חדשות קולנוע וסרטים

החנונים שולתתתתים בהוט !

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כחלק מלוח השידורים האביבי, של שידורי הוט, ביום שישי, ה-7.4, עולות לשידור, בערוץ אקסטרה הוט, שתי סדרות חדשות , עם מכנה משותף ביניהן: הגיקים, המרובעים, החנונים, החנווצים (כן, זה עדיין מכנה משותף אחד). ואגב, אנחנו יודעים שהכותרת כתובה בשגיאת כתיב אבל כל מי שמסתובב באינטרנט תקופה מסויימת מכיר את השיבוש הזה...סלחו לנו הפעם שקפצנו על הטרנד האינטרנטי הישראלי.

אי אפשר שלא להחשיב את "נקמת היורמים", לאחד מהסרטים החשובים ביותר והמוכרים ביותר, מבחינת היחס החיובי לדמות החנונים, אבל בשנים האחרונות בקולנוע, בעיקר בסרטים שבהם מככב פול ג'יאמטי, עליית קרנם של החנונים, הפכה לתופעה של ממש. במשך השנים, היו לא מעט סרטי נעורים, אשר הוקדשו להפיכתם של דחויים חברתית, למקובלים, אבל המגמה משתנה ובשנים האחרונות, פתאום לא מצפים מהחנונים לעבור שינוי, אלא מציגים את הצדדים החיוביים שלהם . ואם סרטים כאלו, הגיעו למיינסטרים הקולנועי, למה שלא יגיעו תכניות טלוויזיה דומות. חברת הוט, עולה, גם אם קצת באיחור, על אותה עגלה, עם שתי סדרות על חנונים, המשודרות ברצף, בימי שישי.

הסדרה הראשונה היא סדרת הריאליטי, "היפה והמרובע" ("The Beauty and the Geek") והיא תשודר בכל יום שישי, בשעה 17:45. שמונה בחורות יפהפיות, שטחיות ולא חכמות במיוחד, עוברות לגור, באחוזה גדולה, ביחד עם שמונה גברים גאונים, בעלי מיומנויות חברתיות לקויות במיוחד ובטחון עצמי בתחתונים.

[*]

הם מתחלקים לזוגות, כאשר בכל זוג יש יפהפיה אחת וחנון אחד והם אפילו נדרשים לישון באותו חדר. המטרה של התכנית היא, שהבחורות, יעזרו לחנונים, בתחומים בהם הם חלשים: אופנה, תרבות, מוזיקה, מיומנויות חברתיות ובעיקר יעזרו להם בכל הנוגע לקשר עם בחורות ויעזרו להם לרכוש בטחון עצמי.

החנונים מצידם אמורים לעזור לבחורות ללמוד לעשות דברים שהן לא יודעות כמו לטפל ברכב ולהחליף גלגל, אבל בעיקר לפתח את יכולותיהן השכליות, ככל האפשר. בכל פרק, מתחרים הזוגות בשני אתגרים שונים, האחד בוחן את מה שהבחורה למדה מהגבר ובשני מתחלפים התפקידים. הזוג המנצח בכל אתגר, בוחר זוג שיהיה מועמד להדחה ובין שני הזוגות המועמדים להדחה, מתבצע חידון על הנושאים אותם הם למדו באותו פרק ואשר יכריע מי יישאר ומי ייאלץ לעזוב. כדי להוסיף עניין, הזוג שיישאר אחרון, יזכה בפרס של 250 אלף דולר.

[*]

הרעיון המרכזי של תכנית הריאליטי הזו, אותו הגה אחד הדוברים של הדור הצעיר, אשטון קוצ'ר, הוא לעמת את שני העולמות הקיצוניים כל-כך, של הבחורות היפהפיות והריקניות ושל החנונים הגאונים. להבדיל מסדרות ריאליטי כמו "בחור עם אופי" ("Average Joe"), לא מכריחים את החנונים להשתנות ובטח שלא כופים על משתתפי התוכנית שום "זיווג מהגיהנום".

נכון שמקווים לשפר את החנונים, כמו גם את הנשים היפהפיות, בתחומים בהם הם חלשים, אך גם יוצאים מתוך הערכה, לאותן תכונות חיוביות, הייחודיות להם ומצפים מהם להעביר את זה גם לבן או לבת הזוג. הסובלנות הזו לריקנות ולשטחיות של הנשים ולחוסר היכולת של החנונים לתקשר עם נשים, היא הדבר היפה ביותר בתכנית הזו והיא שהופכת את כל ההתרחשויות להרבה יותר נעימות וטבעיות.

[*]

הפורמט עובד, גם מבלי שיהיה צורך להפוך את התכנית למשהו צהוב, כמו למשל בתכנית "בחור עם אופי" בה משדכים בין הקבוצות, נוטעים תקוות בחבורת החנונים שהם עלולים לזכות ב"נסיכה" ואז מכניסים לתחרות, גם קבוצה של גברים חתיכים. עצם הניגודים בין שתי הקבוצות, שמשתתפות בתכנית זו ועצם היותה תחרות על כסף, מכניסה מספיק מאמץ ועניין חיובי לתכנית והתוצאה מעניינת, מרגשת וסוחפת.

גם בחירת המשתתפים לתכנית, התבררה כמוצלחת, כאשר כבר בפרקים הראשונים, אנו לומדים להכיר את מגוון סוגי האישיות של המשתתפים ולמצוא גם דמויות להזדהות איתן או להשתעשע מהן. אני אישית, יצאתי בתחושה ששתי הקבוצות, של היפהפיות ושל החנונים, יוצאים נשכרים מהתוכנית וכי הצופים מקבלים הצצה מעניינת על סוג של ניסוי חברתי די מוצלח. בקיצור, מומלץ בחום.

[*]

הסדרה השניה, היא סדרת הדרמה הקומית משנת 1999, "פריקים וגיקים" ("Freaks and Geeks"), אשר תשודר בכל יום שישי, בשעה 18:30. הסדרה, ששודרה בעבר בשידורי טלעד בערוץ השני, מספרת את עלילותיה של של חבורת נערים ונערות חכמים מאוד ובלתי מקובלים בתיכון בשנות ה-80 ובעיקר על היחסים המתוחים ביניהם ובין קבוצה של פריקים מוזרים שאוהבים בעיקר לעשן, לשתות ולהבריז מהלימודים.

במרכז הסדרה עומדים זוג אחים, לינדסי וסאם. לינדסי (לינדה קרדליני בתמונה למטה) היא בחורה גאונה ומוזרה גם יחד, אשר נמשכת לצד האפל של הפריקים, הולכת לכל מקום עם המעיל הצבאי של אביה ומהווה בעצם, את החוליה המקשרת בין שתי הקבוצות. סאם הוא ילדון שחיף וחנון על, שיחד עם ניל וביל, שני חבריו המרובעים, אוהב לדון בסוגיות הפילוסופיות, מאחורי סרטי קולנוע כמו "מלחמת הכוכבים". הנסיון של לינדסי, להתקרב לקבוצת הפריקים ה"מחוקים", גורמת לסערה בין חבריה ובקהילת הגיקים המקומית ובעיקר גורמת לדאגה כבירה, אצל אחיה סאם וחבר מרעיו החנונים.

[*]

בדיוק כמו בסרטי החנונים הטובים, הסדרה מספקת לנו הצצה אל עולמם הפנימי ואל אותו מאבק חברתי יומיומי, בו הם נמצאים. בכל פרק, ייבחן פן חברתי אחר בחיי החנונים. הפרק הראשון לדוגמא, עוסק בבריונים שנטפלים לחבורת החנונים ואילו הפרק השני עוסק בכל המתח, הגובל בפוביה, שנוצר אצל גיבורי הסדרה, לקראת נשף בית הספר המתקרב.


אין ספק שהסדרה מצליחה לשחזר את האוירה של שנות ה-80, את הבעיות של הנוער ובעיקר לתת הצצה כנה אל חיי היומיום המורכבים של החנונים. לצערי, למרות שאהבתי את הבסיס ואת הכנות של הסדרה, לא הרגשתי שהסדרה מצליחה להביא למרקע משהו באמת מרגש או משמעותי ולספק איזה סוג של אמירה, מעבר לאותה הצצה לחיי החנונים. אני מאמין שחנונים אמיתיים, יוכלו להזדהות עם הפיכת "אחיהם" לכוכבי הסדרה זה מצטרף גם לאותה מגמה שבה מאוד ב"אופנה" להיות חנון. אני מאמין גם שאותן בנות שמתות על חנונים, ימצאו סיפוק מהסדרה, אבל מי שיצפה לעלילה סוחפת, יתאכזב. אין אני בא לומר שמדובר בסדרה גרועה וגם בסדרה זו יש כמה רגעים מקוריים, אבל בשורה התחתונה, מצאתי את הסדרה כבינונית.

[*]

הסדרה לא זכתה להצלחה בארצות הברית, 18 פרקים הופקו, רק 15 שודרו. מה שכן, נחמד לראות שכמה מהשחקנים בסדרה הפכו כעבור כמה שנים לשחקנים מוכרים כשבראשם ג'יימס פרנקו (בתמונה למטה) שמגלם את דניאל דסאריו וכעבור שנתיים נכנס לעורו של הארי אוסבורן, חברו הטוב של פיטר פארקר בסרט "ספיידרמן". לינדה קרדליני, שמגלמת את לינדסי, שיחקה מאוחר יותר את ולמה בסרטי 'סוקבי דו' ולאחרונה אפילו ראינו אותה ב'הר ברוקבק'. בימים אלו היא משחקת בתפקיד האחות סמנתה טאגארט בעונה העשירית של הסדרה 'אי.אר'. ג'ון פרנסיס גיילי, שמגלם את סאם, נשאר בעיקר בתחום הטלויזיוני והופיע בסדרות כמו 'בוסטון פאבליק', ו'ספין סיטי'. לאחרונה יצא בארץ ל- DVD הסרט "סקס והמסעדה הגדולה" בו הוא מככב לצידם של כוכבי נוער אחרים כמו ריאן ריינולדס (רק ידידים) ואנה פאריס (סרטי 'מת לצעוק').

[*]

אז נכון שהחנונים הם גזע נרדף ומאוד לא מוערך, אבל את העובדה שהם הצליחו "לצאת מהמעבדה" ולהוכיח את יכולותיהם ואפילו, מי ישמע, להיות גאים בהיותם חנונים ולקבל גם את הערכת הסובבים אותם, אי אפשר לקחת מהם. אי אפשר גם לקחת מהם את העובדה שהם הצליחו להשתלט על לוח השידורים של יום שישי באקסטרה הוט. אני לא יודע מה איתכם, אותי זה מעודד !

בכל מקרה שתהיה לכם צפייה מהנה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט