השבתת המשק לפני כשבועיים כוונה בעיקר להעלות על סדר היום את מצבם של אותם עובדי קבלן המכונים גם "העובדים השקופים".אותם אנשים שעוסקים בעבודות דחק שאיש לא שם לב אליהם.
כזו היא גם רנה, גיבורת הסרט "אלגנטיות של קיפוד". היא עובדת כשוערת בבית דירות יוקרתי בפאריז. איש אינו שם לב אליה וגם העובדה שלפני שנים בעלה נפטר והיא החליפה אותו כשוערת הבניין - לא הזיזה במיוחד לאף אחד מהדיירים. רנה היא קיפוד גלמוד ומכוער שהשלים עם העובדה שבעולם האכזרי שבו היא חיה איש לא יחשוב לרגע שאולי מתחת למראה הגמלוני והאפור מסתתרת נפש פיוטית ונבונה שבביתה נמצאת ספריית ספרים מרהיבה.
[*]
גם פלומה, בת הזקונים למשפחה אולטרא עשירה בבניין (אביה הוא שר) היא בעצם שקופה ואיש מבני משפחתה לא שם לב במיוחד לילדה הקטנה והחמודה המסתובבת לכולם בין הרגליים ומצלמת את חייה במצלמת וידאו ישנה (מי יודע,אולי בילדותה היא ראתה את "סקס שקרים ווידאו קליפ"). פלומה היא ילדה דעתנית במשפחה שבה אין לאיש זמן להקשיב להגיגיה.היא מתכננת את קיצה ומתכוונת להתאבד - ממילא אף אחד לא ישים לב. פלומה גם היא קיפוד במובן מסוים-מכיוון שלא שמים לב אליה היא עוקצת נון סטופ את אימה אביה ואחותה ומביכה אותם פעם אחר פעם בארוחה המשפחתית כשהיא מפריחה לחלל האוויר חוכמת זן אורבאנית.
[*]
הכול משתנה כשדייר חדש נכנס לבניין. רק הוא, הזר היפני ישים לב לשני הקיפודים שמתגוררים בסמיכות אליו, יחשוף את האלגנטיות של השוערת ואת חוכמת החיים של הילדה הצעירה והצופה ייצא מהזר עם הרגשה מרירה מתוקה שיש עוד תקווה למין האנושי.
[*]
הבימאית, מונה אשש, שזהו סרטה העלילתי הראשון, מצליחה בשיטת האנדרסטייטמנט לנווט את סרטה בין מלכודות קיטש מיותרות. כשנדמה שהסרט גולש למחוזות אלו זורקת הבימאית איזו אמת נוקבת בפני הצופה ומחזירה את הסרט למסלולו הנכון, המעלה המרכזית של הסרט שבעצם כמעט ודבר לא קורה בו היא שני השחקנים הראשיים: ג'וסיאן בלאסקו וטוגו איגאוואה. בלסקו המנוסה, מצליחה לגלם את שוערת הבית הגלמודה והלא יפה שמתרגשת כמו ילדה קטנה מחיזוריו של קקורו אוזו, הדייר החדש. איגאווה מצידו מקרין איזו שלווה וכמו ב"סיפור גדול" שם גילם את מאמן הסומו הקשוח גם באלגנטיות של כבוד אינך יכול שלא לחוש כלפיו יראת כבוד אמיתית.
סרט קטן ומרגש, שיר הלל להומאניות ואהבת האדם. תענוג.