חדשות קולנוע וסרטים

חמישה, כוכבים: הסרטים האהובים על שלמה גרוניך והילאל קבוב

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את הזמר ןהמוזיקאי המוערך שלמה גרוניך ואת השחקן הילאל קבוב ("עג'מי", "המשגיחים") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של שלמה גרוניך

הזמיר - "כוכב גדול של ילדותי הוא הילד בעל הקול הנדיר - חוזליטו, הזמיר מספרד. אחד השירים האהובים עליי הוא "La campanera".

על הסרט: חוזליטו גר בעיירה קטנה ליד סביליה ולילד השובב הזה יש קול שכולם מעריצים.

דוקטור ז'יוואגו - "כנער בתיכון, הלכתי לסרט כדי לבכות כמה פעמים. נחרט בליבי".

על הסרט: הבמאי הבריטי הגדול דייוויד לין ביים שובר קופות המבוסס על רומן הנושא את אותו השם. עלילת הסרט עוקבת אחר חייו של יורי (עומר שריף), רופא ומשורר בתקופת מלחמת האזרחים הרוסית. על רקע המלחמה, הד"ר מתאהב בלארה (ג'ולי כריסטי). זוכה חמישה פרסי אוסקר, ביניהם לתסריט הטוב ביותר.



לה סטרדה - "סרט מרתק שנחרט בזיכרוני, בכיכובם של אנתוני קווין וג'ולייטה מסינה, אשתו המדהימה של פליני".

על הסרט: בסרטו של פדריקו פליני, ג'לסומינה (ג'ולייטה מזינה) נמכרת לשרירן זאמפאנו (אנתוני קווין). הוא מופיע ברחובות ומציג את גופו לראווה כשהיא משמשת בתור אוספת הכסף מהקהל וכליצנית. זוכה בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.



קבקבי העץ - "סרט של ארמנו אולמי האיטלקי, שטלטל אותי בעוצמה בימי בחרותי. דרמה המתרחשת על רקע חיי האיכרים בצפון איטליה בראשית המאה הקודמת".

על הסרט: החיים בחווה באיטליה בסוף המאה ה-19. משפחות רבות במדינה חיות בעוני, ולאחת המשפחות יש ילד חכם מאוד. הוא צריך להתעורר מוקדם מאוד בכל יום וללכת כמה קילומטרים כדי להגיע לבית הספר. מכיוון שאין להם כסף, אביו חותך עץ כדי ליצור עבורו נעליים, אך בעל הקרקע הכועס מגלה זאת ומגרש אותם. בסרט משחקים חקלאים אמיתיים ומקומיים, במקום שחקנים מקצועיים. זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן.



עולם מופלא - "הסדרה הזו היא דוגמא לאהבתי הגדולה לסרטי טבע המרגשים אותי עד מאוד".

על הסדרה: אחת הראשונות שנעשה בה שימוש בטכנולוגיית HD. סדרה תיעודית שהופקה על ידי ה-BBC העוסקת בסביבות מחיה שונות בכדור הארץ, וכמו כן בעתידו של כדור הארץ והחיים בו. את הסדרה מקריין דייוויד אטנבורו, ששימש גם כאחד המפיקים שלה. בגרסה העברית, שזכתה להצלחה בישראל, הזמר דני בסן שימש כקריין.

הבחירות של הילאל קבוב

עג'מי - "סרט שלקוח מהחיים האמיתיים שלנו ביפו, בו הכול מבוסס על סיפורים אמיתיים. זהו סרט שהשתתפתי בו ללא תשלום, הוא נעשה ללא טקסט כתוב מראש והשחקנים בו אינם מקצועיים, זו הייתה הפעם הראשונה בה שיחקו".

על הסרט: סיפורים מקבילים ביפו. עומאר מבוקש על ידי חמולה מהדרום בגלל משהו שבן דודו עשה. כדי להציל את עצמו ומשפחתו, הוא חייב לשלם סכום עצום שאין לו סיכוי להגיע אליו באופן חוקי. דנדו, שוטר שמשכין שלום ברחובות השכונה, מנסה להציל את אביו ואת הילדות שלו. הסיפורים הללו ועוד מתרחשים במקום אחד, בו מסעדות יוקרה שוכנות ליד מאורות סמים, וחוף ים נפרס מול בתים צפופים וקירות בטון. זוכה חמישה פרסי אופיר, בהם פרס הסרט הטוב ביותר, ומועמד לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.



סלאם יא סחבי - "הייתי מכור לסרטים הערביים של יום שישי אחרי הצהריים, מכיוון שאלו שעתיים בהם כל המשפחה יושבת ביחד לצפות בסרט. לפעמים כל השכונה הייתה יושבת ביחד כי בזמנו לא כולם היו יכולים להרשות לעצמם טלוויזיה".

על הסרט: סעיד ומרזוק הם שני חברים שחצו את קו העוני ושואפים להפוך לאנשי עסקים מצליחים. בדרכם להצלחה, הם נאלצים לנקוט באמצעים בלתי חוקיים, במיוחד כדי להגן על עצמם מאנשי עסקים עקומים, שלא כל כך מרוצים מההתקדמות שלהם. באופן טרגי, שני הגברים מתאהבים באותה האישה.



קינג קונג - "הסרט המקורי היה בשחור-לבן ופעם ראשונה שחוויתי את חווית הקולנוע. הקולנוע בזמנו היה שונה ממה שרוב האנשים מכירים, חצר גדולה בשכונה בה כולם הצטופפו כדי לצפות בסרט".

על הסרט: בקלאסיקה שמבוססת על נובלה, מפיק סרטים כושל וצוותו מגלים במהלך צילומים בג'ונגל חיה קדמונית מעוררת השתאות: גורילה ענקית המכונה בפי הילידים "קונג". המפיק לוכד את החיה, מביא אותה לניו יורק ומציג אותה לראווה תמורת כסף. לאחר ש"קונג" נמלט מהשבי, הוא זורע הרס בכל העומד בדרכו כשכל הצבא בעקבותיו.

ג'נקשן 48 - "מספר על האוכלוסייה הערבית מלוד ומראה בדיוק לאיזה מצב אנשים הגיעו כדי להתקיים במדינה שבעיניהם היא כל כך גזענית. סרט שיש בו סמים, פשע, רצח, ועוד שמספרים את הסיפור האמיתי של החיים במדינה".

על הסרט: מנאר, זמרת צעירה ולוחמנית וקרים, אמן היפ-הופ, הם זוג אוהבים צעיר. הם מנסים לפלס את דרכם בגטו הפלסטיני של לוד, אחת מתחנות הסמים המרכזיות בישראל. סיפור אהבתם והמוזיקה שהם יוצרים הופכים לכלי הנשק, בעזרתו הם מנסים להילחם בשתי חזיתות במקביל: בחזית האחת הדיכוי החיצוני שמפעילה החברה הישראלית-יהודית, ובחזית השנייה הלחצים הפנימיים מכיוון החברה הערבית השמרנית של לוד, הסובלת מעוני ופשיעה. זוכה פרס חביב הקהל בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין.



? - "את הסרט החמישי ברשימה אני מקווה שעוד אעשה. כל כך כואב לי על המצב בארץ, בתור ערבי פלסטיני-ישראלי אני מרגיש את הגזענות בכל מקום. בא לי כבר שיקבלו אותנו, ולא כאזרחים סוג ב'. בעתיד טוב יותר, לא אלך לראיון עבודה ויגידו: 'סליחה, צריך אחרי צבא' כשהסיבה ל-'לא' היא רק בשל היותי ערבי. אנחנו מדינה קטנה, אבל עם המון בעיות ואם כל אחד יעשה קצת - אולי נחיה בשקט, בשלום ובאהבה. עוד יבוא שלום עלינו".
נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ עגמי (עמוד סרט)
חץ ג'נקשן 48 (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש יוני
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט