חדשות קולנוע וסרטים

סופרמן יחיה לנצח - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כריסטופר ריב, שלעולם יהיה מזוהה עם דמותו של סופרמן הקולנועי, הלך לעולמו לפני כחודש, בסוף השבוע האחרון, בגאלה חגיגית, זכרו אותו מכריו, חבריו ובני משפחתו, באירוע גדול ויוקרתי שנערך זו הפעם ה- 14. בארוחת הערב הנוצצת נאסף סכום כסף מכובד של 1.7 מיליון דולרים.

באירוע נכחו בני משפחתו של ריב, ולא מעט כוכבים הוליוודים שעבדו והכירו אותו. גלן קלוז, חברה קרובה של ריב הייתה שם וקיבלה פרס על תרומתה לנושא, את הפרס העניק לה השחקן ויליאם ה. מייסי (םרגו), כמו כן היו שם פול סיימון, והשחקנית מיני דרייבר.

למעלה מ- 900 אורחים הגיעו לאירוע כשכל אורח משלם על הארוחה הזו סכום הנע בין 750 דולרים ל- 10,000 דולרים.

זו הזדמנות טובה לחזור לסיפריות הדי וי די ולקחת את סרטי "סופרמן" הראשונים. חברת וורנר הום וידיאו שהוציאה את הסרטים השקיעה לא מעט בעיצוב העטיפות וחשוב מזה, לצד הסרטים המצויינים (לפחות שני הראשונים בסדרה) ישנן תוספות נהדרות. דן רונן ראה והתמוגג.

אחרי גל גיבורי העל שתקף את המסכים בשנים האחרונות, אולפני וורנר נותנים הזדמנות לחזור אל הסרט והגיבור שעדיין מהווים מדד לכל סרט קומיקס. 26 שנים אחרי שנעשה, "סופרמן" עף עכשיו במהדורת DVD חדשה, מלאת תוספות ומהנה במיוחד.הדמות, שנוצרה באמצע שנות השלושים ע"י ג'רי סיגל וג'ון שוסטר (שהיוו גם השראה לדמויותיהם של קוואליר וקליי ברומן המעולה של מייקל שייבון), וזכתה לפרסום ראשון ב- 1939, הפכה כמעט מייד ללהיט וזכתה לאין ספור חיקויים, מוצרים נלווים וכדומה. ב- 1941 כבר הופק הסרט המצויר הראשון שגולל את מעללי הגיבור ושבע שנים מאוחר יותר סופרמן הפך לראשונה לדמות בשר ודם בסדרת סרטים שהפכה בהמשך גם לסדרת סרטי טלויזיה. עם זאת, יותר מכל, דמותו של סופרמן נחקקה בזיכרון בזכות הסרט שביים ריצ'ארד דונר ב- 1978.

עלילת "סופרמן" מתחילה אי-שם בכוכב הלכת קריפטון, שם ג'ור –אל, אביו של סופרמן (או בשמו הקריפטוני, קל-אל), חוזה את התפוצצות הכוכב העתידית ומחליט לשלוח את בנו התינוק אל כדור הארץ, שם חום השמש יוכל ליצוק בו תכונות שיהפכו אותו לחזק יותר ובלתי פגיע. קל- אל הצעיר נוחת לו בקנזס ומגודל ע"י זוג חקלאים מבוגר שמחדירים לו ערכים אמריקאיים ישנים וטובים, מלמדים אותו לדעת לשלוט בכוחותיו המיוחדים ומעניקים לו את שמו האמריקאי – קלארק קנט. השנים עוברות, קלארק עוזב את החווה, עובר למטרופוליס, העיר הגדולה ומתחיל לעבוד כעיתונאי ב"דיילי פלנט" לצידה של לואיס ליין, כתבת שנונה וקשוחה שהיא ההפך הגמור ממנו. עם זאת, ברגע שיש צורך בהצלה, בהגנה או בלכידת פושעים, קנת הופך לגיבור העל שהוא יכול להיות, הגיבור עם הגלימה, שלואיס ליין נותנת לו את שמו – "סופרמן".

אז מה בעצם הופך את "סופרמן" של דונר לטוב יותר, זכור יותר ומשפיע יותר מסרטי "סופרמן" וגיבורי על שהופקו לפניו?
אין ספק שאחד הדברים המרתקים בסרט נמצא כבר בתחילתו, ברצף הקרדיטים שלו. מפיקי הסרט, איליה סלקינד ופייר ספנגלר ידעו שכדי לעשות את "סופרמן" הם יצטרכו להביא כמה מהשמות הגדולים ביותר שישכנעו את אולפני "וורנר" לתמוך בהפצת הסרט. משכורת העתק שקבל מרלון ברנדו (3.7 מיליון דולר עבור שבועיים צילומים) רק הראתה עד כמה הם מוכנים להשקיע. לצד ברנדו גויס גם ג'ין הקמן, מהשחקנים הנחשבים של התקופה ובכלל ("השיחה", "הקשר הצרפתי") כדי לגלם את האויב, לקס לות'ור. מריו פוזו, כותב "הסנדק" הובא כדי לכתוב את התסריט, ג'ון ויליאמס על המוסיקה וריצ'ארד דונר, מיד אחרי "אות משמיים", נשכר לביים. אבל כל אחד מהאנשים המוכשרים הללו יודה בפה מלא ש"סופרמן" לא היה מצליח לעוף אלמלא שחקן צעיר ואלמוני, אחד בשם כריסטופר ריב.

ריב, שזה היה בסך הכל סרטו השני, הצליח לבנות את דמותו של קנט/סופרמן בצורה אמינה שיכולה לבלבל גם את הצופים באשר לזהותו. את דמותו של קנט הוא בנה בהשראת הדמויות הקומיות של קרי גראנט (עם דמיון פיזי במיוחד לדמותו מ"צער גדול חיות") וסופרמן שלו הוא גבור על מלא קסם, הומור ואהבה. כשלצדו שחקנית אלמונית נוספת, מרגוט קידר, בתפקיד לואיס ליין, נוצר צמד שלא היה מבייש את אותן קומדיות סקרובול ישנות.

"סופרמן" שונה מסרטי הקומיקס של השנים האחרונות בכך שהוא מאוד מודע לעצמו ולמקורות הקומיקסים שלו. למרות ההתחלה הארוכה והרצינית, רוב הסרט שומר על טון מחויך, קאמפי, כשסופרמן יורה 'וואן ליינרס' לעבר לקס לות'ור וכל פושע שהוא תופס. האפקטים המיוחדים, שבזמנו נחשבו למתקדמים במיוחד וכיום נראים מיושנים קצת, לא פוגמים בהנאה ואפילו מוסיפים עליה מימד קומי וקסום. בניגוד ל"ספיידרמן", "באטמן" ו"הענק", חיבוטי הנפש על הזהות הכפולה ותפקיד הגבור לא תופסים אצלו הרבה מקום והוא גאה להיות זה שמציל, עוזר ושומר על הערכים הטובים והישנים עליהם גדל.

במארז ה- DVD החדש אפשר למצוא, בנוסף לאיכות תמונה וסאונד משופר ומצוין, גם את הערות הבמאי על הסרט, מבחני בד לשחקנים, מספר סצינות שנפלו בעריכה ושלושה סרטי תעודה מרתקים העוקבים אחר תהליכי עשיית הסרט – מפיתוח התסריט, דרך הליהוק, הצילומים, העריכה והאפקטים המיוחדים. לא רק למעריצי הסרט כדאי לראות את הסרטים הללו, שמצליחים לתת מבט על תהליך העשייה, חילוקי הדעות והסיבות למה הפך את "סופרמן" למה שהוא – שעתיים וחצי של כיף שיוכל לבדר גם עוד שנים רבות.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט