חדשות קולנוע וסרטים

מושלם למסיבת פיג'מות - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עולמם של בני הנוער הוא עולם מרתק, נערים ונערות בגילאי 16, 17, 18 הם אנשים בהתהוות שחווים הרבה מאוד שינויים בחיים, אם מדובר בשינויים פיזיים, פסיכולוגיים או אפילו גיאוגרפים. "אחוות הג'ינס" שיצא לא מכבר ב- DVD (וורנר הום וידיאו) הוא סרט נוער מושלם שעוסק בעולמן של ארבע נערות מתבגרות ומומלץ לצפייה בקבוצות.

חווית הצפייה ב- DVD היא בדרך כלל חוויה של בודדים, או מקסימום זוגות, נכון שיש אנשים שלוקחים DVD הביתה כשהם מזמינים הרבה חברים אבל אז מדובר בדרך כלל בסרטי אקשן או אפקטים כי כידוע כאשר יש יותר משני אנשים בחדר הם לא ממש שוקעים בתוך הסרט, אלא מדברים, אוכלים ועונים לפלאפונים.

"אחוות הג'ינס" הוא סרט שונה, הוא סרט שמומלץ לראות ביחד, כמה בנות, ואם אתן חברות טובות, החוויה תהיה חזקה יותר כי הסרט מצליח לדבר על התבגרות, חברות, אהבה ונאמנות.

הרבה סרטים נעשו במהלך השנים על נשים, "אחוות היא-יא", "שמיכת טלאים אמריקאית", Waiting to Exhale , The Joy Luck Club ועוד. בכל הסרטים הללו הנשים עשו חשבון נפש והסתכלו על החיים שלהם ועל הדברים שהצליחו להשיג ואלו שפספסו. אין הרבה סרטים שמעיזים לקחת כמה נערות צעירות, מרקעים שונים, שרק מתחילות את החיים ולדון באופן רציני על המשמעות של התבגרות. אצל הבנים המצב דווקא הפוך, סרטים כמו "אני והחבר'ה", "לזכור את הטיטנים" ועוד חקרו וחוקרים את התבגרותו של הגבר האמריקאי הצעיר בסביבתו הטבעית.

"אחוות הג'ינס" לא הוקרן בארץ בהקרנות מסחריות למרות שבארצות הברית זכה להצלחה בינונית. אולי מוטב שכך מכיוון ש"אחוות הג'ינס", שאינו פונה לקהל איכותי או בוגר, הוא סרט מושלם לבילוי ערב שישי בבית ואם עדיין נוהגים לעשות מסיבות פיג'מות, אין סרט טוב מזה שמסתובב עכשיו בספריות הוידיאו.

טיבי, לנה כרמן ובריג'יט הן ארבע חברות שמסתובבות ביחד מהרגע שנולדו. הן שונות באופיין, גופן ודרך ההסתכלות שלהן על החיים אבל עדיין מצליחות להשלים אחת את השנייה ולחוות ביחד את גיל ההתבגרות. הסרט, שמבוסס על רומן רב מכר שכתבה אן בראשרס, מפגיש אותנו עם ארבעת הנערות בקיץ הראשון שבו הן אמורות לבלות בנפרד.

בריג'יט (בלייק לייבלי) הבלונדינית של החבורה נוסעת למחנה קיץ לכדורגל אחרי שאימה מתה. כרמן (אמריקה פררה) שחיה רק עם אמה מאז הגירושים, יוצאת לבקר את אביה ומגלה שיש לו משפחה חדשה עליה שמר בסוד. לנה (אלקסיס בלדל) נוסעת ליוון כדי לשהות עם סבא וסבתא שלה ולחזור קצת אל השורשים ובאווירה הרומנטית הזו היא פוגשת את אהבתה הראשונה בדמותו של קוסטס (מייקל ראדי) שהדרך היחידה לתאר אותו היא כ'אל יווני'. טיבי (אמבר טמבלין) היא זו שנשארת מאחור וממשיכה את שגרת חייה המשעממת כעובדת בסופר המקומי תחת השגחתו של בוס גועלי.

את הסרט ביים קן וואקפיס שביים פרקים בהרבה מאוד סדרות (מלקולם באמצע, ברני מק, אי.אר ועוד) ואת קומדיית הנעורים "הוא אמר היא אמרה" בכיכובו של קווין בייקון שיצאה אי שם בשנת 1991.

אולם הצלחת הסרט שעונה על כתפיהן של ארבעת השחקניות הצעירות שעושות עבודה מצויינת ופשוט כיף להסתכל עליהן. אמבר טמבלין (טיבי) מוכרת לנו כג'ואן מהסדרה הנהדרת 'ג'ואן מארקדיה' ואלכסיס בלדל (לנה) מוכרת מסדרה טובה לא פחות "בנות גילמור", אמריקה פררה (כרמן) לא עושה הרבה טלוויזיה ומופיעה בעיקר בסרטים עצמאים שהקהל לא תמיד רואה אבל המבקרים אוהבים, כאן בארץ ראינו אותה בסרט "נשים אמיתיות". בלייק לייבלי (בריג'יט) היא הפחות מנוסה בחבורה אבל העובדה הזו ממש לא באה לביטוי בסרט.

אחוות השחקניות ממשיכה גם בתוספות של ה- DVD ולדעתי זו הפעם הראשונה שבה נעשה קומנטרי (שהיינו הערות היוצרים או המשתתפים) כשהשחקנים מצולמים ומלווים את הסרט בתמונה ולא רק בקול. העובדה שאנחנו יושבים ורואים את שלושת השחקניות (בלייק לייבלי לא נמצאת כי פספסה את הטיסה אבל במהלך הקומנטרי הבנות מתקשרות אליה ומדברות איתה בפלאפון) מדברות איתנו ובינן לבין עצמן רק מחזקות את התחושה של האחווה. כמו כן השחקניות, כמו כל נערה צעירה, לא מספרים רק על העשייה של הסרט אלא משתפים אותנו גם בהרהורים תחושות ותהיות לגבי העתיד שלהן כנשים צעירות.

להוציא התוספות הרגילות, ביקור מאחורי הקלעים, סצינות שירדו בעריכה, נוכל למצוא את ה"סאקמנטרי", ז'אנר חדש של סרטים דוקומנטרי המבוססים על לוזרים. את הסרט מצלמת, במהלך "אחוות הג'ינס" דמותה של טיבי בלווית ילדה קטנה חולת סרטן בשם ביילי. בתוספות אנחנו יכולים לראות את הסרט הגמור שהן עבדו עליו. התוספת הזו היא חביבה ומוסיפה רובד נוסף ל"אחוות הג'ינס". כמו כן יש ראיון עם הסופרת שמספרת על הדרך שבה היא כתבה את הספר.

חשוב מאוד, כדי לקבל את מלוא המשקע של התוספות, רצוי לראות אותן אחרי צפייה בסרט ולא לפני.

"אחוות הג'ינס" סרט מושלם לנערות מתבגרות, סרט שנשמע, ונראה כמו משהו שיצא מספריה של סמדר שיר שכל בחורה מתבגרת מכירה ובוודאי קראה. בהחלט מומלץ.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט