חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל סרטים בערבה: ראיון עם בריאן בראון ורייצ'ל וורד

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בני הזוג, שהכירו כששיחקו בסדרת האייטיז הקלאסית "ציפורים מתות בסתר", הגיעו בישראל לפסטיבל הקולנוע בערבה בו הוקרן כסרט הפתיחה "ארץ מתוקה" בו משחק בראון. בראיון לרון פוגל מספר השחקן על מצב הקולנוע האוסטרלי, ההשתתפות בסרטים "אוסטרליה" ו"קוקטייל" ואיך זה לעבוד כשחקן כאשר אשתו היא הבמאית
פסטיבל סרטים בערבה המתקיים זו השנה השישית הוא פנינה אמיתית בלב המדבר. מתוך הצוקים פורץ לו מסך גדול כשלפניו שורות של מושבים במעין אמפי-תיאטרון בו יכולים הצופים לצפות המיטב התוצרת הקולנועית העולמית תחת כיפת השמיים מלאי הכוכבים.

השנה מקדיש הפסטיבל פינה מיוחדת לקולנוע האוסטרלי שקרוב מאוד לליבי (אני חבר לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה מרצה רבות על קולנוע אוסטרלי ובעברי קיימתי מספר הקרנות לשגרירות האוסטרלית). בריאן בראון, אחד הכוכבים האוסטרלים המוכרים והאהובים שלי אישית זכור במיוחד מ"קוקטייל" ומ"תעלול קטלני" הגיע לפסטיבל מלווה באשתו רייצ'ל וורד, שאמנם פרשה ממשחק אבל מאחוריה קריירה מפוארת כולל כיכוב בסדרת הטלוויזיה הזכורה "ציפורים מתות בסתר" שם פגשה את בריאן והתחתנה איתו ובסרט "כנגד כל הסיכויים".

בריאן מככב בסרט הפתיחה של הפסטיבל ,המערבון האוסטרלי "ארץ מתוקה" שבוים על ידי הבמאי האבוריג'יני וורוויק תורנטון. זהו סרט קשה וחמור סבר שעוסק בספר האוסטרלי ומה קורה כשאחד הילידים מתוך הגנה עצמית יורה והורג את אחד מבעלי החוות הלבנים. מדובר בסרט לא פשוט ולא קל לעיכול, אבל כזה שמתגמל את הצופה באווירה מהפנטת ובתיאור מציאות שחורה משחור. פגשתי את הזוג בראון כשהנוף המדברי עוטף אותנו ומקנה לשיחה נופך חלומי משהו.

[*]

(תמונות באדיבות פסטיבל הסרטים בערבה)

איך היה לצלם את הסרט?

בריאן: "אני מאוד נהניתי, למרות שהסרט צולם בחום של כ-45 מעלות. הבמאי הוא אדם מקסים והוא ידע היטב איך לספר את הסיפור שלו. צילמנו במשך 24 ימים אך בלי לחץ, רכבנו הרבה על סוסים, דבר שאני נוהג לעשות לעיתים".

מה דעתך על דמות השוטר שאתה מגלם בסרט?

"לדעתי זו דמות די פשוטה, הוא חייל לשעבר שמכיר בחשיבות השלטת החוק בספר. הוא יוצא לתפוס את היליד שהרג את החוואי. למרות שבמרדף הוא כמעט ומת ואותו אבוריג'יני מציל את חייו, הוא עדיין רואה בו פורע חוק שיש להעמידו לדין".

האם הסרט מייצג נאמנה את התקופה שבה הוא מתרחש?

"לא נעים להודות אבל ככל הנראה כן. היחס לילידים האוסטרלים היה מחפיר. יהיו כאלו שיטענו שהסרט מקצין את האפליה, אבל האפליה הייתה קיימת ועוד איך. וורוויק הבמאי מציג בסרטיו את העולם של הילידים האבוריג'ינים ללא כחל ושרק".



כדי לשבור את הקרח אני מספר לבריאן שחבר טוב שלי, שף מפורסם, מכריח את כל הברמנים שלו לראות את הסרט "קוקטייל" כחלק מההכשרה שלהם, דבר שמזכיר לבריאן נשכחות מהסרט ההוא עם טום קרוז. אני מספר לבריאן שכשעזרתי בארגון פסטיבל הקולנוע הניו זילנדי הראשון (והאחרון לבינתיים) שנערך בישראל, סרט הפתיחה היה "דין ספנלי" קומדיה בכיכובו ובכיכוב סם ניל שגם מככב ב"ארץ מתוקה". בריאן נזכר שהסרט היה פרויקט קטן וחמוד שהוא עשה בניו זילנד בזמנו. שיחקת בסרטים בסין, בניו זילנד ובאנגליה. האם בסרטים אוסטרליים אתה מרגיש יותר בנוח?

"אענה לך במשפט שאני מרבה להשתמש בו - לא משנה היכן אני משחק אני אוהב מאד לגלם גברים אוסטרליים. מעולם לא גילמתי אמריקאי ומעולם לא נאלצתי לוותר על המבטא שלי. לטעמי אני מייצג את אוסטרליה בכל מקום שאליו אלך ואנשים סקרנים לדעת על היבשת שלנו" .

איך היה לעבוד עם הבמאי באז לורמן בסרט "אוסטרליה"?

"אני מכיר את באז עוד כשהיה שחקן צעיר, מאוד התרשמתי מסרטו הראשון 'רק לרקוד'. הוא בחור ססגוני שעושה אופרה לקולנוע. היה לי תפקיד עוצמתי בסרט של הנבל המרושע ומאוד אהבתי לשחק כשבאז מבקש ממני להיות גדול מהחיים כמה שיותר. כשראיתי לאחרונה את 'שבעת הסמוראים' הבנתי כמה אופראי הסגנון של באז. 'שבעת הסמוראים' נע בין האופראי למציאותי וזה מה שברז עושה".

[*]

האם תרצה לביים בעתיד?

"רייצ'ל הפכה לבמאית וביימה אותי בסרט 'קייט היפה'. בכל מקרה אם תראה את שמי כבמאי, אל תלך לסרט. אין לי סבלנות ואת העין לבימוי, אני נשאר בתחום המשחק".

איך היה לעבוד כשזוגתך היא הבמאית?

"היא הייתה מאד נחמדה אליי וגם מאוד תובענית. זה היה מבלבל לעיתים אבל בסופו של דבר הסתדרנו למרות שרבנו לא מעט על הסט".

בשנות השמונים כשהוקרנה הסדרה "ציפורים מתות בסתר" היה רק ערוץ טלוויזיה אחד בישראל ששידר והפכתם למוכרים בכל בית בישראל

"מעניין שאתה מציין את זה כי קרה לנו דבר דומה בבולגריה שגם שם מסתבר היה רק ערוץ 1 ששידר וגם שם שודרה הסדרה ואנשים ממש זיהו אותנו ומאוד הופתענו מכך".
בשלב זה רייצ'ל מתעוררת מתנומת הבוקר שלה ומציינת כי היא פשוט נהנית מהשהות בלב המדבר ומתלהבת מצוות הפסטיבל. בריאן מספר כי באוסטרליה הם עומדים להפיק סרט בתקציב של שישה מיליון דולר והם מתקשים להבין איך במקומות כמו רוסיה וישראל מצליחים להפיק סרטים במחירי רצפה ובתקציבים קטנים.

[*]

(תמונה מתוך פסטיבל הקולנוע בערבה. את כל התמונות בכתבה צילם אדוארד קפרוב)

מה לדעתך מצב התעשייה באוסטרליה כיום?

"כיום המצב הרבה יותר טוב מבעבר. זו תעשייה קטנה, קשה מאוד להצליח בקולנוע העצמאי ולהשיג מימון. תוסיף לכך שאנחנו דוברי אנגלית וצריכים להתמודד עם התעשייה האמריקאית. אבל היום הרבה יותר אנשים מעוניינים ומוכנים לעשות קולנוע".

בריאן משער כי כל מי שעובד בתעשיית הקולנוע בארץ מן הסתם מחזיק עבודה נוספת. רייצ'ל מציינת כי בעצם באוסטרליה אין תעשייה במלוא מובן המילה וכי מדובר יותר בתחביב מאשר במקצוע. היא אישית ממש לא מעודדת צעירים לעסוק בקולנוע. בריאן חוזר לבמאי וורויק תורנטון ומציין כי הבמאי הנפלא הזה נמצא במצב כלכלי לא מזהיר בכלל וזאת בגלל התעשייה שקשה מאוד לחיות ממנה.

האם לדעתכם הסרט יהיה פופולרי באוסטרליה?

שני בני הזוג עונים ביחד שכן, לדעתם הסרט יעורר גלים והדבר החשוב בו הוא שיליד אבוריג'ני ביים סרט ובכזו איכות וזה המסר החשוב מהסרט. הם מודים לי על העניין שלי בקולנוע האוסטרלי ואני מוכן לפרוש בשיא. שני אנשים יפים נעלמים לתוך המדבר הישראלי.
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אוסטרליה (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2017
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט