חדשות קולנוע וסרטים

חודש גאווה שמח: סרטי הלהט"ב האהובים על כתבי האתר

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד חודש הגאווה שיגיע לשיאו במצעד ביום שישי, כתבי האתר בחרו את הסרטים הלהט"ביים האהובים עליהם - מקלאסיקות כמו "בנים אינם בוכים", "איידהו שלי" ו"הר ברוקבק" ועד סרטים חדשים כמו "קיץ 85", "דיוקן של נערה עולה באש" ו"כחול הוא הצבע החם ביותר"
הדוויג והשארית העצבנית - הדוויג היא כוכבת הרוק הגדולה ביותר שהעולם מתעקש להתעלם ממנה. היא עוברת מבמה לבמה, רודפת אחר אהובה לשעבר שגנב את שיריה, מופיעה בפני כל מי שרק מוכן להקשיב לשירים ולסיפורים שלה - ויש לה הרבה משניהם. הדוויג נולדה כהנזל, נער חובב רוק במזרח גרמניה. הוא מתאהב בחייל אמריקאי, אך כדי לעבור עמו את מסך הברזל עליו להפוך לאישה.

הניתוח מסתיים בהצלחה חלקית והנזל, עכשיו הדוויג, נותרת עם שארית במקום מוצנע. לנעלי הכוכבת הראשית נכנס ג'ון קמרון מיטשל, שמשחזר את תפקידו הבימתי על המסך הגדול, בהופעה לא פחות ממהפנטת באחד ממחזות הזמר המקוריים והסוחפים ביותר שנראו בקולנוע. הדוויג היא גיבורה לא קונבנציונאלית, מצחיקה שנונה ופילוסופית, חוצה מגדרים, שמישהו סוף סוף ישים לב אליה! (הלמינה גרופר)



קיץ 85 - הכוח של אהבת נעורים ראשונה, כזו שסוחפת אותך טוטאלית לתוכה ומציפה אותך ברגשות שלא הכרת מעולם, הוא אחד הכוחות הגדולים והמדהימים שיש לחיים להציע. אבל מה קורה כשצד אחד אוהב ומושקע רגשית יותר מהצד השני? מה קורה כשצד אחד הוא מנוסה, כריזמטי ומניפולטיבי והצד השני נאיבי ומאוהב עד כלות מבלי לראות את הפגמים של מערכת היחסים? ומה ההשלכות של כך? אלו השאלות שעולות וצפות מסרטו הנפלא של הבמאי הצרפתי פרנסואה אוזון, "קיץ 85".

עלילת הסרט מתרחשת בעיירת חוף בנורמנדי באותו קיץ של שנת 1985 ומספרת על מפגש בין אלכס (פליקס לפבר) נער בן 16 נאיבי ויפהפה שמגלה את עצמו ומיניותו ובעל עיסוק אובססיבי במוות לבין דוד (בנימין ווזין) בן ה-18, בחור יהודי כריזמטי ופלרטטן שמציל אותו מטביעה. זה סרט מרגש, לופת וכואב שמציג את חוזקה של האהבה ואת העוצמה הרבה יותר של התפרקותה. (אלעד שלו)



דיוקן של נערה עולה באש - סרטה של הבמאית הצרפתייה סלין סיאמה הוא דרמה תקופתית עם סוף עצוב אבל מלא ברגש ורומנטיקה ציורית וכואבת על אהבה מודחקת בין שתי נשים. המשחק מדהים ושובה לב ויחד עם צילום שנראה כמו סדרת ציורי שמן מתקבל אחד הסרטים הכי יפים וחכמים שיש. (ליטן לשינר)

מאושרים יחד - סרטו של הקולנוען ההונג-קונגי האגדי וונג קאר-ווי ("מצב רוח לאהבה", "צ'אנקינג אקספרס") מספר את סיפור אהבתם של שני גברים מהונג קונג עד בואנוס איירס. סרט יפהפה ועדין. תיאור מדהים מלא כאב וייסורים של אהבה גאה. סרט שנחקק עמוק בלובי מאז שראיתי אותו. (רון פוגל)

קאר ווי משתף פעולה פעם נוספת עם שחקן הבית שלו - טוני לנג, ויחד עם לזלי צ'אנג הם מפריחים חיים בסיפור אהבתם היפהפה, הכואב והמרגש, בסרט אשר זכה בפרס הבימוי בפסטיבל קאן לשנת 1997 והיווה אחד מסרטי הלהט"ב הטובים ביותר בתנועת הקולנוע הקווירי החדש.

לאנג וצ'אנג מגלמים זוג גברים המנהל מערכת יחסים סוערת וכאובה, המאופיינת בעיקר בהמון פרידות ופיוסים. טיול משותף שלהם לארגנטינה במטרה לחיות את חייהם יחד גורם לתוצאה ההפוכה הגורמת להם להתרחק יותר ויותר זה מזה ומובילה את חייהם בכיוונים שלא מאפשרים להם להגשים את אהבתם האחד כלפי השני. עם צילומים יפהפיים (בין היתר של מפל האיגואסו עוצר הנשימה), מוזיקה נפלאה והופעות משחק מרגשות, מצליח קאר-וואי לתאר סיפור אהבה כמו שרק הוא יודע. (מישל צ'יקו)



כחול הוא הצבע החם ביותר - מלאכת מחשבת קולנועית, סרט שמרגיש מנותק קצת מסרטי להט״ב אחרים, בקצב שלו ובכיוונים שהוא לוקח. עבדל-אללטיף קשיש משרטט סיפור אהבה מדהים בצורה הגולמית ביותר שאפשר להעלות על הדעת, עם פרצי רגשות וכנות שכה נדיר לראות על מסך הקולנוע. צמד השחקניות אדל אקסרקופולוס ולאה סדו עם תצוגת משחק עילאית יחד עם דיאלוגים מושלמים, חותמים את היותו של הסרט מהגדולים של העשור הקודם. (מישאל רוברט)



המשרתת - המותחן האירוטי של הבמאי הקוריאני פארק צאן-ווק הוא הזוי, מפתיע ורגיש. העלילה נשמעת פשוטה - צעירה מהמעמד הנמוך עובדת כמשרתת של גבירה מהמעמד הגבוה, אולם, המשך העלילה מסתבך לחלוטין וכל מילה שאכתוב מכאן היא ספוילר מיותר. מבטיח לכם שבהתאם לסרטיו של יוצר "שבעה צעדים", לא ראיתם סרט כזה. (מתן יניב)

סינגל מן - סרטו הראשון של מעצב האופנה טום פורד, שמבוסס על ספרו של כריסטופר אישרווד, הוא סיפור יפהפה וקורע לב על חייו של ג'ורג, מרצה בגיל העמידה בלוס אנג'לס של שנות ה-60 (קולין פירת'), המתאבל על מותו של בן זוגו האהוב (רופרט אוורט) ומנהל קשר עם סטודנט צעיר ויפה (ניקולס הולט), המזכיר לו את יכולתו להתאהב שוב. יחסיו של ג'ורג' עם החברה הטובה שלו, צ'רלי( ג'יליאן מור), שמסתירה כאב מאחורי חזות עליזה, וכמהה גם היא אחרי ג'ורג', מוסיפים עוד ממד יפה לסרט.
השחקנים הנפלאים, אווירת לוס אנג'לס של שנות ה-60, ותחושת הבדידות והגעגועים שהסרט כה מיטיב לתאר, הופכים את "סינגל מן" ליצירה מפעימה במיוחד על המצב האנושי. הסרט, שבמרכזו קינה על מותו בטרם עת של אהוב, מסתיים באופן בלתי צפוי, המערער על מוסכמות קולנועיות. הוא מסוגנן, יפהפה ומלא רגש עצור. טום פורד מתגלה כבמאי מבריק ומעודן, שהמשיך להבריק גם ב"יצורים ליליים" (2016), סרטו השני עד כה.



הר ברוקבק - "הר ברוקבק" היה לסרט פורץ דרך משום שלראשונה נושאי הסרט אשר הוצגו לקהל הרחב, הפכו אותו לנקודת ציון חשובה בקולנוע המיינסטירימי ההוליוודי. סרט זה היה יוצא דופן מכל הבחינות כיוון שהוא קודם כל תיאר באופן אותנטי אהבה מורכבת בין גברים במהלך תקופות חייהם השונות, מבלי שהסרט נגע והתייחס לזכויות הומוסקסואלים ולמאבקם לזכויות אלה באותם עשורים (שנות ה-60-80), ומתמקד במקום זאת בסיפור האהבה עצמו.

הכימיה המהפנטת בין שניים מהשחקנים הגדולים של הוליווד זיכתה אותם בהערכה רבה על משחקם יוצא הדופן ואף היו מועמדים לאוסקר על תפקידם. אהבתם של אניס דל מאר (הית' לדג'ר) וג'ק טוויסט (ג'ייק ג'ילנהול) תיזכר לעד כאירוע הקולנועי הגדול בסוגת סרטי הלהט"ב, סרט שזכה (ובצדק) לפרסים רבים, ביניהם פרס האוסקר לבמאי אנג לי ופרס התסריט המעובד. (אור טילינגר דה קרבליו)

בנים אינם בוכים - הסרט מביא את סיפורו האמיתי של הטרנסג׳נדר טינה ברנדון, שהזדהה כגבר וניהל מערכת יחסים עם נשים. אך לאחר שזהותו נחשפה, הוא נאנס ונרצח על ידי חבריו הגברים. זהו סרט חזק שמדבר על סבלנות וסובלנות וקבלת האחר. זהו גם אחד הסרטים המיינסטרימיים הראשונים שהעלו לתודעה את נושא הטרנסים. את התפקיד הראשי בסרט מגלמת הילארי סוואנק -תפקיד שהביא לה את האוסקר הראשון והעלה אותה לתודעה כשחקנית איכותית. (מיכל ליבר רונן)



איידהו שלי - סרטו העצמאי של גאס ואן סאנט הוא לא רק אירוע קולנועי מכונן לקהילה - וכזה שהשפיע על מרבית הסרטים הלהט"בים שאנו רואים עד היום, אלא פשוט סרט ששואב את הצופה פנימה רגשית, גם אם הוא לא תמיד מזדהה עם הכאב של הדמויות המיוסרות. דרך סיפורם האישי ונסיעתם ברחבי אמריקה של מייק (ריבר פיניקס, באחד מתפקידיו הנודעים ביותר) וסקוט (קיאנו ריבס טרום "ספיד") בחיפוש אחר אמו האובדת של הראשון, ואן סאנט נע בין עיסוק ברוח הנעורים החדשה של שנות ה-90 ועד תופעות זנות בגברים כדי להראות שהצד הגאה של השניים הוא רק עוד אלמנט בחייהם, לא אמצעי "זר ומוזר" שעליהם לתקן אותו. (דניאל עמיר)
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ סינגל מן (עמוד סרט)
חץ כחול הוא הצבע החם ביותר (עמוד סרט)
חץ קיץ 85 (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש יוני
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט