חדשות קולנוע וסרטים

מבול של סרטי אימה יורד על ישראל

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"הפחד, עד לנקודה מסוימת, גורם הנאה" טען אשף סרטי המתח והאימה אלפרד היצ'קוק. הפחד מערער אצל האדם את בטחונו ומחזיר אותו אל שורשי הדעת והאמונה. הוא יוצר קתארסיס, שדרכו הצופה משחרר את פחדיו ואמור לצאת מהאולם מפוחד, אך משוחרר. לפני הכל ומעל לכל, אנו מפחדים מן המוות - אימה זאת מקננת בכל יצור חי באשר הוא. לכן צפייה בסרט אימה היא דרך מטפורית להימלט מאותו הפחד כי הגיבור /ה תמיד חייב/ת לשרוד בסוף (בסרטים אמריקאים לפחות), או שלא (בעיקר בסרטים קוריאנים).

אם נשפוט על פי מה שמתכננים לנו אנשי יחסי הציבור, חודש מרץ הקרוב יהפוך באופן מפתיע לחודש המפחיד ביותר בשנת 2005. לא פחות משישה סרטי אימה אמורים לעלות על מסכי הקולנוע בישראל ולשבש לקהל הצופים הישראלי את קצב הנשימה, להפר את שלוותו ולגרום לרגליים לזנק מעל לרצפת בית הקולנוע.

הסרט הראשון במתקפת האימה הוא "משחקים נסתרים" שיעלה ב 3/3. רוברט דה נירו הוותיק ודקוטה פנינג, הילדה המבוקשת ביותר בהוליווד, משתפים פעולה בסרט אימה על גבר שזה עתה התאלמן מאשתו. הוא מחליט לעבור מהעיר הגדולה אל פרבר ירוק ושקט כדי שבתו הצעירה תוכל להשתקם מההתאבדות המסתורית של האם. כאשר המצב אינו משתפר הפסיכולוגית של הילדה ואביה מתחילים להבחין שהבת הצעירה מנהלת מערכת יחסים מוזרה ובלתי שגרתית עם צ'ארלי, החבר הדמיוני שלה.שבוע אחרי, ב- 10/3 יעלה על מסכי הקולנוע בארץ "הקללה" של הבמאי ווס קרייבן (סרטי "סיוט ברחוב אלם") והתסריטאי קווין וויליאמסון ( שכתב בין הייתר את סרטי "צעקה", "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון" וסדרת הטלוויזיה "דוסון קריק"). הפעם היוצרים של סרטי "צעקה" לוקחים את אגדת איש הזאב והופכים אותה למודרנית. כריסטינה ריצ'י (בתמונה) וג'סי איזנברג מגלמים אח ואחות המעורבים בתאונת דרכים קטלנית. זאב תוקף אותם ותוך זמן קצר השניים מגלים שהם ניחנים בכוחות על טבעיים שהם לא כול כך חושקים בהם, כמו להפוך לזאב. כדי להירפא מהקללה הם חייבים למצוא את איש הזאב שתקף אותם ולחסל אותו לפני שיהיה מאוחר מדי. עוד משתתפים: ג'ושוע ג'קסון (פייסי מ"דוסון"), ג'ודי גריר, מיה, פורשיה דה רוסי ושנון אליזבת (כן, כן ההיא מ"אמריקאן פאי").

באותו שבוע אמור לעלות גם "רעש לבן" שמתייחס לתופעה על טבעית בשם EVP, כלומר תופעות של רעשים אלקטרוניים. מאמינים יגידו לכם להקשיב בתשומת לב לרעשים האלקטרוניים של מכשיר הרדיו כי יש סיכוי שתשמעו שם קולות אנושיים. אם תסתכלו היטב אל תוך מסך הטלוויזיה המושלג יש סיכוי גבוה שתתקלו בפנים של הקולות המנסים ליצור אתכם קשר מהעולם הבא. הסרט עוקב אחרי ג'ון ריברס (מייקל קיטון) שאיבד את אשתו, וזו מנסה ליצור איתו קשר.

שני סרטי אימה מדוברים עולים ב 24/3 : הראשון נחשב לסרט האימה העצמאי המצליח של השנה והסרט השני הוא סרט המשך מסקרן.

הסרט הראשון נקרא באופן פשוט "מסור". הוא מתחיל כאשר שני גברים מתעוררים במרתף אפל על ריצפה מלאת דם. הם מגלים שכף רגלם כפותה במנעול וגופה של גבר מונחת ביניהם. עוד הם מוצאים שלכול אחד יש מסור ידני. רוצח מטורף דורש מהם לחתוך את רגלם כדי להשתחרר מהמנעול ולמצוא את האקדח הנמצא בסמוך לגופת הגבר. הראשון שיגיע אל האקדח צריך להרוג את השני. אם הם לא יעשו זאת הרוצח יתפוס את בני המשפחה שלהם על נשותיהם וילדיהם ויחסל אותם בעינויים. צמד בלשים מנסה לתפוס את הרוצח המטורף לפני שהוא יספיק לבצע את זממו. הסרט "מסור" נחשב לאחד הסרטים האלימים והקשים ביותר לצפייה שנעשו בשנה החולפת ומשחקים בו: לי וונאהל, קרי אלווס (שתמיד יישאר בליבנו הנסיך המקסים מ"הנסיכה הקסומה"), דני גלובר (סדרת סרטי "נשק קטלני"), מוניקה פוטר, דינה מאייר וקן לונג.
הסרט השני, "הצלצול 2", הוא הרבה יותר אסתטי והוליוודי. את "הצלצול 2" ביים הבמאי היפאני המקורי של הטרילוגיה, הידאו נקטה. סרט ההמשך מתרחש ששה חודשים לאחר האירועים המעוותים שהעיתונאית ריצ'ל קלר נקלעה אליהם עם בנה הצעיר איידן. כדי לברוח מהזיכרונות הרודפים אותם ולנסות להתחיל מחדש את החיים השגרתיים, עוברים ריצ'ל ואיידן לעיירה קטנה באורגון. מוות מסתורי שמתרחש שם וקלטת וידאו ללא שם הנמצאת באזור הפשע גורמים לריצ'ל להבין שרוחה הנקמנית של סאמארה עדיין רודפת אחריה, והפעם היא נחושה יותר מתמיד להשלים את מעגל האימה. כוכבת הסרט הקודם, נעמי ווטס חוזרת להשתתף גם בסרט הזה. זוכת פרס האוסקר סיסי ספייסק המוכרת למעריצי הז'אנר כ"קארי" כוכבת סרט האימה המיתולוגי נותנת כאן הופעת אורח מפחידה.

ואם כל זה לא מספיק לכם, סרט האימה המצליח "בוגימן", שכבש לפני שבועיים את הקופות בארה"ב גם צריך לעלות על מסכי הקולנוע בישראל בחודש הקרוב. הסרט בהפקתו של סם ריימי ("ספיידרמן") מספר את סיפורו של טים, בחור צעיר ומצליח בשנות העשרים לחייו. יש לו עבודה קבועה וחברה שאיתה הוא רוצה למסד את הקשר. אבל זיכרונות ילדות מפחידים ומשתקים תוקפים אותו כל פעם מחדש. כאשר הוא היא בן שמונה אירוע טראגי שינה את חייו כאשר אביו נחטף על ידי דמות מסתורית ומפחידה לתוך ארון חדר השינה. מאז אותו לילה טראגי טים לא שמע מאביו. מותה של אמו המתנכרת מאלץ אותו לחזור אל עיר הולדתו שם הוא מחליט להתעמת עם זיכרונות הילדות ועם הבית ששינה את חייו. בתפקיד הראשי אפשר למצוא את בארי ווטסון ("לחנך את גברת טינגל" וסדרת הטלוויזיה "הרקיע השביעי" המשודרת בערוץ הולמארק) ולוסי לולס המוכרת יותר כ"זינה, הנסיכה הלוחמת".

הערת מערכת: התאריכים המצוינים בכתבה עשויים להשתנות על ידי המפיצים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט