חדשות קולנוע וסרטים

פורסמו שמות הסרטים המתחרים בפסטיבל דוקאביב 2011

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

פסטיבל דוקאביב, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי, יתקיים זו השנה השלוש-עשרה בסינמטק תל-אביב, נמל ת"א וב- ZOA בין התאריכים 21-12 במאי 2011.

השנה יתחרו 12 סרטים במסגרת התחרות הישראלית ו – 6 סרטי סטודנטים במסגרת תחרות סרטי הסטודנטים בפסטיבל. מלבד זאת נבחרו כ – 25 סרטים ישראליים נוספים להקרנות בכורה מיוחדות.

ואלו 12 הסרטים המתחרים בתחרות הרשמית:

געגוע

בימוי: אפי בנאי, הפקה: יהודה ביטון

במאי הסרט חוזר לשכונת ילדותו כפר שלם, בעקבות תושבי השכונה הנלחמים נגד פינויים בידי הרשויות. שם מתגלה לפניו סיפור מצוקתם של שכניו העומדים להתפנות מבתיהם ללא פיצוי. משם ממשיך מסעו אל שורשי משפחתו, ואל סיפורה של אמו שעלתה מאיראן והתיישבה בכפר.

דומא

בימוי: עביר זיבק חדאד, הפקה: עביר הפקות

סרט מסע בעקבות הפגיעה המינית המודחקת בחברה הערבית. עלילת הסרט בנויה סביב מסע הופעות של עביר זיבאק חדאד, שחקנית, במאית ואשת חינוך, ברכב ישן עמוס בובות, מכפר לכפר כשבדרך, היא פוגשת נשים שחוו פגיעה מינית ומעזות לספר על מה שעברו בפני המצלמה.

החולמות

בימוי: אפרת שלום דנון, הפקה: יפעת פרסטלניק

מסע בעקבות תופעה חדשה בחברה החרדית: נשים שמעולם לא צפו בסרט בקולנוע, יוצרות סרטים ומקרינות אותם בפני נשים חרדיות אחרות. גיבורות הסרט הן תסריטאית ושחקנית היוצאות להגשים את חלומן הקולנועי תחת צנזורה ופיקוח רבני מחמיר.

הטרילוגיה האוזבקית

בימוי והפקה: אבישי סיון

זהו סיפורם של עולים מאוזבקיסטן בשנת 1972 (האבא והסבא) והבן יליד הארץ. אנו מלווים אותם בשלוש אפיזודות בחייהם: הבן עוזב בגיל 30, לראשונה בחייו את בית הוריו, ועובר אל העיר הגדולה ת"א. האבא, עובר משבר נפשי לאחר מות אימו והופך להיות תלותי ואובססיבי על כל מהלכיה של אישתו. הסבא, מחליט לנסוע, אולי בפעם האחרונה, לבקר באוזבקיסטן. לנסיעה זו מצטרף הנכד מתוך רעב לחיפוש שורשים.

מדי יום

בימוי: איה סומך, הפקה: חגי ליניק, גם סרטים יואב רועה ואורית זמיר

מאיה ליניק, 84, שרדה את מלחמת העולם השנייה כילדה בגרמניה, והגיעה לבד לישראל. היא ילדה שישה בנים. לפני 41 שנה שכלה את בנה הבכור, והכאב עומד בינה ובין העולם עד היום. דרך סצנות משגרת חייה של מאיה ומערכות היחסים עם חמשת בניה, מתפענחת בהדרגה הטראומה המשפחתית ואיתה דמותה החד פעמית של מאיה.

הסיפור האחרון של פרנץ קפקא

בימוי והפקה: שגיא בורנשטיין

תשעים שנה אחרי שכתב את הצוואה המפורסמת בעולם הספרות, שאריות עזבונו של פראנץ קפקא, מגדולי הסופרים במאה העשרים, מתגלגלות לדירה ברחוב שפינוזה בתל אביב: שם גרה אווה הופה, עם עשרות חתולים. כתבי היד של קפקא שווים מיליונים, ונמצאים בליבו של סכסוך ספרותי ופוליטי רווי יצרים בין ישראל, גרמניה וגברת הופה.

[*]

הצלמניה

בימוי: תמר טל. הפקה: האחים היימן

הצלמניה מספר את סיפורה של חנות הצילום המיתולוגית של רודי ויסנשטין אשר תיעד את הרגעים החשובים של העיר ת"א ומדינת ישראל. במרכזו של הסרט - מערכת היחסים המרגשת של מרים, אלמנתו בת ה-97 של רודי ויסנשטין, ושל בן, הנכד שלה, אשר יחדיו מנהלים את החנות ונאבקים על המשך קיומה אל מול כרישי הנדל"ן.

קרוע

בימוי והפקה: רונית קרצנר

12 שנה אחרי שהוסמך לכמורה גילה הכומר הקתולי הפולני רומוולד וואשקינל שהוא נולד להורים יהודים וששמו המקורי הוא יעקב וקסלר. הסרט "קרוע" עוקב אחר מסעו המרתק של הכומר היהודי שתחילתו בניהול מיסה בכנסיה בלובלין, פולין ואחריתו בחיים של יהודי שומר מצוות בקיבוץ דתי בישראל. קרוע בין שתי זהויות, רומוולד יעקב לא יכול לוותר על אף אחת מהן, וכתוצאה מכך אף אחת מהדתות איננה מוכנה לקבל אותו לשורותיה והוא נדרש לבחור.


[*]

רחוקים

בימוי והפקה: עדי ברש, רותי שץ

במשך שנתיים וחצי ליוו הבמאים משפחה של פלסטינאים החיים בדוחק בשכונת נווה שאנן בתל אביב. איברהים, אב המשפחה משת"פ בעבר, שאינו רלוונטי עוד עבור המדינה, נאלץ להלחם לשמור על משפחתו מפני התפוררות תוך שהוא נאבק לקבל הכרה לתרומתו הביטחונית. הסרט חושף תמונה עגומה של דיכוי ואפליה, של קיום בחוסר שייכות תוך מאבק יומיומי ברשויות ובמשטרה, ודן בשאלת הזהות והמחיר הכבד שמשלמים הילדים עבור הבחירות שעשו הוריהם.

רעות

בימוי: סיגל עמנואל, הפקה: אבוט ברקאי

הבמאית תעדה את רעות במשך 4 שנים לפני רציחתה. הסרט מספר את סיפורה הטראגי, של אם צעירה המחפשת בית ומחסה לילדיה, בשם החיפוש הזה היא מוכנה לעבור לגור בכפר ערבי, להתאסלם ולהינשא לגבר ערבי. הסרט מתעד את מאבק ההישרדות העז של רעות, את התעקשותה על החזרת בנה אליה וכן גם את מערכת היחסים המיוחדת הנרקמת בין שתי האמהות של הילד.

שנטי ומרטין - פרוייקט ההורים שלי

בימוי: ג'ייסון דנינו הולט, הפקה: טלי שמש

ג'ייסון דנינו הולט, הבן של שנטי ומרטין פוגש את אמא שלו על חוף הים בסיני. שנטי עזבה את אבא שלו מרטין, לפני שלוש שנים, אחרי 22 שנות נישואין. מאז היא חיה בחושה באחד החופים בסיני. ג'ייסון נוסע אליה בפעם הראשונה אחרי העזיבה שלה ומתחיל לצלם. המפגש הראשון ביניהם טעון מאוד ומלא כעסים. במהלך הסרט מספרת שנטי לג'ייסון את הסיפור שלה ושל מרטין, כדי שיבין למה היא הייתה מוכרחה לעזוב.

תמי ויענקל'ה - פרוייקט ההורים שלי

בימוי: ניר הורויץ, הפקה: טלי שמש

תמי ויעקב חיים יחד בקיבוץ ארבעים שנה. ניר, הבן שלהם מצלם שלוש שנים את מערכת היחסים בינהם. תמי מטפלת ביעקב שחולה בפרקינסון מתקדם. הטיפול המתיש בבעלה החולה דוחף את תמי לקצה. המצלמה חודרת בלי מחסומים לתוך האינטימיות לרגעים היפים ולרגעים הקשים של זוג שהפך מגבר ואישה למטפלת וחולה.

הצלמניה - קרדיט צילום: דניאל קדם

רחוקים - קרדיט צילום: עדי ברש
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2011
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט