חדשות קולנוע וסרטים

ראיון עם פיליפ לה גה, בימאי הסרט "מולייר על אופניים"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הבימאי פיליפ לה גה, מוכר לצופה הישראלי עוד מסרטו הקודם "הנשים בקומה השישית", קומדיה צרפתית קטנה ומתוקה שהפכה לחביבת קהל הסינמטקים בארץ. לרגל הקרנת סרטו החדש "מולייר על אופניים" שיצא לאקרנים ביום חמישי האחרון בפתיחת פסטיבל הקולנוע הצרפתי העשירי, הגיע לה גה לארץ הקודש ובטרם ישוב לארץ הבאגטים והיין הספקתי להחליף איתו כמה מילים בטלפון.

בשני הסרטים שלך, "הנשים מהקומה השישית ו - "מולייר על אופניים" הגיבור עוסק בשאלת זהותו. האם כבימאי, הקולנוע שלך מציג שאלות בפני הצופה?

[*]

בעיני כבימאי כל סרט הוא בראש ובראשונה מסע. מסע שחלק ממנו כרוך בגילוי עצמי. ב"נשים" הגיבור יוצא ממסגרת חיו הבטוחה ולפתע לראשונה בחייו פועל ללא חשש ממוסכמות ואז מגלה את האני האמיתי שלו. ב - "מולייר על אופניים" שני הגיבורים (פבריס לוקיני ולמברט וילסון) הם אמנם כבר לא צעירים, אבל דרך ההיכרות המחודשת, מצליח כל אחד מהם לבחון שוב את אמונותיו ואת העדפותיו. אני בכלל מנסה שהדמויות שלי יהיו רב ממדיות ככל האפשר, אחרת הצופה ישתעמם. פבריס לוקיני, שאיתו אתה עובד לא מעט, אמר כי "תיאטרון בקולנוע יכול להיות לעיתים תענוג די מפוקפק".

לא חששת מכך שקטעי החזרות על ה"מיזנטרופ, של מולייר ירתיעו ואו ישעממו את מי שלא מכיר את מולייר ואת מחזותיו? אני נזכרתי בסצנה מתוך "יום החצאית" שבה איזבל אדג'אני מצליחה ללמד מולייר רק אחרי שהיא מאיימת על תלמידיה באקדח...

[*]

לא, לא חששתי כלל. הצופה אינו אמור להכיר את מולייר ואת מחזותיו (למרות שהנאתו תגדל אם הוא מצוי בחומר). החזרות על המחזה שימשו אותי כדי להציג את הקרב המתחולל בין שני חברים לשעבר, שנפגשו שוב ומנסים לבחון את יחסיהם גם דרך המחזה המציג שני יריבים – חברים המתקוטטים ללא הפסקה. התיאטרון כאן הוא לא העיקר, אלא ההרמוניה או חוסר ההרמוניה בין שני הגיבורים. אם ירצה הצופה להתעמק גם במחזה, הוא יוכל לשאול את עצמו עם איזו מהדמויות הוא מזדהה יותר - עם אלססט (במקור נקרא הסרט "אלססט על אופניים") הפסימי והציני או עם פילנט אוהב האדם והנאיבי.

[*]

ואם כבר מדברים על היחסים בין שני הגיבורים, האם אין אפשרות לפרש את הקשר ביניהם כקשר של נאהבים? היו קטעים בסרט שהיה נדמה לי שאחד מהם יקום וינשק את השני.

זו נקודת מבט מעניינת שלא חשבתי עליה (צוחק). אני רואה את מערכת היחסים בין שני השחקנים כיחסי אהבה שנאה, אבל רק בין עמיתים למקצוע. הצופים יוכלו לשים לב, שלמרות שהסרט מתאר תקופה קצרה של כמה ימים, מערכת היחסים בין השחקנים בסיום החזרות שונה מאד מזו שהייתה כשרק נפגשו וכל אחד מהם אחרי חזרות ארוכות ומתישות וגם קרב על ליבה של אישה אחת הסיק את המסקנות שלו לגביי עצמו ולגבי חברו.

סופו של הסרט הוא קמעה מפתיע ובניגוד ל"נשים" אין כאן הפי אנד של ממש, האם היו כמה גרסאות לסופו של הסרט?

מלכתחילה, היה ברור לי שלסרט לא יהיה הפי אנד הוליוודי במובן המקובל של המושג. אבל מבלי לקלקל לצופים, אפשר לראות בסיומו של הסרט סגירת מעגל עבור הגיבורים כשכל אחד מגיע להשלמה עם מי שהוא ומבין מה הוא אינו יכול להיות וכשאתה נוהג לפי האני האמיתי שלך יכולות להיות לכך השלכות לטוב ולרע.

[*]

היו לי עוד לא מעט שאלות ללה גה. רציתי לדבר איתו על הצילום און-לוקיישן באתר נופש מבודד מלא חופים נטושים ובתים ישנים ומטים וגם לשאול על נושא הרכיבה על אופניים כמטאפורה לחופש אבל מטבעם של ראיונות טלפוניים, הם אינם ארוכים וגם צריך להשאיר משהו לפעם הבאה...
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2013
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט