חדשות קולנוע וסרטים

ספיישל יום האישה ב- MGM

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
היום, ה- 8 במארס, חל יום האישה הבינלאומי וערוץ MGM המשדר סרטים קלאסיים ועכשווים שהופקו על ידי אחד האולפנים הגדולים, הוותיקים והנחשבים של הוליווד, יוצא ביום שידורים מיוחד. כוכבות מתקופותיה השונות של הוליווד מעצבות כל אחת בדרכה דמויות שהיוו מודל חיקוי ושימשו כאיקונות של נשיות. באמצעות החשיפה לדמויות שונות מתקופות שונות מאפשר יום השידורים להבחין בשינוי שעברה הדמות הנשית בקולנוע מבחינת מעמד, מאוויים ועצמאות כמו גם לראות את אותם המקומות בהן בוחרת הוליווד לשמר דפוסים ישנים.

הסרטים שיוקרנו:

7:20 - אהבה אחרי הצהריים

אודרי הפבורן מככבת בקומדיה הרומנטית הקסומה של בילי וויילדר, אשר מפגישה אותה עם גרי קופר על רקע פריז השוקקת. השניים מתאהבים אך קופר אינו מודע לכך שהפבורן היפיפייה היא בתו של חוקר פרטי (מוריס שבלייה) הבולש בעקבותיו. סרטו של וויילדר הוא מחווה מודעת לגיבורו, ארנסט לוביטש. זהו שיתוף הפעולה הראשון של וויילדר עם שותפו לכתיבה I.A.L דאימונד, שהניב תסריטים נפלאים רבים בהמשך.

9:25 - גברת ליום אחד

סרטו האחרון כבמאי של פרנק קפרה, מועמד ל – 3 פרסי אוסקר, ביניהם לשחקן המשנה פיטר פאלק. בטי דיוויס היא מוכרת תפוחים עניה אשר הקריבה הכל על מנת לשלוח את בתה ללימודים בבית ספר פרטי יוקרתי ומכובד. כשהבת המרוחקת מגיעה לביקור עם ארוסה העשיר מתגייסים כל חבריה של מוכרת התפוחים העלובה על מנת להפוך אותה לגברת ליום אחד. אחד מסיפורי האגדות חביבי הקהל עם גלן פורד ופיטר פאלק.

11:40 - חמים וטעים

הקומדיה המושלמת של בילי ויילדר, אוצר קולנועי מתוחכם ומענג מאין כמוהו, רווי במידה ראויה של ציניות, במשפטי מחץ ואימאג'ים שיזכרו לנצח, ובמיניות המהפנטת הלא-מודעת לעצמה של מרילין מונרו. ג'ק למון וטוני קרטיס הם שני מוזיקאים העדים במקרה לרצח של המאפיה. במנוסה מרודפיהם הם מצטרפים ללהקת בנות כשהם מחופשים בלית ברירה לנשים, ומוצאים עצמם מתמודדים עם מצבים קשים לא פחות: קרטיס משתוקק לזכות בחסדיה של מונרו, זמרת הלהקה, בזמן שלמון מחוזר על ידי מיליונר נלהב.13:40 - ניו יורק, ניו יורק

רוברט דה נירו ולייזה מינלי הם ג'ימי ופרנסין. הוא נגן סקסופון שחצן והיא זמרת מועדונים אמביציוזית, שנפגשים במסיבה בניו יורק ביומה האחרון של מלחמת העולם השניה, במחווה מלאת האהבה של מרטין סקורסזי למיוזיקלס הנוצצים של אם.ג'י.אם משנות ה- 40. מינלי ודה נירו מנסים לתמרן בין חייהם כאמנים לבין המשיכה הבלתי נמנעת שסופה באהבה גדולה בסרט מעוצב להפליא שצולם באופן מרהיב ע"י לזלו קובאץ' בסטים אולפניים, מלאכותיים, ומרהיבי עין.

16:20 - איש קטן ושמו טייט

סרטה הראשון של ג'ודי פוסטר כבמאית הוא סרט על התמודדות של 'ילד פלא' עם העולם, שאינו בטוח כיצד לקבל אותו. פרד טייט הוא ילד מחונן כבן 7, שפותר בעיות סבוכות במתימטיקה אבל מתקשה לשחק משחק הגון של בייסבול עם ילדים בני גילו. אמו, (ג'ודי פוסטר), מנסה לפרנס את המשפחה המצומצמת ולספק את צרכיו של הילד בעזרת משכורת של מלצרית. כשפסיכולוגית לילדים מאבחנת את יכולותיו המיוחדות של פרד היא מציעה לספק לו מסגרת חינוכית מתאימה. פוסטר, שאוהבת את בנה בכל לבה וטובתו עומדת ראשונה לנגד עיניה מסכימה, אבל לרגע לא מפסיקה להגן עליו כלביאה, ולהלחם על מקומה בחייו של פרד, מול הפסיכולוגית המלומדת שמעוניינת להציג את גאונותו לעולם. ופרד, הוא רק רוצה להיות כמו כולם. את התסריט כתב סקוט פרנק, שכתב את התסריטים ל"תפוס את שורטי" ו"דו"ח מיוחד". עם אדם האן ביירד כפרד, דיאן ווסט כפסיכולוגית, הארי קוניק ג'וניור, דיוויד הייד פירס ודבי מייזר.

18:00 - אי הפיראטים

ג'ינה דיויס (תלמה ולואיז), ללא ספק אחת הנשים המרשימות ביותר בהוליווד, מככבת בסרט פיראטים דינמי ועטור אפקטים זה שביים רני הארלין (מת לחיות 2) בעלה דאז. דיויס מגלמת את מורגן אדאמס שאביה שודד הים מוריש לה לא רק ספינה וצוות מאומן אלא גם את קרקפתו עליה משורטטת, במקרה, מפת אוצר. אלא שעולמם של הפיראטים אינו מבוסס על אתיקה, מוסר וזכות ראשונים ודיויס ועוזרה המלומד מתיו מודין (בירדי) נאלצים להתעמת מול מתחרים אכזריים ותאבי בצע החומדים את האוצר לעצמם. התוצאה – לחימה ימית במיטבה, צלצול חרבות, חבלים מתוחים, הלמות תותחים וים פעלולים. עם פרנק לנג'לה.
20:00 - אהובת הקצין הצרפתי

מריל סטריפ וג'רמי איירונס מככבים בעיבוד קולנועי משובח לרומן הקלאסי המגולל את אחד מסיפורי האהבה הגדולים. את התסריט כתב המחזאי השנון הרולד פינטר. את מיזוג התקופות הקיים בספר בין ההתרחשות במאה ה-19 לבין נקודת מבט המודרנית של הכותב תרגם פינטר לקולנוע כסרט (המתקיים במאה ה- 19) בתוך הסרט המתנהל בימינו אנו. קרל רייז ביים.

22:00 - תיק חסוי

מותחן פוליטי של קן לואץ', העשוי בסגנונו הריאליסטי החודר של הבמאי. פרנסס מקדורמנד ובראד דוריף הם עורכי דין אמריקאים, שליחי ארגון זכויות אדם, המגיעים לאירלנד השסועה של שנות ה- 80 לחקור האשמות חמורות נגד כוחות הביטחון הבריטיים. דוריף, שברשותו קלטת מרשיעה שהעביר לו איש IRA, נרצח ביריות. מקדורמנד ובלש משטרה (בריאן קוקס) יוצאים לחקור את מותו ומגלים תככים ושחיתויות בדרגים הגבוהים ביותר בממשלת בריטניה. הסרט זכה בפרס חבר השופטים בקאן 1990.

23:45 - נשואה למאפיה

בהמשך ישיר להומור השחור והאנרכיה הכללית מ"משהו פראי", מגיש ג'ונתן דמי את קומדיית הגנגסטרים המענגת הזו. מישל פייפר כאשתו של מאפיונר, שנמאס לה מבית מלא בדברים יפים ש"נפלו ממשאית". בעלה, אלק בולדווין, צוחק צחוק גדול על רצונה להתגרש ממשפחת המאפיה ואין לו כל כוונה לשנות את מצב העניינים הנוכחי. הבוס הגדול לעומת זאת, לא שמח לפגוש את המאהבת שלו במיטה עם בולדווין, ולא מבזבז זמן על סנטימנטים מיותרים. בולדווין זוכה להלוויה מכובדת ופייפר מאמינה שזכתה בחיים חדשים. אבל גם לבוס הגדול וגם לסוכן FBI צעיר, מת'יו מודין, יש תוכניות אחרות. דין סטוקוול כראש המאפיה ומרסדס רוהל כאשתו גונבים את ההצגה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט