חדשות קולנוע וסרטים

קינג קונג - רכבת ההרים המרגשת ביותר של 2005 - ביקורת

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
קחו נשימה עמוקה, ותתכוננו לרכבת ההרים המרגשת ביותר לשנת 2005. שלוש שעות מסעירות ומרגשות שבהם מרוב מתח, אימה והתרגשות לא תוכלו לנשום. הבמאי הניו זילנדי המבריק פיטר ג'קסון שעומד מאחורי טרילוגיית "שר הטבעות", הולך להפתיע אתכם עם אחד החידושים הטובים ביותר נעשו אי פעם לסרט קולנוע קלאסי. לא מדובר בסתם חידוש, הגרסה החדשה עולה על המקור משנת 1933. בואו לחוות קלאסיקה קולנועית חדשה בהתהוות ולצפות באחד הסרטים הטובים ביותר לשנת 2005. תתכוננו לפגוש את הפלא השמיני עלי אדמות, ואפשר לעשות זאת על ידי קניית כרטיס לבית הקולנוע הקרוב. "קינג קונג" מסתמן כסרט שאסור להחמיץ החורף.

יש מלך חדש בהוליווד. בתעשיית הסרטים המובילה בעולם שכחו אהבת קולנוע מהי. טוב שיש לנו את ניו זילנד, כי מי שהיה מלך סרטי הזוועה בארץ מולדתו הופך במהירות שיא לאחד היוצרים המשפיעים ביותר בעולם. הוא עושה זאת בזכות אהבתו הטהורה לעולם הקולנוע וכישרון שאף אחד על פני הפלנטה הזו לא יכול להתחרות בה. אחרי שהביא לעולם את הטרילוגיה הקולנועית החשובה ביותר מאז "הסנדק" ואני מתכוון כמובן ל"שר הטבעות", ג'קסון ניגש לטפל במיתולוגיה קולנועית שכל במאי היה חושש לגעת בה. הוא עושה זאת אפילו יותר טוב מהבמאים והתסריטאים המקוריים שבראו את הסיפור והדמויות מלכתחילה אי שם בתחילת שנות השלושים.

לעומת חידושים רבים ליצירות קולנועיות קלאסיות שמעדיפים להתעלם מהמקור ולברוא משהו חדש לחלוטין, ג'קסון נשען בחוכמה רבה על אהבתו העצומה ליצירה המקורית ולא מתבייש להתייחס ולצטט אותה בלי הפסקה במהלך הסרט. עד כדי כך ג'קסון נאמן ליצירה המקורית שאפילו הושאלו תנועות מתוך הסרט הנושן והושתלו בתוך הסרט עצמו. אפילו להתנער מהתסריט של הסרט המקורי הוא לא מעז ומצטט בלי בושה משפטים קלאסיים. הוא מסרב להעלים עין מהיצירה ההיא ואת המספר המועט של הברקות שעדיין קיימות בו הוא שותל ברגעים הקריטיים ביותר בסרט. הרי לא לעשות זאת זה יהיה פשע מתועב.

(המלצה חמה שלי, צפו בסרט משנת 1933 ימים ספורים לפני הצפייה בגרסה הגאונית החדשה, ההנאה שלכם תגדל פי מיליון לפחות כאשר תזהו רפליקות ותנועות מתוך המקור וכך גם תוכלו לעשות השוואה בין היצירה ההיא ליצירה העכשווית).

ג'קסון נאמן למקור עד כדי כך שאפילו סצנה שצונזרה ונאסרה להקרנה בשנת 1933 ועם הזמן הלכה לאיבוד משוחזרת על ידו. אותה סצנה מתארת כיצד צוות המחפשים מופל לבור על ידי קינג קונג ובקרקעית הבור נטרף על ידי עכבישים וחרקי ענק. הסצינה שוחזרה על ידי הבמאי הגאון, לאחת הסצנות המחרידות ביותר שנראו השנה על המסך הגדול וכל זה בלי פס קול מלחיץ ברקע. לפי דעתי בצדק מוחלט כי גם ככה הסצנה הזו מזעזעת בטרוף.

גם דמותה של אן דרו, הגיבורה הנשית עברה שדרוג. פיי ריי באשמתה או לא גילמה בלונדינית מעצבנת שצועקת בלי הפסקה ולא מצליחה לעורר סימפטיה לשנייה אחת מרוב טמטום חושים, (אני לא מבין מה הגורילה מצאה בבלונדינית של שנת 1933). לעומת זאת אן דרו של שנת 2005 בגילומה המבריק של נעמי ווטס, היא דמות מלאה ומרתקת של שחקנית צעירה שחולמת להצליח בגדול ונקלעת לתוך מצב בלתי אפשרי. היא דמות חושבת, חכמה שמבינה שהקופיף מאוהב בה ולא רק זאת היא מבינה שהיצור עצום המימדים יסכן את חייו כדי להציל אותה. בסופו של דבר היא מוכנה לסכן את חייה כדי להציל אותו. לא עוד בלונדינית אהבלה שמתמחה בצעקות אלא בבחורה דעתנית שמבינה שצעקות לא יועילו לה אלא מעשים פרקטים וחוכמת חיים.


"קינג קונג" בסרט המקורי הוא מפלצת די טיפשה ולא אנושית שרוצחת את הסובבים אותה בלי שום סיבה. נכון שהמניעים של שתי המפלצות בשני הסרטים הם אותם המניעים אבל בסרטו של ג'קסון אנחנו מזדהים עם הישות הענקית הזו. אנחנו מבינים שמדובר ביצור מאוד בודד, אנחנו קולטים שהוא מאוהב בבלונדינית המדהימה, הגרוע מכול שאנחנו אפילו מזדהים איתו ורוצים שהוא ישרוד למרות שהסוף ידוע מראש. מהרגע שהוא מתאהב באן הוא הרי משול למת. רק להסתכל לתוך העיניים שלו ואתה נמס כמו שלג באמצע הקיץ. אין ספק שהעבודה של צוות האנימציה הממוחשבת עבד שעות נוספות והגיע להישגים שעוד לא נראו על המסך הגדול. גם בעבודתם על קינג קונג אבל גם בעבודתם על הדינוזאורים בסרט. בכלל הסרט הזה הופך את "פארק היורה" של סטיבן שפילברג למוצר גריאטרי ומיושן פחד.

ג'קסון לא מפסיק להפתיע אותנו עם פעלולים מרהיבי עין וסצנות עוצרות נשימה של פעולה בלתי נפסקת אבל לא שוכח שבסיס של כל סרט הוא התסריט. למרות שאורך הסרט שלוש שעות מדובר בתסריט מהודק, מדויק ומרשים עמוס ציטוטים ומחוות. אין רגע אחד משעמם בסרט וזה הישג בפני עצמו. העלילה למי שלא מכיר היא על צוות הסרטה שנעזר במפה מסתורית כדי להגיע לאי בודד שרגל אדם לא דרכה בו. באי המסתורי הם פוגשים בשבט פרימיטיבי שמעלה נשים כקורבן עבור גורילה עצומת ממדים בשם "קינג קונג". כוכבת הסרט נחטפת והצוות יוצא להצילה. בדרך הם פוגשים דינוזאורים ושאר היצורים, כולם גדולים ומבהילים.

צוות שחקנים נוצץ מוביל את ההפקה היוקרתית הזו שעלתה מעל למאתיים מיליון דולר. ביניהם זוכה פרס האוסקר, אדריאן ברודי ("הפסנתרן"). מועמדת לפרס האוסקר, נעמי ווטס ("21 גרם", "מלהולנד דרייב", "הצלצול") והקומיקאי המוכשר ג'ק בלק ("רוק בבית הספר", "נאמנות גבוהה"). עוד תמצאו כאן את ג'ימי בל ("בילי אליוט" בכבודו ובעצמו). אנדי סרקיס שגילם את דמותו הבלתי נשכחת של גולום בטרילוגיה של "שר הטבעות" הוא האדם מאחורי "קינג קונג". הוא גם מגלם את הטבח ההרפתקן למפי. כולם עושים תפקידים מעולים. היחיד שמעצבן הוא קולין הנקס (הבן של טום) שמגלם את עוזר ההפקה.

"קינג קונג" הוא יצירה קולנועית שמהרגע הראשון שצופים בה מבינים שהיא עתידה להשאיר חותם על תעשיית הקולנוע ולהפוך לקלאסיקה לנצח נצחים. לפי דעתי אוסקרים כבר אפשר להריח ושפילברג יכול להתחיל לדאוג.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט