חדשות קולנוע וסרטים

"הארי פוטר וגביע האש" - חדש בקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סוף סוף מגיע לבתי הקולנוע בארץ החלק הרביעי בסדרת סרטי "הארי פוטר". הסרט, שכבר הכניס למעלה מ- 560 מיליון דולרים ברחבי העולם, יהיה כנראה הסרט המצליח ביותר בסדרה. אצלנו עולה הסרט בגרסתו האנגלית אבל גרסה מדובבת תגיע לכבוד חג החנוכה ב- 22 לחודש.

"הארי פוטר וגביע האש" הוא העיבוד הקולנועי הרביעי לסדרת הספרים הפופולרית מאת ג'יי.קיי רולינג. בשנתו הרביעית של פוטר בהוגוורטס הוא מתמודד בטורינר בינלאומי נגד מתחרים בוגרים ומנוסים ממנו ומתעמת עם יריבו הגדול, לורד וולדמורט, שנחוש להשיב לעצמו את כוחו ולחסל את הארי אחת ולתמיד.

דיוויד היימן, המפיק של סדרת סרטי הארי פוטר, שגם ביקר בארץ לפני כחודשיים במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי לילדים ונוער, אומר שאחד האתגרים הגדולים שהיו בהפקת הסרט הוא בחירת הבמאי הנכון: "זהו אחד מהסרטים המאתגרים ביותר בסדרה. נזקקנו למישהו שיוכל לביים מותחן אפל ומותח וקטעי אקשן, אך יחד עם זאת יהיה רגיש לאפקט הקומי שמייצרת ההתבגרות של הילדים. צריך רק לצפות בסרטים כמו "לרקוד עם זר", "ארבע חתונה ולוויה אחת" ו"דוני ברסקו" כדי להבין שיש מעט במאים מוכשרים ומיומנים כמו מייק ניואל".

ניואל: "עבורי המהות של הסרט היא מותחן. יש בו סטים נהדרים החל מההתרגשות בטורניר וכלה בהומור של נשף חג המולד, אבל מה שמניע את הסיפור היא עלילת מתח נהדרת שבמרכזה כוח רשע שנחוש לגבור על הארי, שמצדו הוא היחיד שיכול לעשות משהו לגבי המצב".

דניאל רדקליף המגלם את הארי פוטר אומר על דמותו: "מה שאני הכי אוהב אצל הארי פוטר זה שהוא לא גיבור קלאסי - סופרמן אמיץ לב - אלא הוא פגיע ואחוז פחד. אף על פי שעזר לאנשים רבים אני חושב שהוא היה מעדיף להשאיר את העבר מאחוריו ולהשתחרר מדימוי הגיבור. אבל כששמו בוקע מגביע האש, הוא מיד חוזר לאור הזרקורים וצריך להתמודד עם הביקורת הגוברת עליו. הוא יודע שלא הוא שם את שמו בגביע האש – כלומר מישהו אחר עשה זאת".

כשפרופסור דאמבלדור אינו בטוח מה לעשות הוא מבקש ממודי, "עין הזעם" הילאי והמורה החדש להתגוננת בפני כוחות האופל, לפקוח עינו על הנעשה. אבל שנים של מלחמה נגד כוחות הרשע עשו את שלהן ומודי כבר צרוב קרבות ועל גבול הפראנויה. הוא מסתמך על עינו הכחולה לסייע לו לסכל התפרצויות רשע, בהן הוא מבחין אורבות בכל צל. ברנדון גליסון המגלם את מודי אומר ש"מדובר בדמות שרדפה אחר שדים כל חייה עד שהיא כבר שחוקה וכולה בתוך העניין. אחד הדברים שמייק ניואל הציע כשדיברנו לראשונה על דמותו של מודי היה שהצלקות הרבות של מודיפגעו והרסו אותו. מאוד מעניין לשחק דמות מגוונת כזו." היימן: "מודי הוא דמות מאוד מאתגרת וברנדון הצליח לאזן בין הפראות וההומור שלה, מה שהפך אותה למאיימת אבל גם לאהובה."

העין הכחולה של מודי נוצרה על ידי מנהל היחידה לאפקטים של היצורים ניק דדמן ומנהל היחידה לאפקטים ויזואליים, ג'ימי מיטשל. ניואל: "העין הפכה לדמות בפני עצמה, אבל ההסבר המדויק על איך עשינו אותה יהרוס לצופים את האשליה." מעצבת התלבושות ג'אני טמיים הושפעה ממערבוני ספגטי בבואה לעצב את המעיל השחור של מודי, משופשף ומרובה אבזמים, "מודי הוא לוחם אין לו בית ולמעשה הוא גר בתוך המעיל שלו" אומרת טמיים. "קבוצה שלמה של אנשים עבדה כשבוע כדי להעניק למעיל את המראה המשומש ולמוד השנים שלו".


עבור הארי המפגש עם לורד וולדמורט הוא בלתי נמנע. הארי הוא היחיד שהצליח לשרוד את קללת המוות של "זה שאסור להגיד את שמו", אבל נצחונו על כוח הרשע הותירה אותו עם פצעים נפשיים גרועים הרבה יותר מהצלקת על מצחו".

רדקליף: "המונח 'אויבים' אינו עושה צדק עם מערכת היחסים הזו. הארי רוצה לרצוח אותו על כך שהרג את הוריו, אבל בוא בזמן הוא מפחד ממנו פחד מוות." רייף פיינס המגלם את לורד וולדמורט טוען:"זה די קשה לגלם מישהו שמייצג בדמותו את מהות הרשע. בשיחות עם מייק אודות הדמות דיברנו על להעניק לוולדמורט תכונות אנושיות, כי לגלם אך ורק 'רשע' זו משימה בלתי אפשרי. 'רשע' מועבר הרבה פעמים על ידי שיניים חורקות והרבה רוק. רציתי להעביר במשחק שלי רוע אמיתי שנובע מפחד, תסכול ואומללות. וולדמורט היה ילד דחוי, הייתה לא ילדות לא מאושרת ומשם מגיעים הכעס, הקנאה והשנאה שלו". היימן מוסיף: "וולדמורט הוא מישהו שלא ידע אהבה והוא מתייחס אליה כאל פגם, הוא מייצג בגופו רשע טהור ויחד עם זאת הוא חזק ומרשים. רייף הוא שחקן עם הרבה עומק והוא מצליח לגלם את המורכבות והכריזמה האפלה של וולדמורט".

וולדמורט מנסה להשיב לעצמו את הכוחות שאבדו לו בלילה הגורלי בו מתו הוריו של הארי לפני 13 שנה והארי עצמו שרד. וולדמורט לובש מראה אנושי כדי לשוב ולחסל את הארי. "מייק רצה מאוד לחקור את מצבי הרוח המשתנים של וולדמורט ואת התפרצויות הזעם שלו. יש רגעים שהוא יורק כעס אל עבר הארי ופעמים אחרות אפשר כמעט לומר שנוכחותו נעימה, אבל אף פעם אין לדעת מה הוא הולך לעשות." ניואל: "רייף באמת מפחיד בתור וולדמורט, אפשר לראות שהוא אחוז טירוף ושהעיניים שלו במקום אחר." על הסצינות עם פיינס אומר רדקליף: "זו הייתה חוויה מאוד חזקה. למדתי מצפייה בו. הדרך שבה הוא מזיז את הגוף ואת הידיים - בייחוד כשוולדמורט מקבל צורה אנושית - מרתקת."

ואם אתם רוצים לראות את הפע הראשונה שהארי פוטר פוגש את וולדמורט, כל מה שעליכם לעשות זה לסור לבתי הקולנוע במהלך סוף השבוע.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט