חדשות קולנוע וסרטים

גלובוס הזהב: ״3 שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי״ הוא המנצח הגדול

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטו של מרטין מקדונה זכה בפרסים החשובים בטקס היוקרתי בהם סרט הדרמה, התסריט, השחקנית ושחקן המשנה. בפרס הסרט הקומי זכה "ליידי בירד" ופרס הסדרה הלך ל״סיפורה של שפחה״. מי היו הזוכים הנוספים ואיך התייחסה הוליווד לפרשת ההטרדות המיניותֹ?
טקס "גלובוס הזהב" ה-75 נערך לפנות בוקר בלוס אנג'לס והכתיר מנצח גדול ומפתיע: הסרט המצוין ״שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי״ של הבמאי מרטין מקדונה (״ברוז׳״) שזכה בפרס סרט הדרמה הטובה ביותר, התסריט, השחקנית לפרנסס מקדורמנד ובפרס שחקן המשנה לסם רוקוול.

בפרס הקומדיה/מיוזקל הטוב ביותר זכה הסרט עטור השבחים "ליידי בירד" של השחקנית גרטה גרוויג ובפרס הבימוי זכה הבמאי המקסיקני גיירמו דל טורו על סרטו "צורת המים״, שהיה שיאן המועמדויות בטקס עם 7 מועמדויות. המאוכזב גדול מהטקס הוא סטיבן ספילברג שסרטו ״העיתון״ היה מועמד לשישה פרסים אך לא זכה ולו באחד. בפרס הסרט הזר (לו לא היה מועמד פוקטסרוט) זכה הסרט הגרמני ״באפלה״.

בפרס השחקן הטוב ביותר בסרט דרמה זכה גארי אולדמן שמגלם את וינסטון צ'רצ'יל בדרמה "שעה אפלה" שיצאה השבוע למסכים בישראל. ג'יימס פרנקו זכה בפרס השחקן בקומדיה/מיוזיקל על תפקידו כבמאי טומי ווישאו ב"חי בסרט" המתאר את אחורי הקלעים של הפקת אחד הסרטים הגרועים בכל הזמנים ״חדר״. בפרס השחקנית הקומית זכתה סירשה רונן על תפקידה ב"ליידי בירד״.

[*]

בתחום הטלוויזיה אחרי שכבשה גם את טקס ה"אמי" האחרון, הסדרה המדוברת של השנה ״סיפורה של שפחה״ זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר. כוכבת הסדרה אליזבת' מוס גרפה את פרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה – זכייה שנייה שלה, אחרי הפסלון בו זכתה ב-2014 על תפקידה ב"קצה האגם" . "סיפורה של שפחה" תשוב לעונה שנייה שתשודר ב-HOT HBO בהמשך 2018. בפרס הסדרה הקומית זכתה בעונתה הראשונה ״גברת מייזל המופלאה״.

המיני סדרה המצליחה "שקרים קטנים גדולים" גרפה את כל הפרסים החשובים בקטגוריה – פרס המיני סדרה הטובה ביותר, פרס השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה לניקול קידמן, פרס שחקנית המשנה ללורה דורן ופרס שחקן המשנה לאלכסנדר סקארסגרד. את פרס השחקן הטוב ביותר במיני סדרה גרף כוכב "פארגו" יואן מקגרגור, שזו היא זכייתו הראשונה בפסלון היוקרתי.



הטקס התחיל במונולוג הפתיחה של סת' מאיירס שהיה מורכב כולו מבדיחות ממוחזרות, זכינו לאיחוד של תלמה ולואיז כשסוזן סרנדון וג'ינה דיוויס עלו להציג פרס והספיקו לרדת על השכר הלא ההוגן בין נשים לגברים, נטלי פורטמן גם היא הספיקה לזרוק הערה על כך שכל המועמדים בפרס הבימוי הם גברים.

הטקס עמד השנה בסימן קמפיין metoo# כשרבים מהנאומים התייחסו לפרשת ההטרדות המיניות שהסעירה את הוליווד ולצורך בשוויון, בשכר שווה ובהעלאת המודעות לתופעה. אופרה ווינפרי שזכתה בפרס מפעל חיים בטקס נשאה נאום בו הודתה לכל הנשים שהשתתפו בקמפיין ואמרה כי "הזמן שבו לא האמינו לנשים חלף, יום חדש בפתח!".

אם חובבי האופנה שביניכם ציפו לססגוניות רבה על השטיח האדום של טקס פרסי גלובוס הזהב, השטיח האדום עמד השנה בסימן "Don't stand out, stand up", כמחאה על ההטרדות המיניות בהוליווד. החוק היחיד הוא- ללבוש שחור, במטרה להראות סולידריות וההזדהות תוך כדי העלאת המודעות ולחימה בתופעה. בנוסף לשמלות, כוכבים רבים צעדו על השטיח כשהם עונדים סיכה עם הכיתוב Time's Up .

ריס ווית'רספון, השחקנית ואחת ממקימות האגודה "Time's Up" עיצבה יחד עם המעצבת אריאן פיליפס, סיכות במיוחד לאירוע. אמה סטון, שונדה ריימס ומריל סטריפ הן רק חלק מתוך אלף הנשים בתעשייה שעומדות מאחורי הארגון שקורא לטפל בבעיה. כוכבות רבות הביעו תמיכה במחאה והופיעו על השטיח בלבוש שחור. בין הכוכבות תוכלו למצוא את גל גדות, אמיליה קלארק, ג'סיקה צ'סטיין, לורה דרן, נטלי פורטמן, מרגו רובי ועוד.

כרגיל הרשתות החברתיות היו מלאות בתמונות סלפי ורגעי איחוד של הכוכבים הגדולים, שהראו להם שגם להם יש כוכב שהם מעריצים ומתרגשים לפגוש. כמובן שגם המצלמה שהסתובבה בקהל דאגה לספק לנו את הרגעים הכי משעשעים של הטקס, למשל הכוכב הצעיר טימוטיי צ'אלאמנט ("קרא לי בשמך"), שנתפס בעיני המצלמה כשהוא מגלה שלידו יושבת לא אחרת מאשר טוניה הארדינג שעלייה מבוסס הסרט "אני טוניה" והמבט ההמום על פניו אומר הכל או פרנסס מקדורמנד, שניסתה לברוח מהמצלמה כשסם רוקוול, השחקן שלצידה זכה בפרס אך ללא הצלחה.

רשימת הזוכים המלאה:

קולנוע:

הדרמה: "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

קומדיה/מיוזקל: "ליידי בירד"

הבמאי: גיירמו דל טורו, "צורת המים"

הסרט הזר: In The Fade

סרט האנימציה: "קוקו"

התסריט: מרטין מקדונה, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

השחקן בקומדיה/מיוזיקל: ג'יימס פרנקו "חי בסרט"

השחקן בדרמה: גארי אולדמן, "שעה אפלה"

השחקנית בדרמה: פרנסס מקדורמנד, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

השחקנית בקומדיה/מיוזיקל: סירשה רונן, "ליידי בירד"

שחקן המשנה בדרמה: סם רוקוול, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

שחקנית המשנה בקומדיה/מיוזיקל: אליסון ג'ני, "אני, טוניה"

הפסקול: אלכסנדר דספלנט, "צורת המים"

השיר: This Is Me "האמן הגדול ביותר"



טלוויזיה:

סדרת הדרמה הטובה : "סיפורה של שפחה"

הסדרה הקומית/מוזיקלית: "גברת מייזל המופלאה"

מיני סדרה: "שקרים גדולים קטנים"

שחקן בסדרת דרמה: סטרלינג. ק. בראון, "החיים עצמם"

השחקנית בסדרת דרמה: אליזבת' מוס, "סיפורה של שפחה"

השחקנית במיני סדרה: ניקול קידמן, "שקרים קטנים גדולים"

השחקן במיני סדרה: יואן מקרגור, "פרגו"

השחקנית בסדרה קומית/מוזיקלית: רייצ'ל ברוסנהן, "גברת מייזל המופלאה"

השחקן בסדרה קומית/מוזיקלית: עזיז אנסרי, "מאסטר אוף נאן"

שחקן המשנה במיני סדרה: אלכסנדר סקארסגארד, "שקרים קטנים גדולים"

שחקנית המשנה במיני סדרה: לורה דרן, "שקרים קטנים גדולים"
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט