חדשות קולנוע וסרטים

מעולה מסוגו - קחי אותי לגיהנום - ביקורת סרט

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: יאיר הוכנר

סם ריימי חוזר אל מקורותיו בסרט אימה משובח שמחזיר את ה FUN לז'אנר שאיבד אותו לפני שנים רבות. "קחי אותי לגיהנום" עלול להפך במהירות לסרט פולחן מבדר כמו סרטיו המוקדמים והקלאסיים של ריימי.

הצופים בארץ מכירים את ריימי בזכות שלושת סרטי "ספיידרמן" שהוא ביים והפכו לשוברי קופות היסטריים, אך בראשית דרכו הוא היה חבר קרוב של האחים כהן וביים ב-1981 את סרט האימה הקלאסי Evil Dead The (שנקרא בארץ, לפחות בספריות הוידיאו כי הוא לא זכה להפצה מסחרית, "מוות אכזרי") שסימן אותו כהבטחה גדולה. בדרך הוא הפיק סדרות טראש כמו "הרקולס", "הרקולס הצעיר" וכמובן "זינה הנסיכה הלוחמת".

[*]

ריימי יצר גם שני המשכים נפלאים ל Evil Dead ובדרך ביים גם את סרט הקומיקס האפל, "דארקמן" (1990), שלא זכה להצלחה אבל היה מעולה. הוא גם ביים המערבון הקומיקסי "המהירים והמתים" (1995) עם שרון סטון, ג'ין הקמן ושני שחקנים צעירים אלמונים, בזמנו: ראסל קרואו וליאונרדו די קפריו.

ב- 1998 ביים את "תוכנית פשוטה" - סרט פשע המזכיר את הסגנון של חבריו האחים כהן, ולאחר מכן יצר דרמת בייסבול רומנטית עם קווין קוסטנר. בשנת אלפיים הוא ניסה לחזור אל הז'אנר שהפך אותו לכוכב עולה בשמי הוליווד עם The Gift . ההצלחה היתה חלקית אבל היה לו צוות שחקנים מרשים בראשותה של קיית בלאנשט שדי הצילה את המצב.

[*]

בשנת 2002 עולמו של ריימי השתנה. הישגי הקריירה הקודמים שלו נמחקו בין לילה מהתודעה הציבורית בשנייה שטרילוגיית סרטי "ספיידרמן" הפכה לאת מסדרות הסרטים המצליחות בכל הזמנים. נראה שהבמאי היהודי היה זקוק למנוחה וגם לסוג של קאמבק, אל הז'אנר שבעצם סידר לו קריירה בהוליווד.

"קחי אותי לגיהנום" הוא בדיוק מה שריימי היה זקוק לו רגע לפני שהוא מתחיל להתעסק עם הפקת ובימוי "ספיידרמן 4" המתוכנן לצאת לבתי הקולנוע ב 2011. סרט אימה קומי מטורף וסוחף שלא נשען על פעלולים יקרים אלא על אפקטים בסיסיים וכמובן הרבה מאוד הומור שחור בדיוק כמו בשלושת סרטי Evil Dead. יש לציין שהמשימה הוכתרה בהצלחה.

[*]

אליסון לוהמן ("אנשי המזימות") שעד היום התבססה כילדת פלא רצינית ואיכותית שעבדה כבר בגיל צעיר עם במאים בכירים כמו רידלי סקוט, טים ברטון, אטום אגויאן וטום דיצ'ילו, עושה כאן את התפקיד המשחרר ביותר שיכלה לבקש; סוג של ברוס קמפבל, השחקן הקבוע של ריימי בטרילוגיית הזוועות הקלאסית, אבל נשית וצעירה. נראה שהיא מודעת לחלוטין למעמד שהיא נמצאת בו ונהנית מכול רגע. אם זו ממחטה מעופפת שאיתה היא נאבקת, זקנה מאיימת בסצנת קרב קורעת במכונית, דם בלתי פוסק מהאף ותיש מדבר. בקיצור אתם תזדעזעו ותצחקו בו זמנית.
התסריט שנכתב לפני שנים עקב עיכוב הפקת "דארקמן", הוא אקטואלי יותר מתמיד. כדי לקדם את הקריירה שלה, פקידת בנק מחליטה לפנות אישה מבוגרת מביתה. הקשישה הלא סימפטית מטילה קללה על הצעירה שמוצאת את עצמה נרדפת על ידי שלל תופעות על טבעיות ובלתי מוסברות, שהופכת את חייה לגיהנום עלי אדמות. מתוך ייאוש היא פונה לחוזה עתידות בעל כוחות מיוחדים, על מנת לנסות ולהציל את נשמתה, בזמן שכוחות הרשע דוחפים אותה לנקודת השבירה ממנה אין דרך חזרה.

[*]

התוצאה היא אחד מסרטי האימה המבדרים ביותר של השנים האחרונות. אם הז'אנר הפך בשנים האחרונות לרציני, עמוס זוועות גראפיות וחסר הומור עצמי, ריימי מחזיר את ההומור בגדול. נכון שלא תמצאו כאן את שפע העינויים והריטושים שהתרגלתם אליהם בסרטי "המסור", "הוסטל" ושלל חבריהם לז'אנר אבל כן תמצאו המון הברקות ויזואליות, פי מיליון יותר כשרון ועשייה קולנועית סוחפת.

"קחי אותי לגיהנום" מחזיר את האמון לז'אנר בתקווה וריימי ימשיך בין ספיידרמן אחד למשנהו גם להתעסק עם הז'אנר הבאמת חביב עליו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2009
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט