חדשות קולנוע וסרטים

"באטלסטר גלקטיקה" - לראות ולזנק לנמל החלל הקרוב - ביקורת DVD

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

בימים אלו יצאו למכירה והשכרה גם המיני סדרה וגם העונה הראשונה של סדרת המדע בידיוני המצליחה "באטלסטאר גלקטיקה" (הוצאת גלובוס יונייטד) והצפייה במיני סדרה מעלה שאלות פילוסופיות כמעט על מהות הבית, הסביבה בה אנו חיים, באם זו ספינת חלל, בניין דירות או כל מקום בו מקובצים ביחד סוגים שונים של בני אדם ועוד.

מאז ראשית הימים שימשה הספינה ככלי עיקרי למסעות מרחיקי לכת. סביב הים הספינות ויורדי הים ששטו בכלים גדולים אלו נוצרו מיתולוגיות שלמות ונרקמו סיפורים רבים. גם המדיום הקולנועי והטלוויזיה פיתח חיבה אדירה לספינות והן הוצגו במלוא הדרן בסרטים כמו "המרד על הבאונטי" ,"אדון ומפקד" "הספינה" (שבכלל סיפר על צוללת),"עולם המים" ועוד ועוד". על המסך הקטן פילחה לה (בשחור לבן) את הימים ספינתו של סר פרנסיס דרייק וכולנו רצינו להגיע לאי המטמון ולהתחלק בשלל עם לונג ג'ון סילבר או לחלופין לשוט ב"קו אונידין" ולהגלות מקומות חדשים במבטא בריטי נחשב.

[*]

הספינה הוצגה תמיד כמיקרוקוסמוס עם חוקים נוקשים משלו - הקברניט יהיה תמיד המנהיג הכעוס משהו, תמיד יהיה לו עוזר השונה ממנו לחלוטין, יהיה את רופא הספינה, את נער הסיפון החייכן וכן גם את רב המלחים הקשוח שיצעק "הרימו את המפרשים" (או "מלוא הכוח למנועים" במקרה של סקוטי הזכור לטובה). נדמה שהסדרה שהצליחה להביא לידי מיצוי כל מה שנזרק במשך השנים לתוך הצלולואיד היא "הגברת הזקנה" של החלל - האנטרפרייז וכל צוות "מסע בין כוכבים" בגלגוליו השונים.

ויצפו אדוני הטלוויזיה ויראו כי טוב ויחליטו לשכפל את הצלחת ג'יימס טי. קירק ומיסטר ספוק ויפיקו את "מסע בין כוכבים - הדור הבא" ואת "בבילון 5" ואת "אנדרומדה" (טפו), "פיירפליי" (שדווקא הייתה עם המון פוטנציאל) ו.. טוב הבנתם את הפרינציפ.

[*]

אחת הסדרות המצליחות בשנות השבעים המאוחרות, תקופת פוסט "מלחמת הכוכבים", היתה "בטלסטר גלקטיקה", שעסקה ב.. איך ניחשתם? ספינה של בני אנוש המנסה למצוא דרכה ביקום עוין הביתה (וכל עוד אלוהי הרייטינג מרשה היא ממשיכה לחפש).

הסדרה המקורית זכתה להצלחה גדולה אבל הייתה יקרה מאוד בגלל שימוש עצום, יחסית לסדרת טלוויזיה, באפקטים מיוחדים ותפאורות ענק, אחרי 24 פרקים הפסיקה רשת ABC את הפקת הסדרה ועלילות צוות החללית המשיכו במקומות אחרים (חוברות קומיקס, ספרים, אתרי מעריצים).

[*]

חלפו להן כ- 25 שנה וב- 2003 החליטו אדוני הטלוויזיה שאפשר ורצוי לחלוב עוד קצת את משל הספינה והמים והנה נוצרה לה המיני סדרה "באטלסטר גלקטיקה".

מכיון שאדוני הטלוויזיה ערמומיים ברור היה (וזה גם בולט לכל אורך המיני סדרה) שהכוונה היתה להכשיר את הקרקע לסדרת המשך שתמשיך להלהיב את משוגעי הפנטזיה וחוץ מזה אדוני הרייטינג חיים בסגנון ראוותני, אז צריך שמישהו ישלם את החשבון.

[*]

אז למי שלא מכיר ולא חווה את לורן גרין האגדי בגרסא המוקדמת משנות השבעים להלן סיפור המעשה:

ישנן 12 מושבות של צאצאי קובול (או משהו כזה). אויביהם המרושעים הסיילונים חוזרים לזירה ואחרי ארבעים שנות שקט משמידים את המושבות בהתקפת פתע הכוללת נטרול כל המערכות הממוחשבות. מכיון שהמפקד אדמה (אדוורד ג'יימס אולמוס "מיאמי וויס) התעקש שספינתו הותיקה "בטלסטאר גלקטיקה" לא תהיה ממוחשבת והייטקית, היא שורדת ונהיית תקוותו האחרונה של המין האנושי.

[*]

מפיקי הסדרה העלו באוב גם את שני הגיבורים הגדולים של הסדרה המקורית - אפולו וסטארבק - שני טייסים שחצנים ומבריקים. אפולו המקורי הוחלף באיזה חתיך צעיר וסטארבק המקורי שגולם על ידי דירק בנדיקט - פייס הנפלא מ"צוות לעניין" הפך לבחורה מלאת מרץ (חבל שבלי טיפת כישרון משחק...).

עוד על הספינה נשיאת המושבות החדשה (מרי מקדונל המצוינת שבעברה גילמה את אשתו של נשיא ארה"ב ב"היום השלישי"), מדען מתוסכל שבעצם אשם במחיקת המושבות ועוד כל מיני אורחי חלל מזדמנים.

[*]

הסדרה מתקתקת כהלכה וקטעי הקרבות האוויריים מרתקים מתמיד (למרות שכל שתי דקות בערך מצאתי את עצמי מתגעגע לברוס בוקסלייטנר וחבריו מ"בבילון 5") חבל שהסיילונים די משעממים בתור אויבי האנושות ושנדמה שאת הכל כבר ראינו בעבר.

הסדרה שהמשיכה את המיני סדרה מאד הצליחה, למרות שלא היתה נאמנה כלל למקור משנות השבעים והעונה הרביעית שלה עומדת לעלות בקרוב בארצות הברית, גם אדוני הרייטינג אחרי התחלה צולעת די מרוצים.

[*]

בסך הכול יש כאן שלוש שעות של כיף, בלי לאמץ הרבה את הראש.

מומלץ לראות בבת אחת ואחרי שמסיימים לזנק לנמל החלל הקרוב ולהתנדב לצי.

המיני סדרה יצאה בארץ כסרט אחד ארוך של שלוש שעות. בדיסק אין תוספות.
תגובותהוסף תגובה
2בלי לאמץ את הראש??!! זו הסדרה הכי מעוררת מחשבה שיכולה להיות. כנראה שהכותב ממש פספס את כל הפואנטה. אבל זה מה שקורה שנותנים את מלאכת הביקורת למי שהדבר שהכי מעניין אותו זה קרבות אוויר. ליאת (29) | 29/07/2007 09:44:14
1ברור שהיא לא נאמנה לסדרה......בסדרה סטארבק הוא גבר!!!! גם הציילונים הם כאלה רובוטים צולעים של שנות השבעים מעריץ (19) | 26/07/2007 21:59:42
 
חיפוש בארכיון 2007
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט