חדשות קולנוע וסרטים

"אני מודאג מכך שאבי נהפך לאגדה": ראיון עם בנו של פבלו אסקובר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
חואן פבלו אסקובר, בנו של ברון הסמים הגדול בהיסטוריה, הגיע לביקור בישראל במסגרת סבב הרצאות בו הוא מנסה למנוע מאנשים מללכת בדרכו של אביו ולהעריץ אותו. "המטרה שלי היא לא להלל את אבי, נטפליקס עושים את זה יותר טוב ממני", הוא אמר במסיבת עיתונאים בה השתתף עורך האתר
הסדרה "נרקוס" של נטפליקס עוררה עניין בינלאומי מחדש בקורותיו של ברון הסמים הגדול בהיסטוריה פבלו אסקובר. אבל מסתבר שאדם אחד שפחות התלהב מההערצה המחודשת לארכי-קרימינל הקולומביאני, הוא בנו של אסקובר, חואן פבלו אסקובר. "אני מודאג מההשלכות של מעשיו של אבי ומהאופן בו האדירו את מעשיו כפי שנעשה ב'נרקוס', אומר הבן במסיבת עיתונאים שקיים אתמול במלון "שרתון" בתל אביב.

חואן פבלו, יגיע מחר בערב (2.6) למפגש עם אילנה דיין בהיכל התרבות ולכבוד כך קיים את מסיבת העיתונאים כחלק מסיבוב עולמי בו הוא מזהיר אנשים שלא להעריץ את אביו ולא ללכת בדרך הרצחנית בה הוא פסע. "אני מודאג מכמה גדולה נעשית האגדה של אבי, מאחר והרבה צעירים מעריצים את סגנון החיים שלו, זה דבר אומלל לעקוב אחריו מאחר ואני מודע מאוד להשלכות של האלימות. כאדם של שלום אני מאמין שאנחנו צריכים ללמוד שאבי הראה לנו את הדרך שאסור לנו ללכת בה", אומר אסקובר.

מה אנשים בקולומביה חושבים כיום על אביך?

"אבא נהיה רוק סטאר בשל 'נטפליקס', אני מנסה לעשות את ההפך. המדינה מחולקת בדעותיה על אבי ואני חייב לכבד את הדעות הללו כי שתיהן נכונות. אני מקבל את זה שהוא הרג אנשים רבים וגרם לנזק רב ולצד זאת עזר לרבים במדינה. אני מכבד את מי שאומרים שהוא דוגמה רעה ואני אומר זאת בעצמי ומצפה שכל פעם שאני משתף את הסיפור שלי, זה יסייע לאנשים לא לחזור על הטעויות שלו. זו הסיבה שאני כאן ושאני מסייר בעולם – לא להלל את אבי, זו עבודה ש'נטפליקס' עושים יותר טוב ממני".

[*]

האם אנשים בקולומביה מקבלים אותך ואת ההרצאות שלך?

"בכל פעם שאני טס לקולומביה אנשים ניגשים אליי בצורה מכובדת ומודים לי על כך שאני ניגש לקורבנותיו של אבי ומבקש מהם סליחה בשם אבי. אני לוקח את האחריות המוסרית על מעשיו ומאמין כי אני צריך לבקש את הסליחה מהם כי אני מאמין בשלום. אני לא חושב שסליחה זה שכחה אלא ריפוי. אני מקבל תגובות חיוביות מאנשים שמביטים לעבר העתיד, עתיד של ריפוי והשלמה בינינו כמדינה. המלחמה שאנו לוחמים בקולומביה היא נגד עצמנו, בין אחים ולא נגד אויבים חיצוניים". חואן, בן 40, הוא בנו היחיד של ברון הסמים ולו אחות קטנה ממנו. לאחר מותו של האב, הוא בחר להתרחק מעולם הפשע, ויתר על כל הונו של האב במפגש עם קרטלי הסמים בתמורה לכך שלא יפגעו בו ובחר לעבור לארגנטינה וללמוד ארכיטקטורה. עם השנים חזר לקולומביה למפגשים עם משפחות קורבנותיו של אביו בהם ביקש סליחה וכתב שני ספרים בנוסף לסבב הרצאות עולמי בהם הוא מראה את הפן השלילי ואת ההשלכות האלימות של מעשי אביו.

אתה סבלת מהשלכות אלימות למעשי אביך?

"הייתי קורבן של פעולותיו של אבי מאחר וכל דבר שהוא עשה, כל פשע שביצע, כל אדם שהרג, תמיד היו לכך השלכות נגדי. אויביו הבינו שהדבר היחידי שהם יכולים לעשות כדי לפגוע בו זה לגרום נזק לבנו. אני הייתי הדרך הקרובה ביותר לפגוע בפבלו אסקובר. בשל מעשיו יותר מעשר פעמים אנשים ניסו לחטוף אותי, להפציץ אותי, קיבלתי הרבה איומים על חיי".

[*]

גם כיום האיומים על חייך ממשיכים?

"כן, אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. בחרתי להיות אדם טוב וקיבלתי איומים בשל כך. לא משנה לאן אני הולך או מה אני עושה תמיד אנשים יאיימו עליי. אני חייב לחיות את חיי ולדעת שכבנו של אסקובר יש הרבה ציפיות לגבי מה אני הולך לעשות. הרבה אנשים רצו שיהיה אסקובר 2.0 ואני לעולם לא אעשה זאת כי אני מכבד את בני ולעולם לא ייתן לו ללכת באותו דרך שאבי הלך בה".

יש לך זיכרון חיובי מפבלו?

"אבא שלי חינך אותי רבות לגבי סמים. הוא הבין שהאיסור על סמים היא התעמולה הטובה ביותר לצעירים לצרוך אותם. הוא לימד אותי להתייחס להשלכות של סמים, הוא אמר לי שניסה את כל הסמים אבל היחידי שהוא צורך זה מריחואנה. אני מודה לו כי הוא חינך אותי טוב ובאהבה, הוא לעולם לא צעק עליי, הוא היה אדם אדיב איתי. יש פרדוקס – הוא לימד אותי על ערכים אנושיים, אבל כאלה שהוא חסר בהם, שלא מימש אותם, הוא לא רצה מעולם שיהיה כמוהו. הוא מעולם לא ייחל עבורי לחיים כמו שלו. הוא עודד אותי לבחור בחופשיות את הדרך שאני רוצה לבחור".

מה אתה מספר לבנך בן ה-5 עליו?

"אני מנסה ללמד אותו לאהוב את סבי, כי אני לא יכול לדמיין את עצמי ללמד את הילד שלי לשנוא את סביו. אבל יש לי את האחריות כאב ללמד את כל השיעורים שלמדתי מעברו של אבי, לעודד אותו לבחור בדרך הנכונה בחיים, של שלום וכבוד לאחרים.

מחר, מוצ"ש (2.6), בהיכל התרבות בתל אביב יקיים חואן פבלו אסקובר מפגש עם אילנה דיין תחת הכותרת "אני הבן של פבלו אסקובר"
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט