חדשות קולנוע וסרטים

סוריאנה - ביקורת סרט

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ג'ורג' קלוני זכה באוסקר שחקן משנה על תפקידו בסרט "סוריאנה", והוא אכן נותן כאן את אחת ההופעות הדרמטיות המרשימות של השנה החולפת. השחקן השרמנטי שמצטיין בעיקר בגילום דמויות רומנטיות וחלקלקות מגלם את בוב בארנס, סוכן CIA ותיק שהקריירה שלו נמצאת בשלביה האחרונים. הממונים עליו משתמשים בו ככלי שרת כדי לקדם את האינטרסים האישיים שלהם ושל פוליטיקאים ומקורביהם.

קלוני שביסס את עצמו בשנה האחרונה כאחד האנשים החשובים ביותר בהוליווד (בימוי הסרט "לילה טוב ובהצלחה") העלה עבור התפקיד במשקל, גידל זקן עבות, ונראה עייף יותר מתמיד.

[*]

קלוני הוא לא השחקן היחיד בסרט. מדובר בדרמה מרובת המשתתפים מאת סטיבן גאגהן, התסריטאי של "טראפיק" שגם ביים את "סוריאנה". בדיוק כמו ב"טראפיק", גם כאן מוצגים מספר סיפורים המשתלבים זה בזה במותחן פוליטי עשוי היטב. עלילות מתרחשות על רקע קנוניות ושחיתויות פוליטיות של תעשיית הנפט העולמית. אנשי עסקים המנצלים פוליטיקאים, המנצלים סוכנים חשאיים, כדי לרקום עסקאות לא כשרות כדי לזכות בשליטה על שדות הנפט שבמפרץ הפרסי. התוצאה היא סרט איטי ומעורר מחשבה וזאת למרות שהוא לא מצליח לחדש הרבה למי שמתעניין בפוליטיקה בינלאומית.

את שלושת הסיפורים האחרים מובילים מאט דיימון, ג'פרי רייט ושחקן צעיר ואלמוני בשם מאזהר מוניר. כל אחד מהם עושה את המקסימום שהוא מסוגל לתת במגבלות התפקיד.

[*]

ג'פרי רייט ("מלאכים באמריקה", "פרחים שבורים") מגלם את בנט הולידיי, עורך דין אפרו-אמריקאי שאפתן במיוחד שמטפל בחוסר רצון באביו המובטל והאלכוהוליסט. בנט ממונה מטעם הממשל לבדוק תהליך מיזוג בעייתי מאוד מבחינת משרד המשפטים בין שתי חברות ענק. הוא מגלה שהאנשים סביבו מספיק מושחתים כדי שהוא יוכל לנצל את האינטרסים שלהם. בצורה זאת הוא מנסה לקדם את שאיפותיו ולהתחבר עם האנשים החזקים ביותר בארה"ב.

הסיפור השלישי הוא אודות חוקר השקעות בתחום האנרגיה (מאט דיימון) ומערכת היחסים הייחודית שהוא מפתח עם נאסיר, (אלכסנדר סידיג' המעולה), נסיך צעיר וכריזמטי באחת המדינות במפרץ הפרסי. במקביל הוא ואשתו (אמנדה פיט המצחיקה בד"כ בתפקיד דרמטי) מתמודדים עם מות בנם בתאונה טרגית בבית הנופש של הנסיך. הזוג האמריקאי שחי בשווייץ נקלע למערבולת רגשית שגורמת להם לשקול מחדש את עתידם המשותף כאשר אינטרסים כלכליים משפיעים על המערכת הזוגית.

[*]

ווסים הוא פקיסטני צעיר שיחד עם אביו מנסה להרוויח למחייתו בשדות הנפט. השניים חיים בתנאי מחיה תת אנושיים ונאבקים על חייהם מדי יום. המקום היחיד שמעניק מפלט לנער הצעיר הוא בית הספר האיסלאמי שם מטיפים קיצוניים מנצלים את סבלו ותמימותו והופכים אותו למחבל מתאבד.

בסופו של דבר ארבעת הסיפורים מצטלבים אחד לתוך השני ונוצר עולם מורכב שמתאר מציאות של חוסר וודאות, כאשר פוליטיקה, עסקים וטרור חוברים יחדיו כדי לממש שאיפות ולא משנה מה יהיה המחיר כול עוד האנשים השולטים בפסגת הפירמידה מאושרים מהתוצאה.

[*]

"סוריאנה" חושף את הקלפים שלו באיטיות, המתח נבנה בפרופיל נמוך ובלי שנרגיש אנחנו נחשפים לתוך עולם אכזרי ומניפולטיבי. ככול שהעלילה מתקדמת אנחנו נשאבים פנימה על לסוף המצמרר שגאגהן רקח עבור קהל הצופים. אני מרגיש מחויב להזהיר: מי שראה את הטריילר וחושב שמדובר בסרט פעולה נופל למלכודת של פרסומאים מתוחכמים. "סוריאנה" היא דרמה רצינית, איטית ומאוד פוליטית. מי שמחפש סצנות פעולה בלי הפסקה בלי טיפה אחת של מחשבה, עלול להתאכזב קשות.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט