חדשות קולנוע וסרטים

את מלון בבילון לא תרצו לעזוב - ביקורת טלוויזיה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

הלווין והכבלים ממשיכים במלחמתם על לבו (וכספו) של הצופה - והוא רק מרוויח מכך.

לאחר שהכבלים הביאו לנו את הסדרה המעולה "חיים על מאדים" הם שולפים עוד קלף מנצח מבית היוצר של ה- BBC, הסדרה "מלון בבילון" שהפרק הראשון שלה ישודר היום, שלישי, ה- 21 בנובמבר.

מלון בבילון הינו מלון יוקרתי בלב לונדון ובו שוהים כל השמנה והסלטה. סיסמת המלון היא - אנו נגשים את כל משאלותיך כאורח ובאותה הזדמנות חגיגית גם נגיש לך בסוף חשבון, שרק אם שדדת איזה בנק לאחרונה, תוכל לשלמו.

[*]

בית מלון הוא לרובנו מקום להניח את הראש בסוף יום שוטטות מעייף בעיר זרה, אבל למעשה מלון הוא המציאות המדומה בהתגלמותה, הוא "הבית שמחוץ לבית", הוא המקום שבו כל אחד יכול להעמיד פנים, לשכוח את היום יום ולשחק בנדמה לי. בשנים האחרונות נבנים יותר ויותר "מלונות נושא" כמו מלון המזכיר טירה צרפתית (באנטליה) או רוב המלונות בלאס וגאס המדמים פירמידה עתיקה או את ונציה. הכל כדי שחופשתו של הלקוח תהיה מושלמת.

גם במלון בבילון ינסה הצוות החביב לעזור לאורח לשכוח ולו לתקופה קצרה את טרדות היום יום. האורח הוא המלך והצוות אפר לרגליו...

[*]

העלילה מסופרת דרך עיניו של סגן המנהל צ'רלי (מקס ביסלי, שכיכב בשנת 2002 בסרטו של מייק פיגיס "מלון" ואולי צבר עקב כך ידע בנושא). צ'רלי מטורטר קשות על ידי המנהלת הקשוחה רבקה (טסמין אאוטוויט, שאולי זכורה לצופים כחוקרת מצ"ח קשורה מהסדרה המצוינת red cap).

עוד במככבים בסדרה שוער המלון יודע הכול, מנהלת הקבלה הקשוחה, אחראית החדרניות, הברמן והדורמן. כולם מתרוצצים כל עוד נפשם בם להשביע את רצון האורחים הנודניקים (ובמלון בבילון, כשאתה אורח עשיר בדרך כלל, אתה מאד נודניק) ובדרך מתקוטטים זה עם זה ומנסים להסתיר סודות אפלים מעברם וגם מההווה.

[*]

הצפייה בסדרה "מלון בבילון" משולה ללגימת השמפניה שאותה שותים האורחים, הסדרה תוססת וקצבית, מבעבעת וקצת עולה לראש כשלפתע בתוך כל הנוצץ והעושר צצות להן אמירות רציניות עד כאב ובבת אחת הסדרה מרצינה ונותנת הרבה יותר מסדרות דומות. ליד "מלון בבילון","ספינת האהבה" למשל נראית רדודה ושטחית למוות. (אבל שם זה היה אהרון ספלינג - אז נסלח לו).

התרחשויות בבית מלון הן חלומו הרטוב של כל תסריטאי ותעיד על כך העובדה שאין ספור סרטים וסדרות טלוויזיה עסקו במתרחש במלונות ("האחים מרקס בקזבלנקה" כשגראוצ'ו מנהל את המלון, "מלון בקליפורניה" של ניל סימון או הסדרה "בית מלון" שהוקרנה בשנות השמונים ומבוססת על ספרו של ארתור היילי).

[*]

האורחים המתחלפים, האנונימיות, ההרגשה שאפשר ולו לזמן קצר לחיות "קצת אחרת" כל אלה הם מקור בלתי אכזב לעלילות העולות על כל דמיון. בפרק השני של הסדרה למשל, מנסה הצוות למנוע ממוזיקאי מתוסבך (אנתוני הד הנפלא, הידוע יותר כג'יילס לחובבי באפי) להתאבד, דבר שגורר טיפול מאד מיוחד מצד הצוות... (התאבדות היא דבר רע מאד למוניטין של מלון יוקרה). שמו של המלון מכוון לערב רב של עמים ולשונות שהרכיבו את מגדל בבל. גם כאן מייצג המלון קוסמופוליטניות ותוכלו למצוא בו לורד אנגלי עשיר לצד שיח אמיד מהאמירויות וגם סתם נוכל המתחזה לאיש עסקים ידוע. ולא לשכוח את הבנות היפות, חלקן עובדות במקצוע העתיק בעולם וחלקן פשוט עשו עיניים לאיש עשיר - והצליח להם.

מעבר לצוות השחקנים הקבוע, גדושה הסדרה בהופעות אורח משובחות הכוללות בין היתר את השחקן המחונן סטיבן ברקוף (הרשע ב"שוטר מבוורלי הילס" הראשון) וג'ואן קולינס-אלכסיס קרינגטון בשבילכם (מ"שושלת" למי ששכח).

[*]

כמו "החיים על מאדים", גם ב"מלון בבילון" מכילה כל עונה שמונה פרקים בלבד וגם היא עולה בקרוב לעונה שנייה בבריטניה.

אז כנסו לחדר, פרקו את הבגדים ותנו לעצמכם להנות מעוד לילה מעניין ומסעיר ב"מלון בבילון" ואל תשכחו להגיד בקבלה שרון שלח אתכם.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט