בחלק השלישי והאחרון מספר יאיר הוכנר, מבקר הקולנוע של אתר "סרט", על הצגות התיאטרון שראה בביקורו האחרון בניו יורק:עם כל הכבוד לקולנוע להיות בניו-יורק ולא לראות הצגות בברודווי גובל בפשע בינלאומי. בחרתי לצפות בשלוש הפקות משופשפות. שתיים בחרתי בקפידה ואחת כי פשוט הגיע הזמן לראות.
הראשונה והמומלצת ביותר מבין כל מחזות הזמר, מלבד "המפיקים" היא "HAIRSPRAY" המבוססת על סרטו הקאמפי של ג'ון ווטרס. הסרט בכיכובן של דיוויין, ריקי לייק (לפני תוכנית האירוח) ודבי הארי לא היה להיט גדול אבל זכה לקהל מעריצים חובב קאמפ. המחזמר זכה לעיבוד נוצץ ונאמן ברוחו למקור, כאשר על המוסיקה ניצב מארק שיינמן, הכריאוגרפיה ג'רי מיטצ'ל והבימוי ג'ק אוברייאן. המחזמר קטף 8 פרסי טוני והפך לאחד הלהיטים הגדולים והמבוקשים ביותר. לעמוד בתור הארוך בטיימס סקוור בשביל כרטיס מוזל לא היה טעם כי אין לזה כרטיסים מוזלים. הלכתי לקופת התאטרון בשישי בצהריים כדי לגלות שאין כרטיסים ואז הקופאי הודיע לי, יש למחר, שורה שנייה באמצע, 100 דולר. קרוב לחמש מאות שקל וכל סנט היה שווה. חלף חודש וקצת מאז שראיתי את המופע המרהיב הזה ואני עדיין מפזם את השירים. למי שלא מכיר את הסרט, מומלץ להשיג אותו ולראות בהקדם האפשרי.
עלילת המחזמר די זהה. טרייסי היא נערה שמנמנה בבולטימור בסוף שנות החמישים תחילת שנות השישים. היא חולמת להופיע בתוכנית ריקודים פופולארית אבל על שמנים ואפרו-אמריקאים אסורה ההשתתפות. היא פוצחת ביחד עם חבריה החדשים במרד ומנצחת כנגד כל הסיכויים.את המילים השנונות לשירים כתבו סקוט ויטמן ומארק שיינמן. ק'תי ברייר מקסימה כטרייסי אבל את ההצגה גונב כמו גדול, הקומיקאי ההומו, הרווי פיירסטיין כעדנה, אמה המלאה והמודאגת של טרייסי. יש גם פן יהודי לכל המאורע, מאחר והיה יום שבת בצהריים, הרווי, שהוא יהודי מוצהר, פנה אל הקהל במהלך ההצגה וברך אותו בשבת שלום. "HAIRSPRAY" זו הפקה משופשפת, מדויקת ועם זאת רעננה כאילו רק עכשיו העלו אותה על הבמה. כל מחזות הזמר שעלו עד עתה בארץ לא מתקרבים לרמת המקצועיות של ההפקה הזו וזה אומר דרשני.
אחרי 17 שנה על במות התיאטרון, הגיע הזמן לראות את "פאנטום האופרה". רגע לפני שהסתיו יגיע ואיתו גם העיבוד הקולנועי המסקרן של ג'ואל שומאכר, החלטתי לצפות במחזמר מכמה וכמה סיבות:
1) זה רץ הרבה שנים אז זה לא יכול להיות גרוע. 2) אין בעיה להשיג כרטיסים. 3) הכרטיסים זולים במיוחד. 4) רוב הסיכויים שהאולם לא יהיה מלא ונוכל להתגנב לאחת השורות הראשונות והיקרות. 5) תמיד רציתי לראות את הנברשת הענקית נופלת.
האמת לא מדובר בהפקה גרועה, היא די מרשימה אבל מאד משמימה. באמת אין בעיה להשיג כרטיסים. 20 דולר לכרטיס ביציע במהלך השבוע. האולם היה חצי ריק והצלחתי להתגנב לאחת השורות ראשונות שעלותה 80 דולר. משום מה הנברשת נופלת באמצע ההצגה ולא בסופה ואני קיוויתי שהיא תרסק למישהו את הצורה בסוף. כמה חבל. "פאנטום האופרה" זה לא בדיוק מחזמר, הוא יותר מזכיר אופרה. השחקנים לא מדברים אפילו לשנייה אחת, הם כל הזמן שרים ועוד בסגנון אופראי מגוחך למדי. מלבד הלהיטים הגדולים שהתפרסמו ועושים את המופע, ההפקה די נטולת זוהר. נכון שיש המון ניצבים, תלבושות, פעלולים מרשימים, תפאורה אבל חסר לה דבר אחד מרכזי וזו נוכחות של שחקנים. כולם חביבים, כולם מאד מקצועיים אבל אף אחד מהם לא כובש את הבמה ואם אתה שחקן נטול נוכחות אז עם מסכה על הפנים המשימה הרבה יותר קשה לתפקד.
ההצגה עם הביקורות הטובות ביותר כיום בברודווי זו הצגת יחיד מעולה שזכתה השנה בפרס הפוליצר. את ההצגה כתב דאג וורייט שאחראי גם על המחזה "עט הסקנדל" ואף עיבד את המחזה הנודע הזה לתסריט שהפך לסרט קולנוע עטור שבחים. המחזה החדש שלו נקרא "I AM MY OWN WIFE" והוא מספר את סיפורה הלא יאמן והאמיתי של שרלוטה וון מאלסדורף. ההצגה עוקבת אחרי סיפור חייה של שרלוטה בברלין במהלך השלטון הנאצי והמשטר הקומוניסטי בצד המזרחי עד נפילת החומה. אבל זה לא סיפור רגיל, שרלוטה היא בעצם גבר הלובש בגדי נשים ומנהל מוזיאון עתיקות שהוא גם מקום מפגש להומואים. השחקן הנפלא ג'פרסון מאייס מגלם מעל שלושים דמויות ביניהם את שרלוטה, המחזאי, חיילים גרמנים ואמריקאים, חברים, עיתונאים, בני משפחה ועוד. ההצגה החלה את חייה באוף-ברודווי וזכתה לשבחי הביקורת. בעקבות ההצלחה הגדולה היא הועברה לתאטרון גדול וממוסד. במרכז הבמה ישנו חדר שבו מתרחשת כל ההצגה. התפאורה היא מחסן עצום ממדים המורכב מריהוט עתיק. תאורה ומוסיקה משלימים את המופע ויוצרים את אחת החוויות התיאטרליות המרגשות והמרשימות שראיתי מעודי. לכל מי שמגיע לניו-יורק כדאי מאד לנסות את ההצגה המעולה הזו. מניסיון, אין בעיה להשיג לה כרטיסים.
"המפיקים" המבוסס על הלהיט של מל ברוקס היא ההפקה המצליחה ביותר בברודווי. אם יש מישהו מהקוראים שטס בקרוב ומתכנן לצפות בנתן ליין ומת'יו ברודריק מפזזים רצוי שיזמין כרטיס מראש. ביום ההופעה מוכרים כרטיסי עמידה ב 100 דולר. אני ויתרתי על התענוג. גם ככה לפי השמועות בקרוב הם יתחילו לצלם גרסה חדשה לקולנוע.