חדשות קולנוע וסרטים

הוכרזו משתתפי דוקאביב 2013

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הוכרזו משתתפי דוקאביב 2013 12 סרטים דוקומנטריים ישראליים נבחרו להשתתף בתחרות בפסטיבל דוקאביב ה-15 שיתקיים בתאריכים 11-2 במאי 2013 בסינמטק תל אביב, בנמל תל אביב ובכיכר הבימה. סרטי התחרות, שיוקרנו בהקרנת בכורה בפסטיבל נבחרו מבין כ-60 סרטים שהוגשו לתחרות. בנוסף לסרטי התחרות תכלול תכנית הפסטיבל גם מספר סרטים ישראלים נוספים שיוקרנו מחוץ לתחרות בהקרנות מיוחדות.

[*]

כמו כן, נבחרו 6 סרטים שיתחרו בתחרות הסטודנטים. סרטי הסטודנטים נבחרו מבין 26 שהוגשו על ידי בתי הספר לקולנוע ברחבי הארץ. ולהלן הסרטים הדוקומנטריים:

גיא עולה לתורה

ישראל 2013

הסרט עוקב אחר תהליך ההכנה לבר המצווה של גיא, אחיה הצעיר האוטיסט של הבמאית. מרגע ההחלטה להעלות אותו לתורה ועד ליום בר המצווה עצמו. תוך כדי ההכנות לאירוע המרגש ויוצא הדופן המשפחה מתמודדת בפעם הראשונה עם סיפורו של גיא שנולד ילד רגיל ונהיה לאוטיסט בגיל 3.

בימוי, תסריט וצילום: דנה אידיסיס



ואם נניח, לרגע, שיש אלוהים

ישראל 2012

רקדני טנגו. כבשים. רוצחת. נביא זועם. ספר שאביו גילח את מלך עיראק. בעל חנות שמסרב למכור אקדחים לפורים. אדם שנפל מסולם. אשה שבאה מאהבה. ועוד עשרות. סרט על אנשים חמים ברחוב קטן וכיכר הסמוכה לו ברמת גן. "אמיתי","מבויים", מקוטע, מבולגן, - כמו שידורי טלוויזיה, כמו שיחות טלפון, כמו החיים. הבמאי, היוצר סרטים תיעודיים מזה 47 שנים, מהרהר הרהורי כפירה על סרטיו שלו ועל מצבו של הקולנוע התיעודי העכשווי. ומתחת למהומה בוקעת השאלה הנוראה – ואם, נניח, לרגע, שיש אלוהים, האם הוא חוזר וסופר אותנו ? האם, חלילה וחס, שוב הגיע מספר המזל ?

בימוי, הפקה, תסריט ותחקיר: רם לוי



החבר הערבי שלי

ישראל 2012

מסע החיפוש של בימאית הסרט אחר חברה הטוב פארס, פלסטיני, שוהה בלתי חוקי שעבד בתל אביב ועקבותיו נעלמו. החיפוש מתחיל בתל אביב, ממשיך לכיוון השטחים בטרמפים עם מתנחלים ופלסטינים מקומיים, נקלע לקרב יריות מול כוחות הצבא, ומסתיים לבסוף במשחטת רכב נידחת בקיבייה, כפרו המרוחק של פארס בגדה המערבית, שם מתגלה סיבת ההיעלמות.

בימוי, הפקה וחברת הפקה: נגה נצר



החלוצות

ישראל 2012

לפני מאה שנים הגיעו הנה החלוצות לבנות עולם חדש ולהגשים את חלום יצירת האישה החדשה, אישה שתשווה בעצמאותה לגברים. כמה עשרות היו ממקימות עין חרוד. אחדות מהן כתבו על עצמן ועל עולמן: הן נאבקו על שוויון עם הגברים, הן מחו על ששתקו ועל שהושתקו, הן נאבקו בכבליו של העולם המסורתי ממנו באו, ובפרשנות הגברים לעולם החדש שיצרו. הן חיו בתשוקה גדולה וחוו כישלונות רבים וכואבים. לבסוף הן ויתרו על מאבק השחרור שלהן כנשים על מנת להיאבק על החלום המשותף להם ולגברים, החלום הלאומי. "החלוצות" מספר את חייהן הסוערים דרך היומנים שכתבו, ואלה שופכים אור חדש על חומרים ארכיונים פרטיים וציבוריים מהתקופה.

בימוי ותסריט: מיכל אביעד



חנדה חנדה 4

ישראל 2012

רונן ואורית יחד כבר שלוש שנים. שניהם ממשפחות בוכריות מכובדות. רונן לומד משחק בסטודיו למשחק "ניסן נתיב" והוא גם כוכב בתיאטרון "חנדה חנדה" - להיט בעדה הבוכרית בארץ ובעולם. אצל הבוכרים נשמרת עד היום מסורת קשוחה לפיה מקובל להתחתן לאחר תקופת היכרות קצרה, אך רונן ואורית מורדים במשפחותיהם ומסרבים להתחתן. אפילו העובדה שהם משתדלים לשמור על "כבודה" של אורית במשפחה, לא מספיקה להוריה שדורשים פרידה או חתונה. אהבתם מוצאת עצמה לכודה בקונפליקט שבין מסורת למודרניות.

בימוי: דוד אופק, נטע שושני



לאט-לאט

ישראל 2012

במשך שנה, התלווה במאי הסרט, ויטלי קריביץ', אל קבוצת עולים בני 17-21, שהשאירו מאחוריהם, משפחות, אהבות והיסטוריה פרטית, והגיעו אל מרכז הקליטה בכרמיאל בדרכם אל הגשמת החזון הציוני. הם זוכים בספר חוקים נוקשה ובהבטחה לתכנית בת 9 החודשים שתהווה פס-ייצור שמצידו האחד נכנסים "רוסים" ומצידו האחר יוצאים "ישראלים".

עד מהרה הופך ויטלי קרביץ' הבמאי לאחד מהם והם חושפים בפניו ובפני המצלמה שלו את כל שמתחולל בחדרי המרכז ובנפשותיהם הצעירות. כך אנו עדים לסדק העמוק שנפער אט-אט בחלום האידאליסטי ולשאלות המתחילות לבצבץ. האם ישראל יכולה להפוך לנו לבית? האם בכלל רוצים אותנו כאן? ויותר מכל: האם לא עצרנו את תהליך ההתבגרות הטבעי שלנו ובזבזנו כמעט שנה בניסיון להשיג משהו שאינו בר-השגה?

בימוי ותחקיר: ויטלי קריביץ'



לפני המהפכה

ישראל 2012

סיפורם של הישראלים בטהרן ערב ההפיכה ב-1979. בחסות ברית אינטימית בין מדינת ישראל לשאה האיראני, מתגוררים בטהרן אלפי ישראלים שנהנים מחיי עושר ומותרות, בזמן שהשלטון המושחת והדכאני שמעניק להם חסות מתחיל להתמוטט. עד שהם מבחינים שגן העדן האיראני שלהם הופך לגיהנום, כמעט מאוחר מדי. באמצעות סרטי 8 מ"מ נדירים ועדויות של דיפלומטים, אנשי מוסד, אנשי עסקים ונשותיהם, הסרט פורש עלילת מתח שחושפת נקודת מבט חדשה על המהפכה ששינתה את העולם. זהו סיפור על חלומות גדולים, תאוות בצע ועיוורון, ועבור משפחה ישראלית אחת – משפחתו של הבמאי – זהו סיפור על ימים יפים שלעולם לא יחזרו.

סרטם של דן שדור וברק הימן בימוי: דן שדור





ישראל 2013

בעשור האחרון הפכה ישראל למעצמה של ייצוא נשק וידע צבאי שנוסה בסכסוך הישראלי-פלסטיני. פילוסופים צבאיים, סוחרי נשק, יועצים ותעשיינים זוכים להצלחה חסרת תקדים בעולם. יוצר הסרט מתלווה לכמה מדמויות אלה שמתפרנסות מתוצרי הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובודק כיצד הם עושים זאת, עם אילו התלבטויות הם מתמודדים ומהי בדיוק הסחורה שהם מוכרים.

בימוי ותסריט: יותם פלדמן.



סופרוומן

ישראל 2012

חייהן של חמש קופאיות, חברות למשמרת, בסופר מרקט בתל אביב. הסרט מתבונן במהלך השנתיים האחרונות, במערכות היחסים ביניהן, המאבק היום יומי על הישרדות ופרנסה. האהבות והסודות שמתגלים בהפסקת הסיגריה. התמיכה, הסולידריות והמאבק אל מול קשיי החיים.

. בימוי, הפקה, חברת הפקה ותסריט: יעל קיפר, רונן זרצקי



ריטה ג'האן פורוז ישראל 2012

בערב יום הולדתה ה-49, כשברקע המתיחות הגדולה בין טהרן לירושלים, ריטה ג'האן פורוז, שעלתה עם משפחתה בגיל שמונה מאיראן, מקליטה בפעם הראשונה אלבום בפרסית. תוך כדי הוצאת האלבום מצטיירת תמונה משפחתית , עם קשר חזק בין האחיות ובינן לבין הוריהם, ביחד עם הגעגוע למולדת החסומה ולמשפחה המפוזרת בעולם. את סופו של המסע האישי והאינטימי הזה אפילו ריטה הדרמתית לא יכלה לדמיין, אבל שנה מאוחר יותר, במלואת לה חמישים, הזמנה רשמית להופעה בבניין האו"ם בניו יורק ותגובות חמות ממעריצים איראנים, מוכיחות את מה שכבר ידוע אך רבים מאיתנו נוטים לשכוח: מדינות מורכבות מפרטים ואין כמו המוסיקה כאמצעי לחבר ביניהם.

בימוי וצילום: איל גולדברג



רוקדים ביפו

פייר דוליין, מורה ורקדן נודע של ריקודים סלונים, משוכנע כי ריקוד יכול לגשר על פערים חברתיים ותרבותיים. את אמונתו הוא מיישם בפרויקט המפגיש בין ילדים יהודים וערבים ביפו עיר הולדתו. חוויה קסומה ומעצבת מצפה לכל משתתפי הפרויקט.

בימוי: הילה מדליה



רקדנית, עמוד וסרט

ישראל 2013

הסרט "רקדנית, עמוד וסרט" מתעד את נטע לי לוי , אלופת אירופה בריקוד על עמוד לשנת 2011. יוצר הסרט מתלווה אליה במסע תיעודי רב תהפוכות בדרכה לתואר הנכסף ומראה לנו -תוך שהוא בוחן מחדש את הגדרת היחסים שבין גיבור תיעודי למתעד , אישה ואמנית עכשווית כנה וסוערת שמתנהלת בין הציפיות של העולם המזרחי המסורתי שממנו באה, לבין הקודים החברתיים הסותרים של העולם התל אביבי שהיא חלק ממנו היום. בלי להתנצל ובלי להתקרבן. בדרכה שלה קוצרת נטע תהילה אך גם משלמת מחיר, ולצופים היא מראה שהיום גם בחורה בלבוש מינימאלי ועקבים יכולה להיות עשויה בדיוק מאותם חמרים שמהם עשויים אלופים.

בימוי, הפקה, צילום ותחקיר: ישרי הלפרן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2013
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט