חדשות קולנוע וסרטים

בחירות 2015 - שאלון אתר סרט לראשי המפלגות

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יום הבחירות סוף סוף מגיע ותהיה לנו רגיעה משטף התעמולה, הבטחות הבחירות, ההפגנות והויכוחים הפוליטיים הבלתי נגמרים לארבע שנים הקרובות (או במקרה היותר סביר אפילו פחות). רגע לפני שאתם הולכים לקלפי בה אתם רשומים ומממשים את זכותכם הדמוקרטית, ביקשנו מהמפלגות השונות לענות על שאלות בתחום הקולנוע. מתוך כלל המפלגות בחרו שתיים לענות בתחום הקולנועי ולשטוח את מצען – מפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד ומפלגת "מרצ" בראשות זהבה גלאון. אז מה ראשי המפלגות חושבים על תקציב הקולנוע, מה עמדתם לגבי התערבות המדינה בתכנים קולנועיים ומהו סרט הקולנוע האהוב על לפיד וגלאון? התשובות לפניכם:

בהתחשב בכך שהקולנוע הישראלי הפך לנכס ייצוגי בינלאומי של המדינה האם תתמכו בהרחבת חוק הקולנוע או לפחות בהגדלת התקציב השנתי לתחום זה?

יש עתיד: מפלגתנו תפעל לחוקק חוק לתקצוב התרבות והאמנות, אשר יעלה בהדרגה מהשיעור הנוכחי של כ-0.21% מתקציב המדינה עד לאחוז אחד מתקציב המדינה. שיעור זה נמוך אמנם מזה הנהוג ברוב מדינות המערב, אבל יהיה בו כדי לחולל מהפכה ביכולותיהם ועצמאותם של מוסדות התרבות השונים בישראל. תקציב זה יכלול את התמיכה בכלל תחומי התרבות הקיימים, לרבות: מוזיקה, תיאטרון, מחול, קולנוע, אמנות פלסטית, כתיבה, בידור, מוזיאונים, מחקר, מורשת ופולקלור וחינוך לתרבות.

מרצ : מרצ תומכת בהרחבה משמעותית של ההוצאה הממשלתית על תחום התרבות והאמנות והעמדתה על 1% מתקציב המדינה לפחות, בכלל זה ראוי בהחלט להגדיל גם את ההשקעה בקולנוע. זאת, כחלק מדרישתנו להרחיב את סך ההוצאה הממשלתית בתחומים החברתיים והאזרחיים.

[*]

מהי עמדתכם לגבי התערבות המדינה בתכנים קולנועיים וטלוויזיוניים? הן מבחינת הפעלת צנזורה על יצירות והן מבחינת עידוד יצירה קולנועית וטלוויזיונית איכותית על חשבון תכנים מסחריים.

מרצ: מרצ מתנגדת בתוקף לצנזורה ולהתערבות פוליטית ביצירה, ותפעל להגן על זכויותיהם של אמנים לחופש ביטוי והבעת דעה. אנחנו מאמינים שלאמנות ולאמנים יש תפקיד חשוב דווקא בלאתגר את השיח, לבקר את המציאות ולהאיר את הפינות החשוכות שהרבה פעמים נוח יותר להתעלם מהן. כמובן שהיצירה אינה מעל החוק, ובמקרים בהם יש חשש להסתה, יש מקום להתערבות מערכת אכיפת החוק – אך גם במקרה כזה אסור שההתערבות תיעשה מטעמים פוליטיים.

הקריטריונים לתמיכה באמנים ובגופים תרבותיים צריכים להיות מבוססים על ערכם האמנותי והתרבותי ותרומתם לתרבות המקומית, ולהבטיח ייצוג לתכנים התרבותיים של כלל הקבוצות בישראל לרבות ערבים, דרוזים, מזרחים, יוצאי בריה"מ, ויוצאי אתיופיה.

לגבי רגולציה על התכנים המשודרים, אנחנו מתנגדים להתערבות יתר בערוצים המסחריים, אך מאמינים שבכל זאת יש מקום להגדיל את מינון התוכן האיכותי של תרבות ויצירה מקורית בערוצים אלה. במקביל חשוב לחזק את השידור הציבורי, ולדאוג שיהיה בעל תוכן איכותי, משוחרר משיקולים מסחריים ומאינטרסים פוליטיים, ופונה לכלל הקבוצות בחברה.

יש עתיד: 'יש עתיד' תפעל לעידוד התרבות ולמתן תמיכה ליוצרים, להבטחת חופש היצירה ולמתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה בישראל, להשקפות השונות בתוכה ולערכי היסוד של החברה הישראלית, ולהבטחת האפשרות לכל אדם ליהנות מתרבות ואמנות.

מהו הסרט האהוב עליכם?

יאיר לפיד: "בלתי נסלח" של קלינט איסטווד

זהבה גלאון :"סינמה פרדיסו" של הבמאי ג'וזפה טורנטורה . סרט העוסק באהבה ובאהבה לקולנוע.

[*]

לא יודעים איפה להצביע? היכנסו לאתר הבחירות, הכניסו את מספר תעודת הזהות שלכם ובדקו מה הקלפי בה אתם רשומים. להזכירכם ניתן להצביע עם תעודת זהות או רישיון נהיגה ואין חובה להביא את ספח הבחירות לקלפי.
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט