חדשות קולנוע וסרטים

שבוע דוקומנטרי ב- yes+

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחד הזאנרים הפופולארים בשנים האחרונות הוא הזאנר הדוקומנטרי. יותר ויותר סרטים דוקומנטרים מוקרנים בבתי הקולנוע וזוכים לאהדת הביקורת והקהל. רק לפני כשבוע ניצב סרטו הדוקומנטרי של מייקל מור "פרנהייט 9/11" בראש רשימת שוברי הקופות של סוף השבוע והפך לסרט הדוקומנטרי המצליח של כל הזמנים כשהעניס למעלה מ- 21 מיליון דולרים. ערוץ yes+ שמתמחה בסרטים דוקומנטרים מרתקים מביא לכם כל יום סרט שיגרום לכם לחשוב, לראות את החיים בצורה שונה והכי חשוב, להתרגש.אלו הסרטים הדוקומנטרים שיוקרנו השבוע ב- yes +

יום ראשון, 4 ביולי
סימנים של תקופה – לו ריד

מבט ייחודי על תהליך יצירת התקליט Transformer של לו ריד, שהשפיע על תעשיית המוסיקה ודורות של מאזינים. מהשלבים הראשונים של יצירת התקליט ועד ההקלטות, בין אם זה כתיבת השירים או העריכה, לו ריד והתקופה הססגונית נחשפים בפנינו במלא הדרם. הסרט כולל צילומי ארכיון מתהליך היצירה, קטעי הופעות שלא שודרו עד כה וראיונות עם האנשים שעיצבו את התקופה והשפיעו על הבאים אחריהם. קולגות, חברים וראשי אולפנים חושפים את הסיפורים מאחורי החיים האמיתיים של לו ריד.

יום שני, 5 ביולי
אנשי המעמקים

קייפ ברטון הוא אזור של נוף פראי, הרים שיורדים עד לשפת האוקיאנוס, שמיים בהירים, נהרות זורמים בין עמקים ירוקים, ומכרות פחם. תעשיית הכרייה התחילה בקייפ ברטון לפני מאתיים שנה, ורבים מאנשי האזור עבדו במכרות כבר כשהיו ילדים. אל מול נוף פסטורלי עוצר נשימה הכורים יורדים כל יום אל מתחת לאדמה, פניהם שחורות מאבק המכרה, עובדים זה לצד זה במערות אפלות בהן המוות יכול להפתיע בכל רגע. ובכל זאת, כל אחד מהם מוכן לחזור לעבוד במכרה הפחם. ההתקדמות הטכנולוגית הביאה לייעול עבודת הכרייה, ובעקבותיה מצאו עצמם רבים מהכורים מחוסרי עבודה. "אנשי המעמקים" היא להקה שהוקמה בקייפ ברטון ומורכבת מכורים וכורים לשעבר. הם שרים על המכרות בבית, בצפון אמריקה, סין ויפן ומנציחים מסורת והיסטוריה שכמעט ועברו מן העולם. השירים מהווים רקע אותנטי למסע נדיר אל מתחת לאדמה, לתוך מכרה פחם מודרני. בניגוד לסיפורים המוכרים על עולם שחור ומתסכל, "אנשי המעמקים" מציג צד אופטימי, אישי ומרגש על חברות, אובדן, היסטוריה וגאווה.

יום שלישי, 6 ביולי
כמעט כוכבים

כרטיס כניסה אל מאחורי הקלעים של תעשיית ה"מתחזים" – אומנים המחקים סלבריטאים. מבט הומוריסטי וחד על תת התרבות המיוחדת של ה"כמעט כוכבים", ביניהם, בלאק דיימונד (קיס), נירלי ניל (ניל דיימונד) ופרוד סטיוארט (רוד סטיוארט). חיי הבמה וחיי היומיום חושפים את האנשים האמיתיים מאחורי האיפור והעשן. מה מניע אנשים להקדיש את חייהם ולהעמיד פנים כאילו הם מישהו אחר? האם יש בלבול בין האדם הפרטי לאלטר אגו שלו? מדוע לקהל הרחב יש משיכה כה חזקה לדמות הסלבריטאי, עד שהם מוכנים לקחת כל מה שיתנו להם, אפילו אם זו רק הצגה? הסרט חושף את האומנות, סגנון החיים, הכשרון ותת התרבות המיוחדת של החקיינים.
יום רביעי, 7 ביולי
קרקס החלומות

באמצע החורף הקפוא של מונגוליה, 50 ילדי רחוב מוצאים תקווה וחום. צוות מתנדבים מיוחד אוסף את הילדים מהרחובות הקרים אל מחנה קיץ מיוחד. בעזרתם של מאמני קרקס מקצועיים מ"קרקס השמש" המפורסם, הילדים לומדים לבצע את מופעי הקרקס המדהימים. בין להטוטים לביצועי אקרובטיקה מרשימים, הילדים זוכים חזרה בכבודם העצמי, ו"קרקס השמש" מהווה עבורם תקווה לחיים טובים יותר אם בקרקסים דומים, או כבדרני רחוב. זו דרך קשה להתפרנס, אך טובה הרבה יותר מלגנוב או לעבוד בזנות שהיא, לעתים, האלטרנטיבה היחידה לילדי הרחוב. הסרט מראה כי עם קצת קסם והרבה רצון טוב אפשר להגיע רחוק במקומות מוכי עוני כמונגוליה.

יום חמישי, 8 ביולי – תיעודי באורך מלא
משפחה

בשנת 2000 החל סמי סייף, אז בן 28, במסע אישי מרגש בחיפוש אחר אביו, אותו מעולם לא פגש. כמו עשרות סיפורים דומים, אביו, יליד תימן, עזב את הבית לפני שנים, והשאיר אחריו בדנמרק אישה ושני בנים קטנים. מעט לפני שהפרוייקט האמוציונלי יצא אל הפועל, אחיו האהוב של סמי התאבד וזמן קצר לאחר מכן גם אמו נפטרה, מותירה אותו בודד, מדוכא, אך נחוש בדעתו למצוא את בן המשפחה היחיד שנשאר לו. באמצעות סרטי 8 מ"מ ביתיים ישנים שלו ושל אחיו, מהילדות אותה הוא אינו מזהה עוד, ובעזרת צילומי עננים ושמיים, החושפים את חלוף הזמן ואת השינויים במצבי הרוח ובסיטואציות החיים, יצר הבמאי סרט תיעודי פיוטי אך גם מעורר אי שקט. סצינה חזקה במיוחד בסרט היא קטע בין עשר דקות המציג שיחות טלפון. לאורך אותן דקות מורטות עצבים, זווית המצלמה לא משתנה, והעדשות לא זזות. במשך הזמן הזה המתח הפנימי הולך וגואה, והופך כה מוחשי, עד שהוא מגיע לשיאו בהתפרצות של התרגשות וכאב. "משפחה" זכה להצלחה רבה בכל מקום בו הוקרן - בבתי הקולנוע בדנמרק, כשהוצג בפסטיבל אמסטרדם הבינלאומי לסרטי תעודה בשנת 2001, ואף הצליח להשיג רווח בעקבות הפצתו לטלוויזיה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט