חדשות קולנוע וסרטים

שידורי יום השואה בלויין

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שלושת הערוצים המרכזים של yes מקדישים את לוח השידורים שלהם לערב יום השואה והגבורה שחל היום. בערוץ הקולנוע הישראלי בערב יום השואה יוצגו מבחר סרטים העוסקים בניצולי שואה ובהתמודדות שלהם עם הגיהנום אותו שרדו אך ממנו לא הצליחו להימלט לגמרי.בשעה 20:00 יוקרן הסרט הדוקומנטרי, "מרטין".
היום מחנה דכאו הוא אתר מוזיאלי סטרילי מאוד, בו רואים תיירים מכל העולם עדויות צחות מהלובן של הסיוט וגם כמה סרטי תעודה של הכוחות האמריקאים הכובשים, הקשים יותר לעיכול. בין העדויות הרשמיות מסתובב גם עד מאוד בלתי אמצעי, מרטין, שהגיע למקום כחייל פולני ממוצא יהודי, נכלא במחנה, שרד אותו, נשא לאישה את אחת מבנות דכאו והתיישב בעיירה בה חרבו חייו. מרטין, שנתון כולו לאסון שאירע בדכאו, יודע לספר על עץ התלייה שנגדע ואפילו על תאי גז פעילים, עדות שאין לה סימוכין היסטוריים אחרים. בביתו הוא מחזיק אוסף תצלומים אמריקאים מימי שחרור המחנה ובלילות ללא שינה הוא משחזר את הקורות אותו שם. סרט התעודה עליו חושף בהדרגה את אישיותו המורכבת ומעלה לדיון את השאלה הבעייתית האם אפשר לתת אמון בעדות שבעל פה מפיו של קורבן. הסרט זכה בפרס וולג’ין לסרט תעודה לשנת 1999. וביים אותו רענן אלכסנדרוביץ.

בשעה 20:52 יוקרן הסרט "שנים טרופות". 50 שנה מתום מלחמת העולם השנייה וניצולי שואה רבים נושאים עדיין בתוכם זיכרון חי של הטראומה. הסרט עוקב אחר קבוצה של ניצולים השוהים בבי"ח אברבנל, במחלקה הפסיכו-גריאטרית, בין 15 ל- 45 שנים: ג., כמו רובוט, אינה מסוגלת להפסיק לעבוד. ח., ממשיכה לנקות בתי שימוש וא., מחפשת את ילדה המת כאילו המלחמה עדיין לא נגמרה. ביימה אילנה צור.

בשעה 21:45 יוקרן הסרט "פרלה יקירתי"
פרלה, אשה גמדה, האחרונה שנשארה ממשפחה יהודיה של גמדים ששרדו את ניסיונותיו של ד"ר מנגלה באושוייץ, זוכרת שהנאצים תיעדו את משפחתה וחולמת למצוא את הסרט. הנלורה, גמדה, גרמניה נוצריה ,שנולדה אחרי המלחמה, נרתמת להגשים את חלומה. במהלך חיפושיה, מגלה הנלורה דמיון בין רעיונות הנאצים על יצירת חברה מושלמת לבין המתתם ,היום, של עוברים ותינוקות המאובחנים כחריגים. זהו סיפור חברותן של שתי נשים נמוכות קומה, המעורר סוגיות של לידה ומוות, כעס ומחילה וזכותו של השונה להתקיים. הסרט זכה בפרס הסרט התיעודי המצטיין בפסטיבל דוקאביב 2000. במאי: שחר רוזן

בשעה 22:48 יוקרן הסרט "סיומה - ביקור בבלרוס".
ביום השואה ניצב שמעון גרינויז (סיומה) בפני תלמידיו בתיכון, לספר את סיפור ההישרדות שלו כנער במלחמת העולם השניה. זוהי נקודת המוצא לסרט מסע המלווה את סיומה בביקורו הראשון בבילרוס, ארץ הולדתו, ארבעים שנה אחרי שעזב. סיומה חוזר אל העיירה בה נולד, אל היער בו לחם כפרטיזן, אל החברים ואל זכרונות הכאב והגבורה. הסרט מספר סיפור חיים של דמות מרתקת וכובשת לב שמסמלת את כוחו הלבתי מנוצח של האדם לעבור חוויות קשות ולהמשיך לחיות ולתרום לחברה. במאי: גיא שחם

ובשעה בשעה 23:35 יוקרן "בגלל המלחמה ההיא".
ז'אקו פוליקר איבד את משפחתו באושוויץ. הלינה בירנבאום איבדה את משפחתה במיידאנק. יהודה פוליקר הוא בנו של ז'אקו, שניצל. יעקב גלעד הוא בנה של הלינה בירנבאום, ששרדה אף היא את תופת הימים ההם. יעקב ויהודה, הבנים, חברו לצמד מוסיקלי ב 1988 כדי להוציא את התקליט "אפר ואבק". בשירי התקליט נחשפו לראשונה שנות ילדותם, שעברו בצל טראומת מחנות ההשמדה בהם שהו הוריהם. הסרט הולך בעקבות השירים. מעמת
ובערוצי הסרטים של yes ישודרו השנה ממיטב הסרטים שנעשו בנושא השואה:

הפסנתרן
דרמה זוכת 3 פרסי אוסקר לשנת 2003 (כולל הבמאי - רומן פולנסקי והשחקן הטוב ביותר - אדריאן ברודי). זוכה פרס ``דקל הזהב`` לסרט הטוב ביותר בקאן. סיפורו של המוסיקאי היהודי-פולני ולדיסלב שפילמן, פסנתרן צעיר ומחונן, היחיד ממשפחתו שמצליח לשרוד בגטו, בזכות נגינתו המתחבבת על קצין נאצי הדואג לו.

אי שם באפריקה
משפחת רדליך היהודיה מהגרת לקניה בשנת 1938, שם מחכה להם אבי המשפחה, עורך דין במקצועו, שמצא עבודה בחווה רחוקה. אשתו, בת למשפחה בורגנית מתקשה להתרגל לאורח החיים החדש, לריחוק מהוריה ולתנאים החדשים של חייה.

החיים יפים
סיפור אהבה בשלהי שנות ה-30 באיטליה. יהודי, אשתו הנוצריה ובנם נשלחים למחנה ריכוז. האב (רוברטו בניני) בונה עם בנו עולם דימיוני המקל על הילד לעבור את הזוועה.

סקוקי
פעילים נאצים מחליטים לצעוד בעיירה (היהודית ברובה) סקוקי בארה"ב. אחד האזרחים (דני קיי), שניצול ממחנה ריכוז לפני 40 שנה, מחליט שהוא לא ישתוק וייקח את החוק לידו אם הם יצעדו וראש העיר אוסר את הצעדה. מנהיג הנאצים פונה לעורך דין יהודי (ג'ון רובינשטיין) שמייצג אותו, בטענה שזו הפרה של התיקון הראשון לחוקה.

רשימת שינדלר
סרטו של סטיבן שפילברג. סיפורו האמיתי של אוסקר שינדלר, תעשיין גרמני שבזכות קרבתו למפלגה הנאצית הציל מהשמדה קבוצת יהודים שעבדה במפעליו. זוכה 7 פרסי אוסקר, בינהם הסרט הטוב ביותר.

פוקוס
עיבוד לרומן מאת ארתור מילר. בתקופת מלחה''ע ה-2, גבר בגיל העמידה הופך למטרה של התקפות אנטישמיות כאשר משקפיו החדשים מעניקים לו מראה יהודי. עם וויליאם ה. מאסי, לורה דרן.

סוביבור
סרט תיעודי של קלוד לנצמן, יוצר הסרט "שואה", מתמקד בעדותו של יהודה לרנר המספר על ההתקוממות במחנה ההשמדה סוביבור.

אני אח של ג'וש פולונסקי
האחים אייב, בן וג'וש פולונסקי עובדים יחד בחנות בדים. יום אחד, אחרי ארוחה משפחתית בביתם של אמם היהודיה, נרצח ג'וש ברחוב. אייב, המעוניין לדעת מה קרה, חוקר את עברו של אחיו ומגלה חיים כפולים שגורמים לו לתהות על שלו.

אהבה ממבט ראשון
דרמה. סיפורן של שתי נשים בצרפת של שנות החמישים – האחת יהודיה שניצלה מהשואה והשניה אלמנה של גבר שנרצח על ידי המחתרת, שחוסר הסיפוק והאושר בנישואיהן מוליך לחברות קרובה ביניהן, עזיבת הבעלים ופתיחת חנות בגדים משותפת. עם איזבל הופר, ומיו מיו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט