חדשות קולנוע וסרטים

היום (חמישי) בפסטיבל ההומו לסבי

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

כמידי יום אנו מלווים את פסטיבל הסרטים ההומו לסבי בסינמטק תל אביב עם מספר המלצות:

14:00 קווי שיזוף

סרט הביכורים המפתיע של הבמאי אד אולדרידג' הוא שילוב ייחודי בין "קידס" ל"טווין פיקס" עם קטעי אנימציה הזויים. מידג'ט וחבריו חיים בעיירה שקטה שבה הצעירים מבלים את זמנם בתפיסת גלים, רכיבה על סקייטבורד, השתכרות ובטלה. אבל מתחת לשטח של אותם חיים אידיאלים, מידג'ט מתחיל לחוש שהעיירה הקטנה חונקת אותו. הוא חי עם אמו האלכוהוליסטית שמרבית הזמן איננה נמצאת בהכרה ואינו יודע מיהו אביו. כאשר קאס הגולש ההומו חוזר לעיירה אחרי 4 שנים של היעדרות, מידגט נסחף אחריו להרפתקה מינית סוערת. ברגע שאהבה מתחילה לפרוח בין השניים, סודות שונים מעברם יעלו מעל לפני השטח ויגרמו להם להתמודד עם המציאות. (אנגלית ללא תרגום)

15:45 נהדר! סיפורו של הקולנוע הקווירי

ג'ון ווטרס, גאס ואן סנט, רוז טרוש (גו פיש), ג'ון קמרון מיצ'ל, טוד היינס, אנג לי, אלן קאמינג, פיטר פייג, התר מטארזו (ברוכים הבית לבית הבובות), ג'ני אולסון (האושר בחיים) ועוד רבים וטובים בוחנים את התפתחות הדימויים החד-מיניים בקולנוע האמריקני. בשנת 1947 צילם קנת אנגר, תיכוניסט צעיר מלוס אנג'לס, את סרטו האוונגרדי פורץ הדרך, "זיקוקין". בשנת 2005 "וויל וגרייס" הוא סיטקום לגיטימי בלב הפריים-טיים ו"הר ברוקבק" של אנג לי, זוכה לחיבוק חם של הביקורת והקהל. הסרט בוחן את השינויים שהתחוללו במהלך אותם שישים השנים וקהל הצופים זוכה לצפות בסצנות מתוך סרטים נדירים ובאנשי קולנוע מבריקים שבהחלט יש להם מה להגיד. (אנגלית ללא תרגום)

17:20 שמים שבורים

הבחירה הרשמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ברלין 2006. סרט הקולנוע השני של הבמאי המכסיקני העולה ח'וליאן הרננדז הוא יצירה קולנועית פיוטית. ג'ררדו וחונאס הם שני סטודנטים הומואים צעירים שאהבתם עומדת במבחן התשוקה, כאשר חונאס מחליט לנסות להגשים את הפנטזיות המיניות שלו ולשכב עם בחור שפגש בדיסקוטק. לג'ררדו נמאס מהתנהגותו של חונאס והוא מחליט לנסות את מזלו עם סרגיו, גבר צעיר וסקסי העובד באוניברסיטה ומחזר אחריו. מלבד השחקנים הסקסיים, הצילום ב"שמים שבורים" הוא בעצם הכוכב הראשי - הצלם אלחנדרו קאנטו מצלם את הסרט כמו ריקוד חושני ומהפנט. (ספרדית, תרגום לעברית)

20:00 גלית פלורנץ - "כי באומץ לב קמנו ובו אנחנו נחיה" - מופע מוסיקלי קולנועי

במופע ייחודי זה גלית פלורנץ שרה, מנגנת ומציגה עבודות אמנות החושפות פנים מחייה האישיים. היא נותנת מקום לסביבתה, למהותה, לזהויותיה השונות, לעיר ולעירוניות, לנוף, לאבסטרקט, ליצירה, לאהבה ואף למחשבות שלפני השינה. המופע בנוי כפאזל של מדיות אמנותיות הנרקמות לכדי חוויה טוטאלית. הדימויים, המוזיקה וההתפתחות המופשטת מאפשרת לצופים להתנתק לרגע מהמציאות וסוחפת אותם אל תוך עולמה המסעיר של היוצרת. תוך כדי שירה ונגינה גלית תציג על גבי המסך באולם את עבודותיה במדיות השונות: צילום, ציור, רישום, סרטוני וידאו, טקסט, שירה, עבודות פלאש, תלת מימד, סאונד וכו'.. כאמנית העוסקת במוזיקה כדרך חיים ובאמנות מזה שנים יצרה פלורנץ מופע חסר גבולות המחבר את כל תחומי עשייתה למכלול של יצירה אחת מרגשת ואמיתית.

22:00 ג'יי בראנן בהופעה

כוכב הסרט, "שורטבאס", ג'יי בראנן יצר לעצמו בשנים האחרונות קהל מעריצים לא רק בזכות כשרון המשחק שלו אלא בעיקר בשל כישרונו המוסיקלי. שיריו הכנים חושפים ברגישות את שבריריותו כאמן אך מצד שני עמוסים בהומור סרקסטי והוא לא חוסך בהם ביקורת גם כלפי עצמו. הסגנון המוסיקלי שלו הוא פולק ובמגזין הניו- יורקי NEXT הגדילו והשוו אותו ליוצרים המאוד נחשבים ג'וני מיטשל ואליוט סמית. בראנן מושפע מיוצרים כמו טורי איימוס, פיונה אפל, ואני דיפראנקו. הוא מופיע באופן קבוע במועדונים נחשבים בניו יורק.

מופע פותח: יעל דקלבאום אחת הזמרות הצעירות המבטיחות ביותר הפועלות כיום. עוד לפני שהספיקה להוציא דיסק רשמי, שיריה מושמעים בעונה הרביעית של "ישנן בנות", סדרת הקאלט הלסבית. יעל הופיעה עם התזמורת הפילהרמונית במחווה ללהקת הביטלס וליוותה מעל לשנה את שלמה ארצי. בימים אלו לצד ההכנות לאלבום הבכורה הקרוב היא גם שליש מ"בנות נחמה" (ביחד עם דנה עדיני וMC Karolina)

24:00 הג'יגולו הלבן

טוני וורד שהתפרסם כמאהבה של מדונה והופיע בקליפ Justify My Love, מככב בסרטו השלישי של ברוס לה ברוס. בהשראת "שדרות סאנסט" יצירת המופת של בילי ווילדר, ברוס לה ברוס מציג תיאור סוציולוגי מעמיק ומשועשע של סצנת הזנות והפורנו בשדרות סנטה מוניקה בלוס אנג'לס. מונטי הוא זונה ממין זכר שנאסף על ידי יורגן, סוציולוג החוקר את ההיסטוריה של הזנות ההומוסקסואלית. השניים נודדים חווים וצופים בשלל סיטואציות מיניות. מבקר הקולנוע של הבוסטון גלוב הגדיר את הסרט: "אנדי וורהול פוגש את רוברט אלטמן בלוס אנג'לס". הסרט מכיל מגוון סצנות מין מפורטות חלקן ביזאריות במיוחד. ברוס לה-ברוס הוא אורח הפסטיבל. (אנגלית ללא תרגום)

גילוי נאות: יאיר הוכנר הוא מבקר הקולנוע של אתר "סרט"
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2007
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט