חדשות קולנוע וסרטים

חמישה, כוכבים: הסרטים האהובים על רותם זיסמן כהן ואייל גפן

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את כוכבת הקולנוע רותם זיסמן כהן ("המשגיחים","הכוכבים של שלומי", "המילים הטובות") ואת השחקן, הבמאי והמפיק אייל גפן ("דיזנגוף 99", "סיפורי תל אביב") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של רותם זיסמן-כהן

ריקוד מושחת - "אני לא זוכרת בת כמה הייתי כשראיתי לראשונה את הסרט הזה, אולי עשר, אבל ראיתי אותו מאז עשרות פעמים לאורך חיי. המוסיקה, הריקודים, ופטריק סוויזי גרמו לי לרצות להיות בכפר הנופש היהודי הזה! עד היום אני יודעת את צעדי הריקודים פלוס השירים".

על הסרט: "בייבי" (ג'ניפר גריי) מתאהבת בג'וני (פטריק סווייזי), רקדן ומורה לריקוד, במהלך חופשה משפחתית. סרט פולחן עם המון ריקודים. הסרט מזוהה במיוחד עם השיר " ‎(I've Had) The Time of My Life".



בלייד ראנר - "בתיכון למדתי קולנוע וזה אחד הסרטים הראשונים שראינו בחדר קולנוע האפלולי. משהו בסרט הזה הילך עליי קסמים ואני פשוט אוהבת אותו. אולי אני בעצם רפליקה? את החדש אגב לא הספקתי לראות... אימהות וכולי".

על הסרט: בעולם עתידני, הבלש כריס (הריסון פורד) נקרא "הבלייד ראנר". תפקידו הוא להשמיד אנדרואידים מתקדמים שהתמרדו בבני האדם. בעקבות הצלחת הסרט, סרט המשך "בלייד ראנר 2049" יצא לאקרנים ב-2017.



מראה - "הסרט הזה הוא הוכחה בשבילי, שאמנות חייבת להגיע ישר מהלב. כי יש לי איזה שורש אוקראיני מצד הזיסמן, אבל לרוסיה אין לי. ובכל זאת, הזדהיתי ברמה האנושית עם הסרט הזה אולי יותר מכל סרט שראיתי". על הסרט: הבמאי אנדריי טרקובסקי מצליח להעביר את ההיסטוריה של ברית המועצות דרך זיכרונותיו האישיים. הסרט בנוי מאפיזודות המשלבות זיכרונות, חלומות וקטעים תיעודיים ומשלב את הפרטי עם האוניברסלי.



חגיגה בסנוקר - "מבחינתי סרט שאפשר לראות אותו כל כך הרבה פעמים בלי שיימאס ויצחיק כל הזמן, זאת גאונות. סרט אהוב עליי ותמיד יהיה. ׳בתוך עמי אנוכי יושבת׳".

על הסרט: אחד מסרטי הפולחן של הקולנוע הישראלי ושל ז'אנר סרטי הבורקס. זוג נוכלים (יהודה ברקן וזאב רווח) שנהנים מרמייה בסנוקר, מסתבכים עם איש פשע גדול מהם (יוסף שילוח) ומתחילות הבעיות.

אידה - "אחד הנושאים שמושכים אותי בחיים האלה ובייחוד בקולנוע זה שואה. אידה זה סרט שמספר סיפור שואתי מזווית אחרת. אסתטי, מרגש ועם אמונה. אני כל כך אוהבת את השאלות של אידה בסוף: 'ואז מה? ואז מה?' (מה התכלית של הכל?)".

על הסרט: אנה, צעירה פולנייה שגדלה כל חייה בבית יתומים בתוך מנזר, מתבקשת על ידי אם המנזר לצאת למסע ולפגוש קרובת משפחה מסתורית. המסע מוביל את אנה לגלות את קורות משפחתה היהודית לפני ותוך כדי המלחמה. זוכה פרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.



הבחירות של אייל גפן

הסנדק - "סרט שמספר את הסיפור הכי הטוב מאז ומתמיד. כשהייתי יוצא לצילומים של סרט, לשחק או לביים, הייתי מוקדם בבוקר מסתכל על מרלו ברנדו בסצנת הפתיחה. זה כמו לקחת ויטמין של כישרון ".

על הסרט: סיפורה של משפחת קורליאונה השולטת במאפיה הסיצליאנית בניו יורק. הסרט חושף את תמונת עולם הפשע של ניו יורק ומתמקד בדון ויטו, ראש המשפחה - "הסנדק" (מרלון ברנדו). בנו מייקל, (אל פצ'ינו), גיבור מלחמה אמריקאי, מעדיף להתנתק מהמשפחה, אך גורלו גורם לו לבחור אחרת. זוכה שלושה פרסי אוסקר, בהם על הסרט הטוב ביותר ולשחקן הטוב ביותר (מרלון ברנדו) ובחמישה פרסי גלובוס הזהב.



הדיקטטור הגדול - "סרט שהיה גדול מהחיים שלי. אחרי הפעם הראשונה שראיתי את הסרט לא יצאתי שבוע מהמיטה, לא היה לי מושג מה צ'פלין הניח לי בראש. לא מעט זמן חייתי בשבילו". על הסרט: צ'רלי צ'פלין מגלם את דמותו של ספר יהודי בגטו ובו בזמן את דמותו של דיקטטור (פרודיה על היטלר) ששואף להשתלט על העולם. הסרט נכנס לארכיון הסרטים הלאומי של ארה"ב.

הרומן של עם אנני - "בסרט הזה הבנתי שוודי אלן הוא כמו צ'ארלי צ'פלין. הרגשתי שאני צופה במעשיו של גאון. הסרטים שלו בשבילי מאוד "קאמריים", כמו התיאטרון הכי טוב בעולם. ובשבילי אין דבר יותר מרתק מהתיאטרון הכי טוב בעולם".

על הסרט: סיפור אהבתם של זוג שמערכת היחסים שלהם ידעה עליות ומורדות. אלבי סינגר (וודי אלן) הוא קומיקאי אינטלקטואל המנסה לשמר את הקשר עם אנני המורכבת (דיאן קיטון). זוכה ארבעה פרסי אוסקר, בהם על הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, השחקנית הטובה ביותר והתסריט המקורי הטוב ביותר.



לה לה לנד - "סרט שלקח לי את הנשמה למקום שהיא אף פעם לא הייתה בו. הוואן שוט הראשון בסרט הוא מכונן, חד פעמי ומעורר השראה. התחבקתי עם כולם שם על המסך ואני לא מת על חיבוקים. סרט שרוקד איתי עד היום". על הסרט: סיפור אהבה מוזיקלי של פסנתרן ג'ז קשה יום (ראיין גוסלינג) ושחקנית מתחילה (אמה סטון) בלוס אנג'לס. זוכה שישה פרסי אוסקר, כולל הפסקול הטוב ביותר ובשבעה פרסי גלובוס הזהב.



מיסטר גאגא - "כשיצאתי מהסרט הרגשתי שעברתי חוויה חוץ גופית. סרט שהתקרב לי אל מרכז הרגש ועשה שם מסאז' מאוד רך ומכונן. אוהד נהרין איש עוצמתי , איש שמאיר למרחקים. עושי הסרט, האחים הימן, בעיניי עושים את הסרטים הדוקומנטריים הכי מרתקים והכי מעניינים שיש לנו".

על הסרט: סיפורו של הכוראוגרף אוהד נהרין, דרך צילומים מחדר החזרות של להקת המחול בת-שבע וחומרי ארכיון אישיים של נהרין. אחד מהסרטים הישראלים התיעודיים הנצפים ביותר בבתי הקולנוע אי פעם.

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ הדיקטטור הגדול (עמוד סרט)
חץ מיסטר גאגא (עמוד סרט)
חץ אידה (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש פברואר
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט