חדשות קולנוע וסרטים

סרטי שני תומכים בשלום

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בסוף השבוע החל בפעם הראשונה, פסטיבל סרטים בינלאומי ברמאללה. בין הסרטים שיוקרנו בפסטיבל: בכורת "איילין – חייה ומותה של רוצחת סדרתית" של הבמאי הבריטי ניק ברומפילד, ו"המוזיקה שלנו", סרטו האחרון של ז'אן-לוק גודאר בבכורה ברשות. כרטיס יומי, הטוב ל-11 הקרנות, יעלה רק 10 שקלים.

סרטי שני, שמפעילים את רשת בתי הקולנוע לב, תרמו לפסטיבל ארבעה סרטי איכות שיוקרנו במהלך השבוע. מהחברה נמסר כי סרטי שני תומכים בקידום תהליך השלום ומוצאים בכך דרך נוספת להתקרבות ולתמיכה.הסרטים שתרמו סרטי שני:

שש עשרה מתוק -
סרטו של קן לאוץ', אחד היוצרים החשובים שפועלים היום. ג'ין אמורה להשתחרר מהכלא יום לפני יום ההולדת ה - 16 של בנה ליאם. ליאם לא יכול היה לבקש מתנה מוצלחת יותר. הפעם, הוא מחליט, הדברים יראו אחרת. הוא נחוש בדעתו לנהל חיי משפחה תקינים, יחד עם אמו ואחותו, הרחק מהישג ידם של סטן, חברה הפושע של אמו, וסבו המרושע. כדי להצליח בכך, הוא מבין שעליו ליצור עבורן מקום מבטחים. ליאם יוצא לגייס כסף עבור בית - משימה לא פשוטה במיוחד לנער בן 16. לא עובר זמן רב והתוכנית המטורפת שהוא רוקח יחד עם חברו הטוב, פינבול, סוחפת אותם למערבולת של צרות. ליאם מוצא את עצמו נסחף ללא שליטה במעלה סולם הפשע, יודע שהוא צריך לסגת מהתוכנית, רק שעכשיו הוא פשוט לא יכול להשתחרר... סרטו של קן לואץ', מהבמאים המובילים והמשובחים של הקולנוע הבריטי, מתאר בצורה נוגעת ללב את עולמו של ילד בן 16, מבוגר מכפי גילו, המצוי במלחמה יומיומית נגד גורל גזור מראש, כשכל רצונו הוא לזכות בטעימה קטנה של קן משפחתי חם ואוהב.
דבר אליה -
סרטו המדובר של פדרו אלמודובר. "דבר אליה" מביא את סיפורם של שני גברים זרים המתאהבים בשתי נשים שונות, נקלעים לאותה סיטואציה ומגיבים בצורה שונה לחלוטין. אלמודובר, שב להתעסק ביחסים שבין נשים וגברים, כשגיבוריו הם לוחמת שוורים, רקדנית בלט, עיתונאי ואח בבית חולים. אלמודובר, שסרטיו "נשים נשים", "קשור אותי! אהוב אותי!", "עקבים גבוהים", "קיקה", "פרח הסוד שלי", "אהבת בשר ודם" ו"הכל אודות אמא" עסקו בנשים, מפנה את מבטו הפעם אל הגברים בחייהן. "דבר אליה" מציג לנו עד כמה גברים אוהבים נשים, עד כמה גברים מראים את אהבתם בצורה שונה כלפי האהובה שלהם ועד כמה לעיתים אהבה מטורפת גורמת לגברים לעבור את הגבול האסור. "דבר אליה" מראה לנו את השוני העמוק שיש בין נשים לגברים, את האופן השונה כל כך שבו הם מגיבים לסיטואציות זהות. בניגנו נשכר לטפל באליסיה, רקדנית בה הוא מאוהב, שנכנסה לתרדמת. מריו הוא עיתונאי האמור לפרסם כתבה על לידיה, לוחמת שוורים. הוא מתאהב בה וזמן קצר לאחר מכן גם היא נופלת לתרדמת, אחרי קרב לא מוצלח. מצב טרגי זה של שתי האהובות, משפיע על כל אחד מהגברים בצורה שונה. בעוד בניגנו שמח על ההזדמנות להיות קרוב לאשה היחידה שאהב ולסעוד אותה ואינו רואה בתרדמת מכשול לתקשורת ביניהם, מרקו מדוכא ועצוב כי הוא לא מצליח לתקשר עם לידיה. בניגנו מאושר כי הוא מאמין שרגשותיו לאליסיה הם הדדיים, בעוד מרקו שפוף כי הוא לא יודע מה הם רגשותיה האמיתיים של לידיה כלפיו. שתי נשים שנופלות בזמנים שונים לתרדמת, שעל אף סבילותן והפאסיביות שלהן, מעוררות קנאה, מנחמות, מכניסות למתח, ומעוררות תשוקה. בסיום הצפייה בסרט יפיפה זה, הצופה נותר שואל את עצמו שאלות על חייו שלו. שאלות על בדידות, תשוקה, האופן בו האהבה משפיעה עלינו ועל הדרך בה אנו עושים אידאיליזציה למושא אהבתנו.

עיר האלוהים -
עפ"י ספרו של פאולו לינס שנות ה-60. ריו דה ז'נרו. מצד אחד עיר צבעונית ומרתקת, בירת הקרנבל, עטורת חופים שטופי שמש ונשים אקזוטיות, אך מצידה השני מסתתרת הרחק מהעין ריו האחרת הלא היא "עיר האלוהים". פרבר זה, הידוע לכל תושבי ברזיל כחממה לפשע, עוני וסמים הוא מגרש המשחקים של חבורת הילדים שנולדו למציאות זו, ילדי "כנופיות ריו". "רקטה"ׁהוא ילד בן 11 הצופה בעיניים עדינות וביישניות באחיו הגדול וחבריו הקשוחים, העסוקים במעשי פשע ובעימות יומיומי עם המשטרה. רקטה יודע בדיוק מה הוא רוצה להיות אם ישרוד: צלם עיתונות, אך שאיפה זו אינה מונעת ממנו לפלרטט עם הפשע מדי פעם. לעומתו, "ז'ה הקטן", ילד בן גילו, צופה בחבורה בהערצה, וחולם להיות הפושע הכי גדול בעיר האלוהים, ובכלל. הוא מתחיל את דרכו לצמרת כעוזר של החבורה המקומית, ונענה בברכה להזדמנות שנקרתה בדרכו להרוג בפעם הראשונה בחייו. מאותו רגע מתחיל קרב שליטה על השכונה המתפרש לאורך שני עשורים בהם כל דמות בסיפור מעצבת את אישיותה במציאות הבלתי אפשרית של הקיום. במאי הסרט היה מועמד לפרס האוסקר השנה בקטגוריית הבימוי.

לגעת באינסוף -
סרט המספר על מסעם של שני מטפסי הרים
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט