חדשות קולנוע וסרטים

משאל סרטי השנה: מקומות 11-20

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פרויקט סיכום השנה של אתר "סרט" מתקרב לרגע השיא. במסגרת הפרויקט ביקשנו מבמאי, יוצרי ומבקרי קולנוע בכירים לצד כתבי ומבקרי האתר לדרג את עשרת הסרטים האהובים עליהם בשנת 2016. הבחירה הינה מבין הסרטים הזרים שיצאו להפצה בישראל (הסרטים הישראליים נבחרו במשאל נפרד של סיכום תשע"ו) במהלך השנה החולפת
הניקוד שניתן לסרט אותו הציב המדרג במקום הראשון הוא 10 נקודות, עד לנקודה אחת לסרט שדורג במקום העשירי. ליד שם הסרט תוכלו לראות בסוגריים את מספר הנקודות הכללי שהוא קיבל. במקרה של שוויון בנקודות, הבכורה ניתנה לסרט עם מספר המדרגים הגבוה יותר. היום נתחיל את הדירוג עם מיקומים 20-11 ומחר נגלה אלו סרטים נמצאים בעשירייה הראשונה ומהו סרט השנה של אתר "סרט".

כמעט נכנסו: מקום 21 – ספר הג'ונגל (28 נקודות), מקום 22 – היא (28 נקודות), מקום 23 – קפטן פנטסטיק (27 נקודות), מקום 24 – מועדון שנות ה-80 (23 נקודות), מקום 25 – איילים (22 נקודות)

20. בלשים בע"מ (31 נקודות)

הבמאי שיין בלאק ("קיס קיס בנג בנג") חוזר בעוד קומדיית פשע ייחודית הפעם בכיכובם של ראסל קרואו וראיין גוסלינג כבלש פרטי כושל ובריון להשכרה המשתפים פעולה בלוס אנג'לס של שנות ה-70 בחקירת היעלמותה של נערה עשירה ופרשיית רצח מקבילה של כוכבת פורנו.

"הצמד קרואו את גוסלינג ואווירת הסבנטיז הסהרורית הופכים אותו בקלות לקומדיה המצחיקה של השנה" (עידו רוזן)



19. שמונת השנואים (34 נקודות)

סרטו השמיני של קוונטין טרנטינו, שהבטיח בביקורו בארץ כי הוא מתכוון לסיים את הקריירה הקולנועית עם סרטו העשירי. הפעם מדובר בסרטו הארוך ביותר (מעל שלוש שעות) ואלים אפילו ביחס לבמאי המדמם, במובנים מסוימים סרטו האפי ביותר של הבמאי השב לעסוק כמו בסרטו הקודם "ג'אנגו ללא מעצורים" במתיחות הבין גזעית בארה"ב במאה ה-19 והפעם דרך סיפורם של שמונה אנשים הנקלעים לבקתה בעת סופת שלג ומגלים שייתכן שהסכנה אורבת בבקתה החמימה ולא בקור המקפיא שבחוץ.

"אנסמבל שחקנים המעולה בראשם ג'ניפר ג'ייסון לי שגונבת את ההצגה מכל הגברים סביבה" (יאיר הוכנר)



18. ספוטלייט (35 נקודות)

זוכה האוסקר לסרט ולתסריט הטוב ביותר בשנת 2015 הוא עוד אחד מספיחי השנה שעברה, שיצא בישראל בתחילת השנה. הסרט מספר את סיפורם האמיתי של זוכי פרס הפוליצר של הבוסטון גלוב – צוות "ספוטלייט" החושף התעללות מינית בעשרות צעירים על ידי אנשי הכנסייה במהלך 30 שנה.

"התסריט הצנוע ששומר על פרופורציות, הבימוי המאופק וצוות השחקנים, מצליחים לספק לצופים חוויה קולנועית אפקטיבית, חשובה ומעוררת מחשבה". (יאיר הוכנר)



17. קרול (36 נקודות) סרטו של טוד היינס ("הרחק מגן העדן") היה מועמד לשישה פרסי אוסקר, חמישה פרסי גלובוס הזהב וזיכה את רוני מארה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן. הסרט מתקיים בשנות ה-50 ובמרכזו שתי נשים אמיצות (מארה וקייט בלאנשט) שלא נכנעות לתכתיבים של החברה השמרנית ופותחות ברומן ביניהן.

"הכימיה של שתיהן יחד פשוט עוצרת נשימה" (יאיר הוכנר)



16. נעורים (38 נקודות)

אחרי טרנטינו ואלמודובר, ניצב המאסטר השלישי ברשימה ומי שאולי מהווה את גדול הבמאים האירופאיים היום -הבמאי האיטלקי פאולו סורנטינו עם סרטו החדש בשפה האנגלית. "נעורים" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר האירופאי, בפרס הבמאי הטוב ביותרובפרס השחקן למייקל קיין. הסרט מתאר את סיפורם של שני גימלאים (מייקל קיין והארווי קייטל) שיוצאים לנופש במלון יוקרתי בהרי האלפים. יחד הם מתבוננים בסקרנות על חייהם, על חיי ילדיהם, על אמנות, יופי, אלוהים ושאר אורחי המלון המגוונים.



15. דדפול (40 נקודות)

בשנה של סרטי קומיקס שהצליחו לאכזב בגדול (מישהו אמר "יחידת המתאבדים?"), הגיח סרט הקומיקס הקטן הקטן שהצליח. כן, הוא לא מחדש לנו כלום עלילתית, אבל הסגנון, ההומור, והחן וההנאה של ריאן ריינולדס בתפקיד הראשי הופכים את הסרט הזה להצלחה אדירה. יותר מכל סרט קומיקס אחר השנה, הסרט הזה זכר היטב לאורכו מי זה דדפול, ואיך לייצג אותו בכבוד.

"סרט שנון ומגניב שיורה לז'אנר גיבורי העל כדור בישבן" (עידו רוזן)

"הסרט הכי מפתיע של השנה, שבר מוסכמות ושיאים". (סרט השנה של קארין דובינסקי)

"סרט גיבורי העל הכי כיפי ומודע לעצמו שתראו השנה". (מתן שאווטר יניב)



14. זוטרופוליס (41 נקודות)

סרט האנימציה הראשון מבין שלושה ברשימה, שמהווה הוכחה נוספת שדיסני מצליחים לחזור לעצמם בגדול ולהשתוות באיכות לסרטים של אולפני פיקסאר. הסרט, שהרוויח מעל מיליארד דולר ברחבי העולם, עוקב אחר שוטרת צעירה שהופכת לארנבת הראשונה בשירות המשטרה בעיר החיות זוטרופוליס.

"חזרה לימים הגדולים של דיסני עם סרט מבדר לכל המשפחה עם מסר הומניסטי שכה נחוץ בימים אלו" (אלעד שלו)

13. 45 שנים (44 נקודות)

הסרט אשר זיכה את שחקניו בפרס דב הכסף לשחקן ולשחקנית הטובים ביותר בפסטיבל ברלין ובמועמדות לאוסקר עבור שרלוט רמפלינג, המגלמת לצד טום קורטני זוג הנמצא בהכנות למסיבת יום הנישואין ה-45, כאשר הבעל מקבל חדשות מזעזעות שמחזירות את הזוג לתקופה לפני נישואיהם.

"תצוגת משחק נפלאה של קורטני ורמפלינג הנמצאים במיטבם" (סרט השנה של קרן קוצ'ר)



12. באש ובמים (48 נקודות)

דרמת פשע קטנה בכיכובם של בן פוסטר וכריס פיין אשר הגיחה משום מקום וכבשה את לב המבקרים. השניים מגלמים שני אחים המתבשרים שחוות המשפחה שלהם עומדת בפני פשיטת רגל. הם יוצאים למסע של שוד בנקים במטרה להציל את העסק המשפחתי.

"סרט אינטליגנטי, עם תסריט כתוב היטב, המעורר געגוע לקולנוע בטעם של פעם" (אלעד שלו)



11. חולייטה (51 נקודות)

סרט נוסף של מאסטר קולנועי שיצא השנה והפעם סרטו החדש של פדרו אלמודובר, שהצליח לראשונה מזה עשור בקריירה של הבמאי להיבחר על ידי האקדמיה הספרדית לייצג את המדינה באוסקר הזר. למרבה הצער הסרט לא השתחל לתשיעייה הסופית אך זכה לביקורות משבחות ולהצלחה בפסטיבלי קאן וטורונטו.

עלילת הסרט עוקבת אחר חולייטה אשר בגיל 18 ביתה אניטה עוזבת אותה מבלי לתת הסבר. בדיוק כשהיא ניצבת בפני ההזדמנות להתחיל מחדש ומוכנה לוותר על החלום לשוב ולראות את בתה, נחשף לפניה חלק חדש בפאזל ההיעלמות המסתורית.

המשתתפים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר בכיר), יוחאי גורלי (עורך מדור טלוויזיה), הדר אורלנוב (אחראית רשתות חברתיות), מור קומפני (מבקרת), ערן איצקוביץ (מבקר), דין קליין (מבקר), כתבים: זוהר צלח, הלמינה גרופר, קארין דובינסקי, מתן שאווטר יניב, שרון טהר, נועה לוי, קרן קוצ'ר, ניצן המבורג

מבקרי קולנוע: אבנר שביט (וואלה), נטליה ירמין (NRG), עידו רוזן (רשת), תומר קמרלינג (פנאי פלוס), מרלין ויניג (סלונה), ארז דבורה (ynet), יעל שוב (טיים אאוט), עופר ליברגל (סריטה), דלית כהן (ישראל היום), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), לירון סיני (מאקו), מיכל קליינברג (nana10), אורון שמיר (עכבר העיר)

אנשי קולנוע: אסף פולונסקי (במאי, "שבוע ויום"), בועז ארמוני (במאי, "מסווג חריג")" ענר פרמינגר (במאי, "החיים בינתיים")", ענת וובנובוי (במאית, "פיתוי בע"מ"), דני לרנר (במאי, "קירות"), מרט פרחומובסקי (מקים מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי)
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ דדפול (עמוד סרט)
חץ שמונת השנואים (עמוד סרט)
חץ זוטרופוליס (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט