חדשות קולנוע וסרטים

חולקו פרסי "הרוח העצמאית"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הטקס העשרים במספר של פרסי "הרוח העצמאית" התקיים אתמול (שבת ה- 26 בפברואר), כרגיל יום לפני טקס האוסקר. כמו בשנים האחרונות, גם השנה הטקס נערך באוהל עצום מימדים על חוף הים של סנטה מוניקה. הטקס חוגג את הסרטים שנוצרו במסגרת עצמאית וקוראים תגר על הקולנוע ההוליוודי.

הזוכה הגדול של השנה הוא דווקא "דרכים צדדיות", סרט הוליוודי קטן ומוזר של חברת בת של אולפני FOX, את הסרט אגב, ניתן לראות בימים אלו ברחבי הארץ. זכייתו של הסרט במירב הפרסים הוכיחה שלאולפני הסרטים בהחלט יש דריסת רגל גם באירוע שאמור להוות אלטרנטיבה לתחרות הגדולה של האוסקר.

למרות ש"דרכים צדדיות" מועמד לחמישה אוסקרים, כולל פרס האוסקר לסרט הטוב של השנה, מרבית הסיכויים שהוא לא יזכה באף אחד מהם (מקסימום אחד) ולכן אמש היתה ההזדמנות המושלמת ליוצריו לגעת באושר ולהביא קצת פרסים הביתה לשים על המדף. הסרט קטף את התארים הבאים: הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר (אלכסנדר פיין - בתמונה מקבל את הפרס), השחקן הראשי הטוב ביותר (פול ג'יאמטי), שחקנית המשנה הטובה ביותר (וירג'יניה מדסן), שחקן המשנה הטוב ביותר (תומאס היידן צ'רץ) והתסריט הטוב ביותר (גם כאן מועמד פיין וג'ים טיילור).

"דרכים צדדיות" הוא קומדיה עצובה ומשובחת המבוססת על הספר של רקס פיקט. מיילס פאיימונד, סופר כושל העובד כמורה לאנגלית בחטיבת ביניים, לוקח את חברו הטוב ביותר השחקן הכושל, ג'ק, לשבוע של טעימות יין בקליפורניה הכפרית. במהלך אותו שבוע הם מנסים להבין את הכישלונות שלהם ומעלים שאלות על טיב מערכת היחסים שלהם עם בנות המין היפה וגם בינם. ג'ק עומד להתחתן ובמקביל מנהל רומן מהצד ומתלבט האם הוא צריך לבטל את החתונה. מיילס לא מזמן התגרש והוא לא בטוח שזה היה הצעד הנכון.במהלך טקס פרסי "הרוח העצמאית" היו גם הפתעות נעימות: בפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה קטלינה סנדינו מורנו, על תפקידה בסרט "מריה הלבנה". מדובר בסרט ראשון לשחקנית הצעירה שהיא כלל לא אמריקאית אלא קולומביאנית.

הסרט, שמוקרן בימים אלו בתל אביב, עוקב אחרי מריה בת ה 17 המפוטרת מעבודתה בחממת הפרחים שם עבדה עבור שכר זעום כדי לכלכל את משפחתה. בלית ברירה היא מתפתה להצעה להפוך לבלדרית ברשת המבריחה סמים לארה"ב. השיטה פשוטה: עליה לבלוע קונדומים מלאים בסמים בקולומביה ולפלוט אותם בניו-יורק. מסע כזה הוא אמנם מכניס אבל טומן בחובו סכנה כפולה, לא רק חשש מפני משטרת הגבולות ויחידת הסמים אלא ישנו סיכוי שחבילה תקרע ותוביל למותה. הבמאי/ תסריטאי ג'ושוע מרסטון זכה גם בפרס תסריט הבכורה הטוב ביותר.

בפרס הסרט הראשון הטוב ביותר זכה "גרדן סטייט" הנפלא של השחקן זאק בראף המוכר לצופי הטלוויזיה מהסדרה "סקראבס", בראף ביים ומככב בסרט לצדה של נטלי פורטמן. מדובר בקומדיה רומנטית מוזרה מאוד, על בחור דכאוני החולם להיות שחקן מצליח ובינתיים חוזר לעיר הולדתו להלוויית אמו ומנסה להתמודד עם שדי העבר ביחד עם נערה שלא מוציאה מילה אחת אמיתית מהפה שלה. מדובר באחד הסרטים היפים ביותר שהוצגו בשנה האחרונה בבתי הקולנוע בארה"ב וגם בפשע שהוא לא הגיע לבתי הקולנוע בארץ.

דרמת הנעורים האפלה "משחקי ילדים" זכתה בשני פרסים: פרס הסרט הטוב ביותר שנעשה בתקציב צנוע של חמש מאות אלף דולר ומטה (תקציב של סרט ישראלי בד"כ) והכוכבים הצעירים זכו בפרס אנסמבל השחקנים הטוב ביותר. העלילה עוקבת אחרי מעשה קונדס נקמני של חבורת ילדים שיוצא מכלל שליטה במהלך שיט בסירה. ככול שהטיול מתקדם מתגלים חילוקי דעות, וחלק מהילדים בקבוצה משנים את דעתם על העומד להתרחש.
עוד סרט שקטף שני פרסים הוא "דרום אמריקה באופנוע" שזכה בפרס תגלית השנה והצילום הטוב ביותר. רודריגו דה לה ברנאל שחקן המשנה זכה בפרס התגלית של השנה ואילו הצלם אריק גאוטיר זכה בפרס על צילומי הנוף המרהיבים. הסרט מבוסס על זיכרונותיו של צ'ה גבארה כאשר היה בן 23. הוא וחברו הטוב, אלברטו גראנאדו, שני סטודנטים צעירים לרפואה יוצאים להרפתקה לפני שהם מסיימים את הלימודים. הם חוצים את ארגנטינה, צ'ילה, ברזיל, ופרו כדי לעזור לנזקקים. בתחילת המסע הם מחפשים חתיכות להעביר איתם את הלילה, אבל החיים האמיתיים מתנפצים להם בפרצוף. הסרט הזה יצא בימים אלו לחנויות הודיאו הארץ.

בפרס הסרט הזר הטוב ביותר זכה "הים שבפנים" של הבמאי הספרדי אלחנדרו אמנבר ("האחרים"), הסרט שזכה בפרס גלובוס הזהב, בפרס האוסקר האירופאי וגם בפרס הסרט בפסטיבל ונציה עוקב אחרי סיפור חייו המרגש של רמון סאמפארדו שנלחם במשך שלושים שנה על זכותו למות בכבוד.

בפרס הסרט התיעודי זכה "Metallica: Some Kind of Monster" שמתעד באור לא חיובי את המתרחש מאחורי הקלעים של להקת הרוק הכבד "מטליקה". קבוצת אנשים שכמעט ואינם מדברים אחד עם השני, עסוקים בעיקר במאבקי אגו ונשארים יחד כי לחוד אין להם הרבה סיכוי להצליח.

לחצו על התמונה של אלכסנדר פיין כדי לראות אותו (עומד מימין) את השחקן פול ג'ימאטי (השמאלי ביותר) והשחקן תומאס היידן צ'רץ (במרכז) בזמן צילומי "דרכים צדדיות".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט