חדשות קולנוע וסרטים

אבודים - ביקורת טלוויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כבר שבועות רבים אנחנו שומעים על סדרת המדע בדיוני הטובה ביותר של השנים האחרונות, "אבודים". הסדרה, שעונתה הראשונה עדיין משודרת בארצות הברית, זכתה לתשבוחות נלהבות מצד הביקורת ובייחוד מצד הקהל. חלק גדול מהשחקנים כבר הפכו לפנים מוכרות על שערי המאגזינים המובילים בארצות הברית ואתרי אינטרנט רבים עלו בניסיון לנחש מה לעזאזל קורה בסדרה, תופעה שלא הייתה כמותה מאז ימיה הטובים של "תיקים באפילה".

אז מה באמת לעזאזל קורה בסדרה? מי שצפה בפרק הראשון ששודר אתמול (שבת ה- 16 באפריל בשעה 21.00) בערוץ Xtra HOT לא ממש קיבל תשובות. אבל...כל הדברים הטובים שנכתבו על הסדרה התגלו כנכונים. "אבודים" היא ללא ספק סדרת המדע בדיוני/פנטסיה הטובה שנעשה בחמש השנים האחרונות. היא מרתקת, כתובה מצויין ומשאירה את הקהל עם הלשון בחוץ. ספק עם האנשים שצפו בפרק הראשון יעזו לפספס את הפרק השני.

החלק הראשון של הפיילוט מתחיל מאוד בפשטות, הלוגו, כיתוב לבן, שנראה כמו עשוי מעשן, LOST, ומייד אחריו צילום תקריב של עינו הסגורה של מתיו פוקס. אנחנו בהחלט מרגישים אבודים בדקות הראשונות של הסדרה שמובאת, לפחות בפרק הראשון, מנקודת מבטו של ג'ק שפרד (מתיו פוקס). התסריטאים מצליחים לבלבל אותנו, כששוט הפתיחה הוא אדם, לבוש בחליפה יוקרתית, מתעורר באמצע יער, הוא כנראה פצוע כי יש לו כתמי דם על החולצה, הוא שוכב, מסתכל לכל הכיוונים ואז עובר לידו כלב לברדור מקסים שלא עוצר אלא ממשיך ללכת. האם אנחנו נמצאים באיזה חלום הזוי? יכול להיות, הדקות הבאות מגלות לנו כי המציאות (של הסדרה לפחות) הזויה לא פחות.ג'ק מתחיל לרוץ ביער עד שהוא יוצא לגזרת חוף מקסימה, החלום ממשיך? מיער עבות לחוף אי שם באיים הקריביים? לא ממש ידוע, אז אנחנו שומעים צעקות "הצילו, מישהו" ואנחנו מבינים שהחלום הוא בעצם סיוט. כשג'ק רץ לכיוון הצעקות אנחנו עוברים אט אט ליד שברים של מה שנראה כמו מטוס, גופות של אנשים מתים, הרבה עשן וזעקות שבר. היער והחוף היפה נראים כמו זיכרון רחוק.

הפרמיס של הסדרה הוא פשוט מאוד, 48 ניצולים מהתרסקות מטוס מוצאים את עצמם אבודים על אי בודד. התוצאה היא מורכבת ומרשימה. מבחינת הפקה "אבודים" היא אחד הסדרות המושקעות שיש היום, הצילום, הארט השחקנים ועוד יכולים בהחלט להתמודד בקלות עם לא מעט סרטי קולנוע שמוקרנים בהצלחה. הסדרה היא גם מאוד קולנועית, משתמשת במדיום הויזאולי פחות מאשר במדיום המילולי כמקובל בהרבה אמוד סדרות. את הסדרה הזו אי אפשר לשמוע תוך כדי שמכינים את הפופקורן במטבח, הדיאלוגים די סתומים ולא מגלים לנו שום דבר, הצד הויזואלי הוא ללא ספק הצד השולט בסדרה.

הסדרה תתפוש אתכם מהשנייה הראשונה ולא תרפה מיכם, היא לא מהסדרות הללו שתמצאו מקום או זמן ללכת לשירותים, להכין קפה, או לדבר בטלפון. יש חשש שאפילו נשימתכם תיעתק בזמן הפרק. הקצב שלה מטורף, הרבה מאוד התרחשויות, הרבה מאוד דמויות, הרבה מאוד אנקדוטות. בדיוק כמו הניצולים המבולבלים כך גם הקהל נותר מבולבל ומנסה נואשות להבין לאן הוא הגיע, במובן הטוב של המילה, המסתורין הזה הוא מה שמחזיק את הסדרה. הנשמה מפה לפה של ניצולה לא מסיימת כאשר כנף המטוס נשברת ומאיימת לקבור אישה בחודש השמיני להריונה, תוך זאת אחד הניצולים עובר ונשאב אל מנוע שעדיין עובד.
אולם, הסדרה לא מסיימת כאן, בשנייה שאנו חושבים כי אנחנו עומדים לצפות בניסיונות ההצלה או ההישרדות של הדמויות מכניסים לנו התסריטאים טוויסט נוסף ומאוד משמעותי. ביער, שליד החוף יש יצור או יצורים מסתוריים, כאלו שיכולים למוטט עצי תמר ולטרוף בני אדם בנשימה אחת. אלמנט מפחיד ומרתיע ומסתורי כי אנחנו לא יודעים מה מתחבא לו שם ביער. השילוב של "הישרדות" עם "תיקים באפילה" יוצר דרמה מרתקת, מסקרנת ומפחידה.

כמו כן, כדי להוסיף על הבלבול, היוצרים מכניסים פלאשבקים, סצנות שקרו לפני ההתרסקות ובה אנחנו בדרך כלל מגלים שכל מה שחשבנו על אותה דמות או סיטואציה הוא שונה לחלוטין, מה שכמובן מוסיף לתחושת הבלבול ומשאירים אותנו "אבודים" לגבי כיוון העלילה, הדמיות ומה באמת מניע אותן.

בין התסריטאים ויוצרי הסדרה נמצא את שמו של ג'י. ג'י. אברהמס שיצר את "זהות בדויה" עם ג'ניפר גארנר ובעבר הרחוק שלו את סדרת הנוער המשובחת "פליסיטי". הוא גם כתב את התסריטים של "ארמגדון", ו-"אל תשחק עם זרים" ובקרוב יביים את "משימה בלתי אפשרית 3" עם טום קרוז. אברהמס גם ביים את שני הפרקים הראשונים.

לצד מתיו פוקס, שמוכר לקהל הישראלי בעיקר כצ'ארלי סאלינג'ר מהסדרה המקסימה "שולחן לחמישה", מופיעים כמה שחקני קולנוע שזכו לתהילה לתהילה בינונית בשנים האחרונות וכמה שחקנים לא מוכרים שהפכו לסמלי הערצה בעקבות הסדרה. דומיניק מונאהן, שגילם את ההוביט מרי בסדרת סרטי "שר הטבעות" מגלם את צ'ארלי פייס, זמר רוק מוכר. דניאל דיי קים, מדרום קוריאה, ששיחק בלהיטים כמו "ספיידרמן 2", "הענק" וסדרת המדע בדיוני "קרוסייד", מגלם את ג'ין סו קוון. נאביין אנדרוז, אותו אנו יכולים לראות בימים אלו בבתי הקולנוע בארץ בסרט "כלה ודיעה קדומה" מגלם את סעיד.

הסדרה העלתה שניים מהשחקנים הגבריים שלה למעמד של סמלי סקס. הראשון הוא ג'וש האלווי (בתמונה הקטנה) שמגלם את ג'יימס והשני הוא איאן סומרהאלדר (לחצו על התמונה של ג'וש כדי לראות אותו) שמגלם את בון.

"אבודים" היא סדרה שתתפוס אתכם מהשנייה הראשונה שלה ועד לכותרות הסיום ותגרום לכם לספור את הימים, השעות והדקות עד הפרק הבא. מותחת, מסתורית, כתובה נהדר ומבוצעת בצורה הטובה ביותר "אבודים" היא סדרת המדע בדיוני הטובה ביותר שיש היום בטלוויזיה ואחת הסדרות המוצלחות של השנים האחרונות. שווה להתמכר.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט