רק לפני שבוע מת כריסטופר ריב ונראה שהאמרקאים מנצלים את העניין לא רק לרגשי פטריוטיות ומחווה לשחקן האמיץ, אלא גם להגדלת הרווחים שלהם. החדשות על מותו של השחקן הופיעו בארצות הברית ביום ראשון בלילה. בבדיקה שנעשתה באתר המכירות הפומביות הפופולארי ביותר EBAY נמצא כי ביום שני בבוקר בשעה 9 היו כ- 250 פריטים הקשורים לשחקן.
המצב השתנה פלאים תוך כמה שעות. שעתיים מאוחר יותר, ב- 11 בבוקר כבר היו 313 פריטים הקשורים לשחקן או לסדרת סרטי סופרמן שהוצעו למכירה ובשעה 5 אחר הצהריים באותו יום הגיע מספר הפריטים ל- 500. כעבור פחות מ- 48 שעות מאז ההודעה על מותו, הגיע מספר הפריטים לכ- 800.
הבעיה היא שחלק מהמוכרים לא ניסו אפילו להסתיר את העובדה שהם מנסים להרוויח יותר כסף כתוצאה ממותו של השחקן. למשל, תמונה עם חתימתו של השחקן נמכרה במחיר התחלתי של 350 דולרים כשהכותרת של האייטם הזה גורסת: "החתימה הזו, שהיא קשה להשגה בכל מקרה בגלל מה שקרה למר ריב, הפכה כעת לבלתי ניתנת להשגה לאור מותו".אבל לא כולם קופצים על ההזדמנות לנצל את מותו של השחקן. אחת מרשתות החנויות המוכרות בארצות הברית, הקרויה "אני חייב את זה!" שמתעסקת במכירת ממורביליה הקשורה לסרטים דווקא החליטה לא למכור מוצרים הקשורים לכריסטופר ריב או סדרת סרטי סופרמן בימים הראשונים אחרי מותו.
"אני ממש בהלם" אומר בוב שאגרין שמנהל את הרשת "בשבילי זו הלם כמעט כמו ה- 11 בספטמבר או מותו של מרלון ברנדו. דמות גדולה הלכה מאיתנו ואני לא מתכוון לנצל את מותה לרווח אישי. הוצאנו הודעה לכל החנויות שלנו להוריד את המוצרים שלו מהמדפים ולחכות כמה ימים עד שנחליט שזה הזמן הנכון להמשיך ולמכור".