חדשות קולנוע וסרטים

נבחרו הסרטים של "דוקו ישראל 2"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאחר מספר חודשי מיונים נבחרו 15 סרטים לפרויקט הסרטים הדוקומנטריים של yes אשר ישודרו בערוץ yes דוקו החל מסוף שנת 2006.

בקיץ האחרון הכריזה yes על תחילת של פרויקט "דוקו ישראלי" השני במטרה להמשיך ביצירת סרטים לשידור גם לשנת 2007. בתום תקופת ההגשה התקבלו כ- 400 הצעות מיוצרים תיעודיים שונים, אשר עברו מספר שלבי מיון ונבחנו בקפידה.

פרויקט "דוקו ישראלי" הראשון שהחל את צעדיו לפני כשנה זכה להיענות רבה ומתוך מאות נרשמים נבחרו 15 סרטים דוקומנטרים אשר משודרים מחודש אוקטובר בערוץ yes דוקו.

מטרת הפרויקט היא ליצור מגוון של סרטים ולהרחיב את ההשקעה בתעודה ישראלית מקורית, וזאת באמצעות שילובם של נושאים שונים ויוצרים תיעודיים צעירים ומנוסים בפרויקט.

ואלו הסרטים אשר נבחרו לפרויקט דוקו ישראלי 2 :

שיטת השקשוקה - יוצר: מיקי רוזנטל.

כיצד הפכו האחים יולי וסמי עופר לשניים מעשירי המדינה: האם מדובר ביזמים עשויים ללא חת או בשני אנשי עסקים אשר מצאו דרך לחלוב זכויות יתר מצד כל ממשלות ישראל. מיקי רוזנטל, יוצר "בולדוג" ו"בולדוזר" חוזר בסרט תעודה אקטביסטי המתעתד לחשוף את פרצופם האמיתי של השניים ודרך סיפורם להבין את תהליך ההפרטה שבמסגרתו מעניקה המדינה את מיטב אוצרותיה לבעלי הון מבלי לקבל מהן דבר בתמורה.

אדמה כבדה - יוצרים: תומר, ברק וארז היימן.

באביב האחרון נרעש כפר חיים - ישוב חקלאי קטן בשרון. המקום אשר עמד לחגוג שבעים שנה להיווסדו, הזמין את האחים תומר, ברק וארז היימן ("תומר והשרוטים", "גשר על הואדי") אשר נולדו במקום, לשוב אל מחוז הולדתם כדי להכין סרט לכבוד החגיגות. התוצאה עליה שקדו האחים, הסעירה את הישוב: היו שחשבו כי הסרט מציג דיוקן כנה ואמיץ של גיבורי המשק אשר קולם הושתק בעבר (הנער ההומו, ניצולת השואה, החקלאי הממורמר) והיו כאלו שחשבו שמדובר באקט של כפיות טובה וביריקה לבאר. "אדמה כבדה" הוא סרט 'שמאחורי סרט' המתאר כיצד נאבקו האחים להציג את סרטם ואיך נאלצו להתמודד עם תושבי הכפר שבחרו לעזוב.

מסעות הברווז - יוצרים: ענת זלצר, מודי בראון וגבי ביבליוביץ'.

יוצרי הסדרות "הכל אנשים" ו"במדינת היהודים" חוזרים בסרט תעודה המציג דיוקן אוהב ומלא געגועים לדודו גבע - מהמאיירים השנונים שצמחו בארץ. "מסעות הברווז" הוא סרט המשובץ ראיונות נדירים ומקיפים שנערכו עם גבע ושיחות עם אויביו ואוהביו. דרך סיפוריהם מתוודע הצופה גם אל דור שלם של יוצרים ומאיירים אשר ראו בגבע כהן גדול ונשבעים גם היום להמשיך את מורשתו. "מסעות הברווז" אותו יוביל מודי בראון, מבטיח להגיש באמצעות שיטות עריכה ועיצוב חדשניות, תמונת מצב של זירת הקומיקס הישראלית - ברנז'ה יצירתית סוערת אשר גבע היה לנביאה.

סרט בן זונה - יוצרת: זוהר וגנר.

למה הישראלים אוהבים כל כך לקלל? מאיפה נובעת החיבה שלנו לניבולי פה? זוהר וגנר - בימאית עדינת נפש מבית טוב אשר אפילו הביטוי "כוס אמוק" גורם לה להסמקה עזה, יוצאת למסע בעקבות הדחף הבלתי נשלט שלנו לוולגריות. היא פוגשת אנשים שקללות מהוות חלק מרכזי מעולמם: שופטי כדורגל, מחברי שירי אוהדים גסים, זוג נשוי המנהל שנים מסעדה ונהנה לקלל זה את זו בצבעוניותהסטלגים - יוצר: ארי ליבסקר.

בתחילת השנות השישים, במקביל להתנהלותו של משפט אייכמן, שגשגה בכל רחבי הארץ תת תרבות שוקקת של חובבי ספרות פורנו רך. ספרים אלו אשר כל עלילותיהם מוקמו במחנות המוות של הנאצים וכללו אקטים מינים בין שבויים יהודים לסוהרות אריות מאיימות, זכו לשם הקוד "סטלגים". מה גרם לדור המדינה אשר הוריו זכרו בבהירות את איימי השואה, להצמד לספורים אלו ומה גרם להם לתרגם זאת למשיכה מינית? "הסטלגים" הוא סרט אשר שב לתקופה הסהרורית ההיא ומחייה אותה יחד עם חוקרים ומעריצים של הספרות שזוכרים איך גם בעידן של תמימות מינית היה אפשר להימשך לטאבו.

בוקר טוב ישראל ‏2005 - יוצר: אמיר הרגיל.

לפני עשרים שנים, בקיץ של 1985, התבקש בימאי התעודה אמיר הר-גיל ("התור באיבן שדאד 2") לתעד עבור הערוץ הראשון את חייהם של חמישה ילדים בני 10 מכל רחבי הארץ. יחד איתו הכירו הצופים את מאיר הקיבוצניק, מונדר הערבי, יהושוע החרדי ועוד. במיטב המסורת של סדרת המופת "7 אפ", שוחחו החמישה עם הר-גיל על שאיפותיהם, פחדיהם ועל חייהם כבני המגזר שאליו נולדו. לפני עשר שנים, חזר גת והכין סרט נוסף בסדרה. אז היו גיבוריו בני עשרים - חלקם חיילים, חלקם נשואים עם ילדים. כעת, עומד גת לשוב אל החמישה כדי לבדוק איתם האם הגשימו את חלומותיהם והאם הם חיים את חיים שלהם קיוו. דרך נקודת מבטם, יתגלה סיפורו של דור השלושים ומשהו החי כיום בארץ.

תסמונת החגים - יוצרת: אורנה בן דור.

סרט חדש של יוצרת התעודה המובילה אורנה בן-דור העוסק בנושא אשר צף ועולה פעמיים בשנה - תסמונת החגים. חודש לפני ראש השנה וחודש לפני פסח, נוחתת על ישראלים רבים (ובעיקר ישראליות) דיכאון החג הממשמש: רווקים מתבגרים צופים את הלחץ מצד המשפחות בארוחות הגדולות, עקרות בית שאמורות לארח ארבעים סועדים פוצחות בריצת אמוק אל השווקים והמדינה כולה ממתינה בקוצר רוח ליום החג שיעבור. בן דור וצוותה עומדים להתלוות בליל הסדר הקרוב לכמה גיבורות אשר יתועדו סימולטנית: אחת היא אשה דתיה אשר כל עול האירוח נופל עליה, השנייה - רווקה נצחית המתחבאת בביתה ומספרת לכל בני המשפחה שטסה לחו"ל ועוד. באמצעות סיפורן המרגש והמשעשע מנסה בן דור להבין ממה אנחנו נלחצים כל כך ואיך מנצחים את כל זה.

משפחה מושלמת - יוצרות: נורית לויליכט ורוני אבולעפיה.

ברוכים הבאים לחלום הישראלי מודל 2005: הזכות לגור בישוב קהילתי עם גגות אדומים, ירוק בעיניים ומשפחות מושלמות ממש כמוכם: ממש כמוכם? קבלו תיקון. לא כל אחד יכול להתקבל לישובים המושלמים הצצים בשנים האחרונות בכל מקום: למעשה היחידים אשר יכולים להצטרף הם זוגות שלהם הכנסה נאה, השכלה ראויה וילדים מחונכים. הכניסה לאמהות חד-הוריות, רווקים, זוגות חד מיניים או ערבים, אסורה בהחלט. "משפחה מושלמת" הוא סרט היורד לעומקה של התופעה באמצעות הצמדות להקמתו של ישוב וילות חדש סמוך לבאר שבע. הבימאיות נורית לויליכט ורוני אבולעפיה מכירות לנו לשלוש משפחות המנסות להתקבל לישוב ומגלות כמה קשה להיחשב מושלמים בארץ הזאת.

המודרנים - יוצרות: חלי רוזנברג ועירית עשת

"המודרנים" הוא סרט המתעד את סצינת הצעירים הדתיים - בחורים ובחורות יאפים, שנונים ומעוררי הזדהות שכל העת יש מי שמבקש למשוך אותם אחורה אל המסורת והעבר.

עלה קטן - יוצרת: קרנית מנדל.

אביה של קרנית מנדל גדל למשפחה חרדית ממאה שערים התפקר בשנות השישים, הפך לאתאיסט ושמר על קשרים רופפים בלבד עם בני משפחתו. לפני שנים אחדות, נאלץ האב להתמודד לראשונה עם עברו כשבתו ליאת - אחותה של קרנית החלה לחזור בתשובה. כעת צריכה משפחה של חילונים גמורים לחזור לשורשיה ולחדש את הקשר עם הקרובים בירושלים החרדית, כדי שהתא המשפחתי שבנתה, לא יתפרק.

הלוך חזור - יוצר: דוקי דרור.

סרט חדש של יוצר התעודה המוערך דוקי דרור ("המסע של ואן") מבט עדין ואוהב אל ילדים בני כל הגילים וכל השכבות החברתיות בארץ במסעם השגרתי לכאורה אל בית הספר וחזרה ממנו.

בלו - BLUE - יוצרת: מיה נאמני.

הסרט עוסק בסצינה השוקקת של בתי הפקה קטנים המייצרים סרטים כחולים כחול לבן. תעשייה זו, אשר החלה לשגשג בשנים האחרונות, מנצלת נשים צעירות אשר בתמורה לשכר אפסי, צריכות לצלם לעיתים גם חמישה "סרטים" ביום. בסרט זה, נחשפות לראשונה שחקניות התעשייה (אם חד הורית, עולה מחבר העמים, חיילת ועוד) וגם הטייקונים העומדים במאחורי המפעל המשגשג.

סיפורן של האחיות כהן - יוצרים: גידי אביבי וגלעד מלצר.

שרה, ריקו, רחל ואסתר כהן - ארבע אחיות, הן ככל הידוע המקרה היחיד של בנות משפחה אחת אשר נחלצו כולן בשלום ממחנה השמדה נאצי. סיפור השרדותן והדרך בה הצילה שרה - האחות הבכורה את כל אחיותיה, הוא מרגש ובלתי יאומן. כל כך לא יאומן עד שכל אחת מהאחיות זוכרת אותו באופן שונה לגמרי.

האנרכיסטים - יוצר: איל איצקוביץ'.

מאז תחילת האינתיפדה השנייה משנה השמאל הישראלי את פניו. לצד יחד ומפלגת העבודה ישנם פעילים רבים הבוחרים לנטוש את הקו המיינסטרימי ולצאת לדרך אידיאולוגית חדשה. אלו הם האנרכיסטים: בני ובנות טובים הבאים כולם מבתים אמידים ומקדישים את חייהם למאבק - בכיבוש, הקפיטליזם, בתרבות התאגידים וגם בהוריהם - שמאלנים טובים בעיני עצמם.

החנויות של פעם - יוצרים: דוד ויואב גורפינקל

החנויות של פעם - חנויות המצויות בכל עיר כמעט ומוכרות במשך שנים צעצועים, דברי סידקית, הלבשה תחתונה ומה לא. מי הם האנשים המנהלים את המוסדות האלה, האם הם מצליחים להתפרנס בכלל ומה גורם להם להאחז במוסד הקטן שלהם ולא לפרוש לגימלאות? הצלם דוד גורפינקל ובנו הבימאי יואב יוצאים למסע פרידה מהמוסדות הקטנים שמלווים את חיי הרחובות שלנו במשך עשורים רבים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט