חדשות קולנוע וסרטים

כל הסדרות והסרטים מובילים לרומא - ביקורת די וי די

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: אלון רוזנבלום

במכוון או שלא, חברת הד ארצי לוקחת אתכם למסע הזוי, מותח ובעיקר רווי בדם וסקס, אל אחת התקופות המדוברות ביותר בהיסטוריה של האנושות, תקופת שלטונם של הרומאים בעולם.

שלושה כותרים יצאו לאחרונה לדי וי די, "ספרטקוס", סרטו הקלאסי של סטנלי קובריק שמספר את סיפורו של עבד שהופך לגלדיאטור מצליח ומאוחר יותר למנהיג המרד נגד הרומאים. "גלאדיאטור", סרטו (העדיין לא קלאסי אבל הוא בדרך לשם בצעדי ענק) של רידלי סקוט שמספר על...עבד שהופך לגלדיאטור מצליח ומאוחר יותר למנהיג המרד נגד הרומאים. אולם הדובדבן שעל הקצפת הוא העונה השנייה של הסדרה המצויינת (והלא מספיק מוערכת) "רומא" של רשת HBO.

[*]

החופשיות, הבוטות, הסקס הפתוח, האלימות ותענוגות החיים להם זכו הרומאים בעלי הדם הכחול, משכו את תשומת ליבנו, סקרנותנו (ולא מעט את קנאתנו) במאות האחרונות, עשרות ספרים, סרטים ומחזות נעשו על התקופה, על גיבוריה, ועל התככים הפוליטיים (ודי שנזכיר את הסדרה המצויינת "אני קלאודיוס", או המיני סדרה הגרנדיוזית "מצדה" שצולמה בארץ).

קשה מאוד להפריד את העונה השניה הראשונה של "רומא" מהראשונה. בייחוד לאור העובדה שהפרק הראשון בעונה השנייה הוא המשך ישיר של הפרק האחרון בעונה הראשונה ואין כל הסברים בתחילה (כמקובל ברוב הסדרות שעושות תקציר של הפרקים או העונות הקודמות). העונה השניה זורקת את הצופה היישר אל מרכזו של הסיפור.

[*]

שתי העונות ביחד מגיעות בסך הכל ל- 22 פרקים (12 בעונה הראשונה ו- 10 בעונה השנייה) אבל, המארזים מבטיחים לכם שעות רבות של צפייה ובייחוד למידה. הסדרה מספרת את סיפור עלייתו של יוליוס קיסר לשלטון, התככים הפנימיים שבסנאט וכמובן את דבר הרצחו המפורסם (הרצח חותם את העונה הראשונה). גיבורי הסדרה הם שני חיילים, השניים היחידים שהוזכרו בכתביו של קיסר ושכנראה היו הכי מקורבים אליו.

מבחינת הפקה הסדרה מושקעת ברמות שקשה מאוד לראות בסדרות טלוויזיה, אם זה במאות (ואולי אפילו אלפי) ניצבים, תפאורות ענק ואפקטים מיוחדים. כמו כן קטעי האקשן מרשימים ביותר ועדיין לא נאמרה מילה על הבוטות המינית של הסדרה שלא מתביישת לשנייה להראות את אבריהם המוצנעים של הנשים והגברים ו/או למקם אותם בסיטואציות מיניות (ולעיתים רחוקות מאלו המוגדות סטנדרטיות).

[*]

נכון, הסדרה דורשת מהצופה (וזו אולי הסיבה שהיא לא הצליחה בסופו של דבר), ריכוז הוא הכרחי, יש צורך לאגור הרבה מידע, לזכור הרבה שמות ולעשות הקשרים משפחתיים ופוליטיים בין הדמויות, מי שלא מצליח, מאבד עניין, מי שמצליח, מרגיש שהוא זבוב על קירו של קיסר.

ההוצאה המחודשת של "ספרטקוס" סרטו המרהיב והמצויין של סטנלי קובריק מ- 1960, בדיוק כמו הסדרה רומא, מצטיינת בתוספות מעולות, אם זה הסברים היסטוריים על חייהם של הגלדיאטורים, או מידע מפי השחקן/מפיק קירק דאגלס.

[*]

ממש כמו בקולנוע גם הדי וי די מחלק את הסרט לשני דיסקים, נכון שזה פחות נוח אבל מצד שני זה בהחלט מוסיף לתחושת הנוסטלגיה של הסרט שזכה בארבע פרסי אוסקר.

הרבה נכתב על הסרט שעומד במבחן הזמן. הוא ערמומי, מצחיק, אינטיליגנטי אך גם אפי, מרהיב, עוצר נשימה. קירק דאגלס הוא המורד האולטימטיבי ולצידו טוני קרטיס וכמה מגדולי הקולנוע כמו לורנס אוליבייה, צ'ארלס לוהטון, ופיטר יוסטינוב. פשוט נפלא!

[*]

הוצאתו המחודשת של גלאדיאטור, סרטו של רידלי סקוט משנת 2000 נותנת בעיקר לסרט לדבר ולהוציא ערוץ שמע עם הערות הבמאי, אין שום תוספת. ראסל קראו בתפקיד שהעניק לו את פרס האוסקר (אחד מחמישה שקיבל הסרט ובהם פרס הסרט הטוב של השנה). מנסה בכל כוחו להיות קירק דאגלס וסקוט מנסה להיות קובריק, לא תמיד מצליח לו. מה שכן, קטעי האקשן מרהיבים יותר, האפקטים טובים יותר והקצב של הסרט הוא מהיר יותר (ספרטקוס הוא קצת יותר משלוש שעות, גלאדיאטור קצת פחות משעתיים וחצי).

בקיצור, שני סרטים, סדרה אחת, תקופה מרהיבה ומסקרנת, או במילה אחת - חובה!
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2008
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט