הימים הם ימי מלחמת העולם השנייה, ובצרפת הכבושה חברת הסרטים "קונטיננטל" שבשליטה גרמנית, היא המילה האחרונה בענף הקולנוע. ז' אן דביברה, עוזר במאי העובד בחברה, נאלץ להתמודד עם הידיעה שהוא בעצם משתף פעולה עם האויב. ז'אן אורנש, תסריטאי צעיר, משתמש בכל תירוץ אפשרי כדי להתחמק מגורל דומה לזה של דביברה, ומנסה לשרוד ללא פרנסה. עבור שניהם, המלחמה בצרפת היא מלחמת הישרדות...
בפסטיבל ברלין 2002 זכה "אישור מעבר", שעלה השבוע על המסכים בארץ, בשני פרסים: ז'אק גמבלין המגלם את ז'אן דביברה זכה בפרס השחקן הטוב ביותר ואנטואן דואמל זכה בפרס על המוסיקה שחיבר.
את הסרט ביים ברטראן טברנייה, אחד הבמאים הותיקים, המנוסים והמוערכים ביותר כיום בצרפת. הוא ידוע ברחבי העולם בשל אהבתו הגדולה והאובססיבית לקולנוע ובעיקר לקולנוע האמריקאי. כבחור צעיר טברנייה נרשם, בחוסר רצון, ללימודי חוק באוניברסיטת סורבון, אך מימש את תשוקתו לקולנוע ע"י עבודות מזדמנות בתעשיית הקולנוע הצרפתית. לאחר שתפקד כעוזרו הראשי של הבמאי ז'אן פייר מלוויל, החליט טברנייה שהוא אינו מצליח להשאיר חותם בתעשייה ועזב למען תפקיד מבקר קולנוע בעיתונים נחשבים כמו ""Positif ו-"Cahiers du Cinema" (העיתון שממנו יצאו חלוצי "הגל החדש הצרפתי"). הוא כתב מאמרים על הבמאים האהובים עליו – ג'ון פורד, דלמר דייבס, סמואל פיולר, וויליאם וולמן, ג'וסף לוסי, מייקל פאוול ורבים אחרים.לאחר שהתנסה בבימוי סרט קצר, פצח טברנייה בקריירה משלו כבמאי קולנוע ויצר את סרטו הראשון "השען מסנט פול" (1974), בכיכובו של השחקן פיליפ נוארה, עליו זכה בפרס חבר השופטים היוקרתי בפסטיבל ברלין של אותה השנה. מאז אותו סרט הפך טברנייה לדמות מפתח בקולנוע הצרפתי ורכש לעצמו שם של במאי שקול, מנוסה ומקצוען האהוב ע"י הקהל באותה מידה שבה הוא אהוב ע"י הביקורת. בין סרטיו - "השופט והמתנקש", "מוות בשידור ישיר", "מיסיסיפי בלוז", "יום ראשון בכפר", "דקה לחצות", "געגועים לאבא", "כמה טוב לחיות", "קפטן קונאן" ורבים אחרים.
לאחרונה ביים טברנייה את הסרט הריאליסטי "הכול מתחיל היום" על מחנך בבית ספר יסודי בעיירת מצוקה. הסרט שהוצג בארץ זכה לביקורות אוהדות ולהצלחה מסחרית מפתיעה. לאחרונה הוא סיים את צילומי סרטו האחרון, Holy Lola.