חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2012 בבתי הקולנוע בישראל - חלק ב'

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי "כמה טוב להיות פרח קיר", "העיתונאי", "המאסטר", "לופר" ו - "הניצוד", מגיע המשך סיכום רשימת עשרת הסרטים הטובים של השנה מפי מבקר אתר "סרט" יאיר הוכנר:

5) זה בוודאי המקום

[*]

התענוג השמיימי שבצפייה בסרט המסע הלא קונבנציונלי בכיכובו של שון פן הוא אחד הדברים היותר מפתיעים וקסומים שנראו השנה על גבי המסך הגדול. שון פן, בתפקידו הטוב ביותר מזה שנים והמקורי ביותר, מגלם את שיין, זמר רוק גלאמור מזדקן, היוצא למסע חיפוש ברחבי ארה"ב אחר הקצין הגרמני שעינה את אביו. בדרך אל יעדו הוא עתיד להתבונן פנימה ולגלות את עצמו מחדש. סרט מסע צבעוני עם מוסיקה מעולה, צילום ססגוני שבכל פעם מפתיע מחדש; סרט עמוס אווירה ייחודית שלא פוגעת בעלילה המקורית. כל זה משולב עם הומור טוב לב והתבוננות מלאת אהבה על האמריקנה בימים אלו.

4) הורג אותם ברכות

[*]

שיתוף הפעולה השני של בראד פיט כשחקן/מפיק עם הבמאי/תסריטאי אנדרו דומיניק (הראשון היה ב-2007 במערבון "ההתנקשות בג'סי ג'יימס על ידי רוברט פורד הפחדן") הוא סאטירה כלכלית מבריקה, אפלה ומצחיקה דרך סיפורו של רוצח שכיר המבצע עבודות שונות עבור המאפיה המתנהלת כמו קונצרן כלכלי ולא כמו משפחת מאפיה כפי שהתרגלנו להכיר בסרטי "הסנדק". בראד פיט בתפקידו הטוב ביותר כאשר לצידו ג'יימס גנדולפיני, טוני סופרנו בכבודו ובעצמו, המגלם רוצח שכיר שאיבד את זה. עם פסקול המורכב מנאומי בחירות של ברק אובמה, תסריט שנון, בימוי מדויק, משחק מעולה ומספר סצנות חיסול מדממות ועוצרות נשימה, "הורג אותם ברכות" הוא מעדן קולנועי מתוחכם וחריף שחושף שאפילו עולם הפשע מתנהל כמו הוול סטריט.

3) הילד עם האופניים

[*]

יצירה קולנועית ריאליסטית עם סיפור לכאורה קטן אך בעל רבדים ומורכבויות פסיכולוגיות וסוציאליות שנדיר למצוא במרבית הסרטים שמגיעים לבתי הקולנוע בישראל. התגלית המרשימה תומה דורה שזהו לו סרטו הראשון מגלם את סיריל, ילד בן 12, שאביו מוסר אותו לפנימייה. סיריל נוהג לברוח מהפנימייה ולהגיע לבניין המגורים שהוא ואביו חיו בו בעבר. באחת מאותן בריחות הוא פוגש בסמנתה, ספרית צעירה ורווקה המתרגשת מהסיטואציה שאליה היא נזרקה ומחליטה לאמץ את סיריל בסופי שבוע. התוצאה היא אחת החוויות המרגשות שהוצגו בשנה החולפת בבית בקולנוע בישראל, ובכלל מדובר בסרטם הטוב והאופטימי ביותר של האחים דארדן.

2) הוגו

[*]

אחרי 50 שנות קריירה קולנועית המורכבת בעיקר מסרטים אלימים ופסימיים, מרטין סקורסזה מפתיע ויוצר את סרטו הקסום ביותר. יצירת מופת קולנועית המצדיעה לאחד החלוצים הראשונים של הסרט האילם - מי שביים את סרטי הפנטזיה הראשונים – הבמאי ז'ורז' מלייס. מכתב אהבה מרגש אל הימים בהם הקולנוע עדיין היה בחיתוליו והסרטים עדיין היו אילמים ותמימים. על אף שהסרט עוסק בראשית הקולנוע מדובר ביצירה קולנועית מרהיבת עין בתלת מימד. למען האמת מדובר בתלת מימד היפה והמרשים ביותר שראיתי מעודי. התסריט של ג'ון לוגאן מופלא ומרגש, הפסקול הנפלא של האוורד שור משלים את המלאכה. סרט חובה לכל מי שאוהב קולנוע.

תואר סרט השנה של אתר סרט מתחלק בין שני סרטים שונים באופן מהותי:

חיות הדרום הפראי

[*]

הסצנה הפותחת את סרט הביכורים של בן זייטלין היא כישוף שסוחף אותך במהירות לתוך עולם שכולו קסם מהפריים הראשון שמוצג על המסך לאורך כל 91 הדקות עד סופו המרגש. יצירת מופת שזכתה בפרס חבר השופטים בפסטיבל סאנדנס 2012 ובמצלמת הזהב בפסטיבל קאן 2012. זהו גם סרטה הראשון של כוכבת הסרט קווז'נה וואליס, המגלמת בסרט את דמותה של הילדה האשפאפי. העלילה עוקבת אחרי ילדה בת שש, עצמאית ודעתנית החיה עם אביה, וינק, המתמודד עם מחלה סופנית והגרוע מכל סערה העומדת להגיע ולהציף את העמק. סרט נדיר, סוג של נס, שראוי לראות על מסך כמה שיותר גדול, כי הוא באמת הדבר הכי קרוב לאמנות שהוקרן השנה.

פרידה

[*]

סרטו המדובר של אשגאר פרח'אדי הוא דרמה מטלטלת תוצרת אירן שעתידה להעביר בכם צמרמורת. יצירה קולנועית ריאליסטית מרגשת שתסעיר אתכם במשך 123 דקות עוצרות נשימה. לכאורה מדובר ב"קרמר נגד קרמר" האיראני אבל אז מתגלה שבעצם מדובר בסרט טעון על אמונה, הבדלי מעמדות ומאבק בין המינים. מה שנראה בהתחלה כדרמה נוסחתית ושגרתית הופך למסמך ביקורתי נוקב על אירן השוביניסטית, הדתית והשמרנית וכל זה בתמיכת משרד התרבות האיראני. "פרידה" הוא סרט חכם, עם תסריט כתוב היטב, בימוי מדויק ומשחק מעולה. אין ספק שהיצירה הקולנועית שלפניכם עושה את מה שהרבה סרטים אחרים לא מצליחים לעשות: להפעיל לצופה את גלגלי המוח במשך ימים ולא לצאת מהלב במשך שבועות. בהחלט הסרט שהיה ראוי שיזכה בפרס האוסקר.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2012
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט