חדשות קולנוע וסרטים

כולם "קוראים לי (מר) ארל" - ביקורת טלויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אתמול, כחלק מלוח השידורים החדש של Yes+, עלתה הקומדיה המצויינת, "קוראים לי ארל", קומדיה שכור מחצבתה או יותר נכון תרבית הלכלוך שלה, היא אמריקה השורשית ודמותו של ה"ווייט-טראש", הצורה הנמוכה ביותר, בשרשרת המעמדות, של אמריקה הלבנה.

גיבור הסדרה, ארל היקי, הוא טיפוס נאלח, בור, מלוכלך, מוזנח וחסר שאיפות, אשר מעביר את חייו בעישון בשרשרת, שתית גלונים של בירה וגניבה, של כל מה שהוא מצליח לשים את ידו עליו. יום אחד, כשהוא נמצא בשיא שכרותו, הוא פוגש בחורה בשם ג'וי בבר, אשר מנצלת את שכרותו ולוקחת אותו כשהוא מטושטש, להתחתן איתה בחתונת בזק בלאס וגאס. בבוקר, לאחר שהתפכח, הוא מגלה שהיא נמצאת בהריון מתקדם. זה לא עוצר בעדה מלהמשיך ולבגוד בו והיא יולדת ילד נוסף, שגם הוא אינו של ארל. בעוד כולם המומים מכך שארל מוכן לחיות עם אישה בוגדנית ולגדל שני ילדים שאינם שלו, הוא המום שהיא סובלת אותו, עם כל חסרונותיו ואת אחיו העצלן רנדי, שהתנחל על הספה בסלון שלהם.

[*]

יום אחד, מגרד ארל כרטיס גירוד וזוכה ב100 אלף דולר. דקה אחרי זה הוא נדרס ע"י מכונית, מאבד את הכרתו ואת הכרטיס. כאשר הוא מאושפז בבית החולים, ג'וי, אשתו מתמרנת אותו לחתום על מסמכי גירושין וויתור על בעלות על הטריילר שלו לטובתה, ומשאירה אותו ללא אישה, ללא בית, ילדים וכסף. אבל הכל משתנה בבית החולים. ארל צופה בתוכניתו של קרסון דיילי שמסביר שההצלחה שלו בחיים היא תוצאה ישירה של עשיית מעשים טובים ומבין שהגורל מעניש אותו על כל הדברים הרעים שעשה אי פעם ושהמזל הרע שלו הוא תוצאה של קארמה רעה. ארל מחליט לשנות את חייו מהקצה אל הקצה ולהקדישם ל"תיקון" חייהם של כל האנשים בהם פגע בחייו.

[*]

את ארל, מגלם השחקן ג'ייסון לי שהתפרסם בסרטיו של קווין סמית' ושיחק גם ב"כמעט מפורסמים", "אויב המדינה" ועוד. את ג'וי מגלמת השחקנית ג'יימי פרסלי שמוכרת בעיקר מהסדרה "ג'ק וג'יל" ומהופעותיה בהרבה סרטי נעורים. שניהם מצליחים להכנס בצורה מדהימה לדמויות: ג'ייסון לי לדמותו של הגבר הזרוק והשיכור, שמנסה לשנות את חייו וללכת בעקבות אותה פילוסופיה בגרוש, שהוא ראה בטלוויזיה ואילו ג'יימי פרסלי, מצליחה לצייר בצורה נפלאה, את האישה הגסה, המניפולטיבית, ה"ווייט-טראש" הטיפוסית.

הסדרה סובבת בעיקר, סביב מסעו של ארל, למצוא את הקארמה שלו, למרות שהוא אפילו אינו יודע מה (או מי) זה קארמה. אשתו לשעבר ג'וי, שמבינה שהמניפולציה שלה, חזרה אליה כמו בומרנג ושהגירושים הנמהרים, גרמו לה להפסיד חצי מהזכייה, בת ה-100 אלף דולר, הופכת לחיה פצועה ונקמנית ומחליטה לרדוף את ארל עד שזה ישתף אותה בכספי הזכייה. ארל,

[*]

מכין לעצמו רשימה ארוכה מאוד של חטאים, עליהם הוא רוצה לכפר, בכדי לזכות בחיים טובים יותר ובכל פרק הוא מתחבט ראשית בשאלה, איזה סעיף מהרשימה עליו לנסות למחוק קודם ואחר כך בשאלה כיצד בדיוק הוא יצליח לכפר על מעשיו. אבל ארל לא הפך לטהור ביום אחד. אותם הרגלים נלוזים ואישיות בעייתית שהנחו את חייו בכל השנים, מלווים אותו עדיין, במסע להחייאת הקארמה שלו והפער הזה בין דמותו לבין המעשים ה"טובים" שהוא מנסה לעשות, הוא שאחראי לרוב הרגעים המצחיקים. הרגעים המצחיקים הרבים, מצטרפים לאווירה ההזויה גם כך של הסדרה.

ארל ואחיו רנדי, שעוזר לו במשימות, מזכירים מאוד בטפשותם ובמסטוליות שלהם, את זוג ה-DUDES מהסרט "אחי איפה הרכב שלי?" (שם הם היו, כמובן, שון ויליאם סקוט ואשטון קוצ'ר). הסדרה מזכירה את אותו סרט גם בסגנון ההומור, הטפשי והזוי כל כך, בדיוק במידה שיכולה להפוך את הסדרה לסדרת פולחן.

[*]

אבל יותר מכל, הסרט והסדרה דומים בעלילה המרכזית: בעוד זוג המסטולים בסרט, מתחקים אחרי צעדיהם, בעקבות לילה של שכרות, במטרה למצוא את מכוניתם, ארל מתחקה אחרי מעשיו הרעים במטרה למצוא (או לשקם) את הקארמה שלו. בקיצור, מדובר בסדרה שמצליחה לקחת אותנו למסע בעיירות הקטנות והשורשיות אי שם בארה"ב, לעולמם של אנשים חסרי שאיפות שנמצאים בשולי החברה, לעולם שמכיל דמויות שונות אבל כובשות. הם אולי נחותים ומעוררים לעג, אבל הם גם יצליחו להצחיק אותכם עם המון רגעים מטורפים, שנינויות ורעיונות הזויים. נשמע כמו מאפיינים של סדרת פולחן? בדיוק !

הסדרה משודרת, ביום ב', בערוץ Yes+, ב-22:00, שידור חוזר בשישי ב-23:50.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט