חדשות קולנוע וסרטים

החורף החם מתחיל בדצמבר

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כל שנה, חודש דצמבר הוא החודש החם ביותר בקולנוע, משום שזהו החודש בו מגיעים הסרטים שזמן יציאתם לאקרנים נבחר בקפידה על מנת להכניסם למרוץ אחר פרס האוסקר היוקרתי. בשנה שעברה, הגיעו בדצמבר סרטים מצוינים, כמו "משפחת סופר-על", "למצוא את ארץ לעולם לא", "דרכים צדדיות", "קרוב יותר" וכמובן זוכה האוסקר לסרט הטוב ביותר בשנת 2004, "מיליון דולר בייבי".

באופן לא מפתיע בכלל והאמת שגם די נוח, דאגו המפיצים לכך, שבכל שבוע בחודש דצמבר, יגיע לאקרנים סרט גדול אחר, סרט שמעורר ציפיות גדולות ושימשוך קהל גדול לבתי הקולנוע. וזה התחיל ביום חמישי האחרון כשעלה על המסכים בארץ הסרט הרביעי בסדרת הארי פוטר.

הארי פוטר וגביע האש

בסרט הרביעי, אנחנו חוזרים לעקוב אחרי הארי וחבריו ללימודים בהוגוורטס, בית הספר לקוסמות וכישוף. הארי מוטרד מאוד מסיוטי לילה, שטורדים את מנוחתו. אויבו המושבע של הארי, הלורד וולדמורט, מנסה שוב לחזור ולרדוף אותו בעזרת תומכיו, אוכלי המוות. בית הספר של הארי עומד לארח תחרות קוסמים יוקרתית, בה אמור להתחרות נציג מכל בית ספר, במשימות מסוכנות. הנציגים לתחרות, שגילם הוגבל מלכתחילה ל-17, נבחרים על ידי "גביע האש", וכאשר הארי, שהוא צעיר מדי, נבחר על ידי הגביע, פורצת שערורייה. כמובן שיחד עם ההתבגרות של הארי וחבריו, נכנסים גם רגשות אהבה לתמונה. כיצד ייגמרו כל ההרפתקאות של הארי וחבריו ומה תהיה תוצאות המאבק האינסופי של הארי פוטר, בכוחות המאיימים להורגו, את כל זה תראו בסרט.

קינג קונג

ביום חמישי, ה- 12 לדצמבר, מגיע לארץ הסרט המדובר כל כך, "קינג קונג", שהוא גרסא מחודשת לסרט הקלאסי משנת 1933. במאי הסרט הוא לא אחר מאשר פיטר ג'קסון, וזהו סרטו הראשון אחרי העבודה הממושכת על טרילוגיית שר הטבעות.

הסרט מספר את סיפורה של אן דארו (נעמי ווטס), שחקנית מיואשת בזמן השפל הכלכלי בניו-יורק של שנות ה-30. היא מקבלת הצעה מפתה להצטרף לצוות הסרטה שיוצאים למצוא אי מסתורי. הם מגיעים לאי הגולגלות המסתורי, ליד סומאטרה ומגלים שהאגדה על קינג קונג נכונה. באי הם גם פוגשים יצורים אגדתיים ופרה-היסטוריים נוספים ונקלעים למרכזו של מאבק שמתחולל בין קינג קונג ובין שוכניו האחרים של האי. קשר מיוחד נוצר בין השחקנית היפהפייה ובין הגורילה, אבל העניינים מסתבכים כאשר החוקרים מחליטים להביא את קינג קונג לתצוגה בניו-יורק. את המשך ההרפתקה, תראו כבר בסרט.

סיפורי נארניה - האריה, המכשפה וארון הבגדים

ב- 22.12 יגיע לארץ הסרט המדובר, "סיפורי נארניה - האריה, המכשפה וארון הבגדים", המבוסס על הראשון בסדרת ספרי הילדים הפופולארית של סי. אס. לואיס. הסרט מספר את סיפורם של ארבעה אחים שבורחים מלונדון המופצצת בתקופת מלחמת העולם השנייה ועוברים לגור בביתו של פרופסור מבוגר. במהלך משחק מחבואים הם מגלים ארון בגדים שמוביל לממלכה הקסומה, נארניה. בנארניה שולטת המכשפה הלבנה, מכשפה אכזרית, שהופכת את כל אויביה לפסלי אבן. המכשפה הטילה על הממלכה כישוף, שבגללו היא נמצאת במצב קפוא של חורף תמידי. לפי האגדה, רק כאשר יגיעו ארבעה בני אנוש, שני בנים ושני בנות ויישבו על הכיסאות העתיקים שנמצאים בארמון, יוסר הכישוף ויסתיים שלטונה של המכשפה האכזרית. אבל המכשפה שמכירה את הכישוף, דורשת שכל בן אנוש יוסגר לידיה. הילדים חוברים לאריה אסלן, האל של נארניה, על מנת להיאבק במכשפה. כיצד זה ייגמר, את זה תראו בסרט.

זיכרונותיה של גיישה

ב - 29.12 מגיע לאקרנים הסרט "זיכרונותיה של גיישה" המבוסס על רב המכר של ארתור גולדן. הסרט מספר את סיפורה של צ'יו, ילדה יפהפייה ממשפחת דייגים עניה, שנמכרת בשנת 1929 לבית אירוח בקיוטו, שמנוהל ע"י גיישה קשוחה שמתעללת בה בגלל יופייה. היא ניצלת ע"י בית אירוח מתחרה, שם היא לומדת את כל המנהגים, הכללים וקודי ההתנהגות הדרושים, על מנת להפוך בעצמה לגיישה. הסרט מספק הצצה על מקצוע הגיישה שנחשב לזוהר, אך בפועל מתגלה כעולם אכזר ותובעני. פרוץ מלחמת העולם השנייה והגעתה ליפן, משנה את עולמן של הגיישות.

לסיכום

קודם כל ניתן לשים לב למגמה מאוד בולטת, בעובדה ששלושה מארבעת הסרטים מבוססים על ספר. זוהי אמנם מגמה די רווחת בשנים האחרונות, לעבד ספרים מצליחים לגרסא קולנועית, אך עדיין מדובר בריכוז מפתיע של עיבודים כאלו. ארבעת הסרטים הגדולים שמגיעים בדצמבר לארץ, נשמעים מאוד מעניינים ויוצרים ציפיות גבוהות. אבל בין ציפיות להתממשותן יש מרחק גדול. נשאר רק לראות איזה סרט יצליח להגשים את כל הציפיות ממנו ואפילו ניתן לקוות שלפחות אחד מהם יתעלה עליהן. אני אישית הכי מצפה לסרט קינג קונג ולמען האמת, למרות הציפיות הבאמת גבוהות שיש לי ממנו, אני די בטוח שהוא יצליח אפילו להתעלות מעליהן.

חודש מוצלח שיהיה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט