאלות לגבי המוסריות האמריקאית בבסיסו.

"אחד הסרטים האמיצים והמטרידים שיצאו מהוליווד, יכול להיות שאי פעם" (אור סיגולי)

"חוויה קולנועית שלא מאפשרת להוריד את העיניים מהמסך" (נתן ליכטר)



11. ילדות פרא (40)

סרט טורקי שובה לב, שיוצא נגד הממסד הפטריארכלי השמרני השלט בחלקים רבים במדינה. הסרט עוקב אחר חמש אחיות צעירות, פרועות ועם אהבה גדולה לחיים, אשר גדלות בבית סבתן. אט אט הופך הבית המשפחתי לסגור וקפדני יותר והמגע שלהן עם העולם שבחוץ הולך ומצטמצם. האחיות מחליטות להיאבק בדרך החיים שמכתיבים להם, כל אחת בדרכה.

"אגדה אורבנית שמתרחשת מתחת לאף שלנו. עשוי ללא יוהרה, באיפוק וקסם". (נטע שניצר)

"יצירה מטלטלת, רגישה ונוגעת, המעלה שאלות קיומיות על מעמדן של נשים רבות ברחבי העולם" (מור קומפני)

צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), זוהר צלח (עורך מדור טלוויזיה), רון פוגל (מבקר ראשי), מור קומפני, נתן ליכטר, נטע שניצר, יאיר פרי, רז דנון, הלמינה גרופר, ישראל גת, קארין דובינסקי, עתרת סלייטר, ערן איצקוביץ, לירן בלאו, יניב סולימן

מבקרי קולנוע: אבנר שביט (וואלה), יעל שוב (טיים אאוט), ארז דבורה (Ynet), אמיר בוגן (Ynet), נטליה ירמין (Nrg), נחום מוכיח (הבמה), אורון שמיר (עכבר העיר), אור סיגולי (סריטה), עופר ליברגל (סריטה), עידו רוזן (רדיו Ynet)

במאי ואנשי קולנוע: דני לרנר ("קירות"), בועז ארמוני ("מסווג חריג"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), אלון נוימן ("אנטי וירוס"), נועה רגב (מנהלת סינמטק ירושלים), ארז ברנהולץ (מנהל מסגרות הקולנוע הישראלי בפסטיבל ירושלים), מרט פרחומבסקי (מקים מאגר עדויות הקולנוע הישראלי)
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ גשר המרגלים (עמוד סרט)
חץ סטיב ג'ובס (עמוד סרט)
חץ ילדות פרא (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט