חדשות קולנוע וסרטים

הולך בדרכי - חדש בקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אתמול עלה בבתי הקולנוע ברחבי הארץ אחד הרטים המדוברים של החודשים האחרונים, "הולך בדרכי", הביוגרפיה על חייו של זמר הקאנטרי ג'וני קאש.

הסרט " הולך בדרכי " זכה בשלושה פרסי גלובוס הזהב בקטגוריה של סרט מוסיקלי/ קומדיה: הסרט הטוב ביותר , השחקן הטוב ביותר חואקין פניקס , השחקנית הטובה ביותר ריס ווית'רספון.

"הולך בדרכי" הוא גם אחד הסרטים המובילים בטקס האוסקר הקרוב כשהוא מועמד לחמישה פרסים כולל מועמדויות לשחקנים הראשיים.

ריס ווית'רפסון נבחרה על ידי איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאים לשחקנית הטובה ביותר עבור תפקידה בסרט. היא זכתה גם בפרסי המבקרים של ניו יורק וסאן פרנסיסקו בפרס השחקנית הטובה ביותר של השנה.

על מה כל הרעש? בשנת 1955 נכנס זמר וגיטריסט צעיר, שקרא לעצמו ג'יי.אר.קאש , לאולפני סאן בממפיס. עם קולו העמוק והמיוחד, מוסיקת הקאנטרי המיוחדת לו , קאש שר שירים בעלי עוצמה על לבבות שבורים ועל הישרדות . שירים מלאים באמיתות החיים שלא היו דומים לשום דבר שנשמע עד אז.

באותו היום הוזנקה הקריירה המרתקת של ג'וני קאש שהחל אז את מסעו האישי, הקשה, מלא עליות מורדות ושינויים אישיים. בתקופות הסוערות ביותר בחייו הוא הפך מכוכב פופ בעל הרס עצמי לסמל של "האיש בשחור" הנאבק בצדדים האפלים של עצמו , נלחם למען אהבתו ולומד כיצד להלך על החבל הדק שבין הרס עצמי לגאולה.

סיפור חייהם ואהבתם הגדולה של ג'וני קאש והזמרת ג'ון קארטר הוא מרכזו של הסרט בכיכובם של חואקין פניקס וריס ווית'רספון, המבצעים בעצמם את כל השירים של הסרט , בהופעות חיות המשחזרות את רוח המוסיקה שעמדה מאחורי מערכת היחסים של ג'וני וג'ון.

הסיפור מתחיל בתקופת השפל הכלכלי, בארקנסו, שם גדל ג'וני בבית אביו שהיה אריס, עובד אדמה. וממשיך אל מסעותיו הפרועים עם חלוצי הרוק אנד רול , אלביס פרסלי ,קרל פרקינס, רוי אורביסון, ג'רי לי לואיס ו – וויילון ג'נינגס ומגיע לשיאו בהופעתו בקונצרט הבלתי נישכח שלו בכלא פולסום בשנת 1968.

ג'וני קאש הפך לאמן החם ביותר של התקופה , שעבר במכירות אפילו את החיפושיות. "הולך בדרכי " עוקב אחר הולדתו של אמן אמריקאי מסוג חדש שיה צריך לעבור דרך התקפות זעם, יסורי ההתמכרות ופיתויים של הצלחה, כדי לגלות את הקול שיהפוך אותו לגיבור לדורות רבים . השנים המוקדמות האלה הן שהכילו את הרעיונות והמוטיבים של המוסיקה של ג'וני קאש והסגנון המינימליסטי שלו: מוות , אהבה, בגידה,חטא, תקווה ואמונה .

ככל שלמדתי מג'ון על השנים המוקדמות בחייו ובקריירה שלו" אומר הבמאי וכותב התסריט ג'יימס מנגולד "ראיתי יותר את ההזדמנות לעשות סרט על התקופה שבה לעשות מוסיקה היה על עשיית מוסיקה ולא על כסף או וידאו. סיפורו של ג'וני הוא לא סתם מעשייה על איזה עילוי או בעל אמביציה מובהק. הוא התחיל מאוחר, לימד את עצמו לנגן בגיטרה וקיבל מעט עידוד. אף אחד לא הלך לקראתו כשעבר לממפיס. אבל ג'וני היה מספיק חכם לשתול את עצמו בתקליטי Sun , כור ההיתוך של המהפכה המוסיקלית . כשהוא מוקף בכישרון יוצא דופן, ג'וני הפך למשהו שאף אחד מהאחרים שם לא היה מעולם – מספר סיפורים שחוצה את כל גבולות הזמן וקולם הצורב של הצללים. השירים שלו היו כל כך מיוחדים במינם, כל כך אישיים וכל כך כואבים".

התפקידים המשניים בסרט כוללים את : זמרת הקאנטרי והבלוז זוכת פרס הגראמי, שלבי לין, שזהו לה תפקידה הראשון בקולנוע, בתפקיד אמו של ג'וני קאש , קארי קאש. אמן הרוק והבלוז , וויילון מאלוי פאיין בתפקיד ג'רי לי לואיס: זמר הקאנטרי –רוק שוטר ג'נינגס, בתפקיד אביו האמיתי וו'יילון ג'נינגס. זמר הרוק האלטרנטיבי ג'ונתן רייס בתפקיד רוי אורביסון והזמר וכותב המוסיקה העולה טיילר הילטון בתפקיד אלביס פרסלי.

במאי הסרט ג'יימס מנגולד הרגיש שהצורה היחידה להעברת המוסיקה הזו באופן הכי אוטנטי ומרגש , תהיה על ידי ביצוע השירים על ידי כוכבי הסרט בהופעות חיות "תחילת שנות החמישים היו השיא של המוסיקה של פוסט המלחמה, מוסיקה שקטה וקטיפתית, דוריס דיי ומוסיקה נעימה" אומר מנגולד" אחד הדברים שרציתי שהמוסיקה של הסרט תעביר היה החיספוס המיוחד , ההומור הטוב, הדחיפות , החום וההתלהבות שטלטלו את האנשים כשהבחורים האלה ניגנו לראשונה לפני הקהלים הגדולים".

כדי לסייע במאמץ המוסילקי המיוחד הזה , מנגולד צירף אל צוות ההפקה את המפיק המוסיקלי זוכה פרס הגרמי, ומי שהיה מועמד לפרס האוסקר את המפיק המוסיקלי טי בון בורנט (קולד מאונטין, אחי איפה אתה?), מי שגם כתב את פס הקול לסרט .


הבמאי – ג'יימס מנגולד – זכה להכרה בינלאומית כבר בסרטו הראשון HEAVY שזיכה אותו בפרס הבמאי הטוב בפסטיבל סאנדנס. עבודה זו וכתיבת התסריט של "קופלנד" שכנעה את סילבסטר סטלון, ריי ליוטה ורוברט דה נירו להשתתף בסרט בבימויו. הסרט זכה לביקורות מחמיאות ביותר. מנגולד גם ביים את "נערה בהפרעה" שזיכה את אנג'לינה ג'ולי בפרס אוסקר משנה, את הקומדיה הרומנטית "קיית וליאופולד" עם מג ריאן ויו ג'קמן ואת "זהות" עם גון קיוזאק ריי ליאוטה ואמנדה פיט.

הסרט "הולך בדרכי" מוקרן בימים אלו ברחבי הארץ.
תגובותהוסף תגובה
1כשראיתי עכשיו תמונות של גוני קאש, נבהלתי והתאכזבתי מכיוון שחואקין פיניקס הסקסי והחתיך עשה את כל הסרט לשווה הכי בעולם. ואילו גוני קאש היה ממש מכוער וזה לא פייר, אכזבה קשה, חשבתי שגוני קאש היה הגבר הכי סקסי בעולם והתאכזבתי שריק (31) | 19/03/2012 16:37:15
 
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט