חדשות קולנוע וסרטים

הדוכסים קורעים את בתי הקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
צחוקים , כיף, אקשן וכמובן נשים יפות בבקיני צמוד, זה מה שמחכה למי שילך לראות את "הדיוקס קורעים את האזארד", קומדיית האקשן החדשה שמבוססת על סדרת הטלוויזיה המצליחה ששודרה על המרקע בין השנים 1979-1985.

בני הדודים בּוׁדיוק (שון וויליאם סקוט) ולוק דיוק (ג'וני נוקסוויל) עולים חזרה על הכביש בלי מטרה ברורה ובחברת בת דודתם דייזי דיוק (ג'סיקה סימפסון), הבחורה עם המכנסיים הכי קצרים בדרום. מדינת האזרד מתגאה בכבישים הצדדיים המחוספסים שלה, באלכוהול המצוין והבלתי חוקי שלה ובנערות הכפר הכי יפות בג'ורג'יה – בני הדודים דיוק נהנים משלושת הדברים האלה, ולעיתים קרובות.

העסק המשפחתי של משפחת דיוק הוא ייצור אלכוהול באופן לא כל כך חוקי וג'סי (ווילי נלסון), הדוד של הבחורים רוקח את השיכר הכי טוב בדיקסי. ברוב המקרים הבחורים מוצאים את עצמם עוברים על החוק כשהם ממהרים לעשות שליחויות וגוררים את השריף וצוותו למרדפים בלתי אפשריים אחרי "ג'נרל לי", המכונית הכתומה והידועה לשמצה שלהם.

אחרי יום עבודה ארוך אין כמו להירגע עם בירה קרה במוסד הכי ידוע במחוז, "קן חזיר הבר", היכן שדייזי ממלצרת. מפעם לפעם מישהו מחוץ לעיר עושה את הטעות ומתקרב קצת יותר מדי לבחורה הכי יפה בהאזרד. אבל מהר מאוד כולם מגלים (בדרך הקשה) שדייזי היא לא רק פנים יפות, אלא היא יודעת גם להשתמש בכוח שלה וכשבו ולוק בסביבה זה הופך בדרך כלל למריבת ברים אופיינית כשהמובס נגרר החוצה בבושת פנים. אבל לא הכל סובב סביב אלכוהול ונשים יפות. כשבו ולוק מוצאים עדויות לכך שהנכסים של השכנים מעוקלים שלא כחוק על ידי הניצב המושחת בוס הוג (ברט ריינולדס), הסיכוי היחיד שלהם להגן על עיר הולדתם הוא ללחוץ על דוושת הגז עד הסוף בניסיון אחרון ונואש להציל את מחוז האזרד.

ב-1979 כשהסדרה The Dukes of Hazzard כיכבה בלוח השידורים של CBS, השילוב בין הניחוח הדרומי שלה והאקשן האינסופי סביב שני בחורים טובים שאף פעם לא מתכוונים לעשות רע הפכו את הסדרה ללהיט. בסדרה בני הדודים הכריזמטיים בו ולוק דיוק גולמו על ידי טום וופאט וג'ון שניידר (שהיום אנו יכולים לראות בסדרה "סמולוויל" כאביו של קלארק קנט). 6 עונות ו147 פרקים אחר כך לסדרה כבר היו מעריצים נאמנים שמספרם רק גדל כשהסדרה משיכה לצבור פופולריות גם בערוצים אחרים.

יותר משני עשורים אחרי שהפרק המקורי האחרון שודר, The Dukes of Hazzard והדמויות המוכרות נותרו אייקונים בולטים של תרבות הפופ. המכונית הידועה לשמצה של בו ולוק דיוק, דודג' צ'רג'ר כתומה משנת 1969, הפכה להיות אחת מהמכוניות האמריקאיות המזוהות ביותר בעולם והשם דייזי דיוק הפך שם נרדף למכנסיים הכי קצרצרים שיש.

הסדרה אפשרה לקהל להפליג למחוז האזרד ולהרגיש חמימות משפחתית וגם לצפות במרדפי מכוניות מוטרפים. האלמנטים האלה הביאו את המפיק ביל גרבר לעבד את הסדרה למסך הגדול. גרבר: "חיפשתי פרויקט שיעביר את הרוח האמריקנית במיטבה. במרכז הסדרה Dukes of Hazzard עומדת המשפחה והדחף להגן על מי שאתה אוהב. בו ולוק היו דמויות שהקהל חיבב והם נהגו בשובבות כלפי החוק. אהבתי את אספקט רובין הוד בסדרה ויחד עם הכוח של דייזי דיוק, זה פשוט הרגיש עיתוי טוב להעביר את הרעיון למסך הגדול."

עבור שון וויליאם המגלם את בו, התפקיד לקח אותו חזרה לילדותו במינסוטה: "כילד הערצתי את הסדרה וחשבתי שזה יהיה כיף להיות חלק מהסרט. החבר'ה האלה הם 'גוד אול' גייס' שאוהבים מכוניות מהירות, נשים מהירות ואלכוהול טוב". לתפקיד של לוק, הבן דוד המבוגר יותר, שיש לו כבר ניסיון עשיר עם בחורות, נבחר ג'וני נוקסוויל, יליד טנסי מ-נוקסוויל. "מדובר בשני חבר'ה שבבסיסם הם בחורים טובים הם רק פזיזים וחסרי מעצורים".

לתפקיד של דייזי, הבחורה שכלי הנשק שלה הוא המכנסיים הקצרים שהיא לובשת, בחרו היוצרים את הזמרת ג'סיקה סימפסון – בחורה דרומית אמיתית שכשם שהיא סקסית כך היא גם קשוחה (גילמה אותה במקור השחקנית קתרין באך).

גרבר: "נפגשנו עם כמעט כל שחקנית צעירה בהוליווד אבל רצינו מישהי עם רקע דרומי אמיתי", אומר גרבר. "כשג'סיקה נכנסה לחדר, כל דבר אצלה פשוט זעק דייזי דיוק. לא לקחנו אותה כי היא זמרת מפורסמת – היא פשוט נכנסה, עשתה אודישן מצוין והרשימה את כולם עם הנוכחות והאנרגיה שלה."


עבור ג'סיקה שקראה לכלב שלה דייזי כמחווה לדמות שלה, התפקיד היה אידיאלי עבור סרט בכורה. "אהבתי את דייזי דיוק מאז שהייתי ילדה", היא אומרת, "היא הייתה מודל לחיקוי ומישהי שנערות העריצו כי היה לה כוח, היא הייתה סקסית ותמיד עשתה את העבודה כמו שצריך". שון וויליאם סקוט: "ג'סיקה עשתה עבודה מצוינת ונראית סקסית כשהיא בועטת ומכסחת אנשים. חוץ מזה הרבה אנשים ישמחו מאוד לראות אותה במכנסוני הדייזי דיוק". ואכן המכנסיים היו כל כך קטנטנים עד שנדרשו אימונים מיוחדים לסצינות האקשן איתם וכמובן עבודת עיצוב והתאמה קדחתנית. סימפסון: "עברתי אימוני קרב ונהיגה וזה היה אדיר. אבל העבודה האמיתית עבורי הייתה לוודא שאני נראית טוב במכנסונים כי הם באמת לא מכסים הרבה!". (ואם תלחצו על התמונה הקטנה תראו בדיוק למה היא מתכוונת).

סימפסון לא רק העניקה לסרט את כישורי המשחק שלה, אלא גם את כישרונה המוזיקלי – בפסקול של הסרט היא עושה דואט פאנקי וסקסי עם כוכב הסרט וזמר הקאנטרי הוותיק, וילי נלסון (המגלם את הדוד ג'סי). השניים שרים עיבוד ללהיט הקלאסי של ננסי סינטרה מ-66, These Boots Are Made For Walkin’.

אחד מגורמי המשיכה העיקריים של הסדרה המקורית היה ה"ג'נרל לי" – המכונית הכתומה שבו ולוק קופצים ונוסעים איתה בלי חשבון. הבמאי צ'אנדרסקהאר אומר: "אנשים פשוט אוהבים את המכונית הזו. יש בה הרבה כוח, היא חזקה והיא סמל לסטייל האמריקני שקצת הולך לאיבוד בעולם כלי הרכב של היום". כדי לצלם את הסרט היה צורך למצוא 28 מכוניות דודג' צ'רג'ר שישופצו וירכיבו יחד את "ג'נרל לי". מתברר ששום חברה לא עושה חלקים לרכב הזה, כך שחלקי חילוף אותרו דרך האינטרנט, מפה לאוזן ובמגרשי גרוטאות. אתגר אחר היה יצירה של שני דגמים שונים של "ג'נרל לי", הראשון ישן, חלוד שבו ולוק נוהגים בו בתחילת הסרט והשני הוא המכונית שכולם מכירים.

בנוסף למכונית המרכזית בסרט הובאו כ-150 כלי רכב נוספים – משאיות, מכונית משטרה, מכוניות וינטאג', מכוניות גרר ועוד. כדי לנהוג ב"ג'נרל לי" ולעשות בה את כל הפעלולים שרואים בסרט צוות השחקנים עבר אימונים שארכו שלושה שבועות, כשבחלק מהצילומים נעזרו בנהג-פעלולן מקצועי ובטכניקה ייחודית של צילום ונהיגה על סט.

הסרט מוקרן ברשת בתי הקולנוע של גלובוס גרופ וברחבי הארץ
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט