כמו בכל שנה לצד הסרטים המדוברים והטובים המככבים בסיכומי השנה, יצאו גם לא מעט סרטים מביכים, טיפשיים במיוחד, מיותרים או במילה אחת – גרועים. סיכום שנת 2017 של כתבי אתר "סרט" ויוצרי ומבקרי הקולנוע הבכירים מתחיל עם הסרט הגרוע של השנה - והתחרות הייתה קשה
את המקום הראשון חולקים שני סרטים שזכו לשלושה הצבעות כל אחד "רובוטריקים: האביר האחרון" של מייקל ביי וסרט האנימציה "אימוג'י: הסרט"
1. רובוטריקים: האביר האחרון
הסרט החמישי בסדרת הסרטים של מייקל ביי הצליח להשניא את עצמו על מבקרים ברחבי העולם שנתנו לו 16% ביקורות חיוביות בלבד באתר "רוטן טומטוס" וציון ממוצע של 28 מתוך 100 באתר "מטה סקור". סדרת סרטי האקשן של הבמאי הפומפוזי הפכה לסמל לכל מה שרע בהוליווד עם פרנצ'ייז שנמתח עד הקצה, אפקטים ופיצוצים על חשבון עלילה ומוכוונות למכנה המשותף הנמוך ביותר. זה לא הפריע לקהל ברחבי העולם להמשיך ולנהור בהמוניו ועם הכנסות של 605 מיליון דולר עקפה הסדרה את "שודדי הקאריביים" כסדרה העשירית הרווחית ביותר בכל הזמנים.
אבנר שביט: "מהסרטים שעושים לך חשק לא לראות יותר סרטים לעולם"
ניצן המבורג: "הייתי מעט מובך כשצפיתי בסרט זה. זה נובע מתוך העלילה המהירה שנמתחה יתר על המידה, ההומור החלש, הדמויות החיוורות והמהלכים שלא זכו להתפתח".
אמיר בוגן: "כל ה-CGI שבעולם לא מסוגל לחבר בין כל המוטיבים הלא קשורים בסרט הזה".
1. אימוג'י הסרט
פה תמימות הדעים בין הקהל למבקרים גדולה יותר. עם ציון גולשים מבזה של 2.9 באתר IMDB וציון מבקרים של 12 בלבד באתר "מטה סקור" אין ספק שמדובר בסרט ההוליוודי השנוא של השנה. אין הרבה מה להתפלא מסרט שעצם עלילתו מראה כיצד נגמרו הרעיונות של הוליווד לסחוט את כספי ההורים ומבוסס על העולם הנסתר של האימוג'י מהטלפונים הניידים שלנו, שרק מחכים להיבחר על ידי משתמש הטלפון.
עומר חגי: "אלפי שנים של קדמה טכנולוגית הביאו אותנו למצב שאנחנו צריכים לבטא את הרגשות שלנו באמצעות אייקונים קטנים. האם זוהי סופה של הציביליזציה? את התשובה לשאלה הזאת לא תמצאו בסרט על האימוג'ים".
ארז דבורה: "'אימוג'י:הסרט' הוא סוג של שפל הראוי לציון מיוחד. עצם קיומו מהווה הוכחה אכזרית לאופן שבו הקולנוע ההוליוודי הופך חשיבה מכנית ורדודה לאידיאל המיועד לצופים צעירים. כלומר, יש בו חצייה של הגבול מרע לנתעב."
חולקים את המקום השני עם שתי הצבעות כל אחד: "רצח באוריינט אקספרס", "טופאק: כל העינייים עליי" ו"מאהב כפול"
2. רצח באוריינט אקספרס
רון פוגל: "עיבוד כושל ליצירת המופת של אגאתה כריסטי. כישלון מפואר ומתיש".
ערן איצקוביץ: "העיבוד החדש של קנת' בראנה לספרה האגדי של אגתה כריסטי לא עושה חסד למקור הספרותי או הקולנועי. מילא אם היה מדובר בסרט שמנסה רק לעשות כיף על המסך, אך זהו סרט כושל שמנסה להעביר מסר כמותחן שלא מצליח למתוח. עם זאת, יש משהו שהוא דווקא כן מצליח לעשות בגדול, וזה להביך את כל המעורבים בו".
2. טופאק: כל העיניים עליי
מיכל קליינברג: "חילול כבוד המת. קולנוע דל, חסר מעוף או יצירתיות שמשטיח לכדי ראפר גנרי את דמותו של טופאק שהיה פורץ דרך בתחומו עם שירים פמיניסטיים, פוליטיים וחברתיים; עוול באורך 130 דקות מיותרות".
יאיר הוכנר: "טופאק נרצח בשנית בסרט האיום הזה שאין בו שום דבר טוב. סרט מתנ"סים מביך עם בימוי חובבני, תסריט מביך ומשחק תיאטרלי מוגזם. 139 דקות ארוכות ומייאשות".
2. מאהב כפול
עידו רוזן: "המותחן הארוטי שאינו מותח, אינו מגרה, ויותר פורנו רך מארוטי, הוא סרט פגום, מיותר ודוחה, שמסריח ממאמץ ליצור פרובוקציה".