חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל "אנימיקס" בסינמטק ת"א

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל "אנימיקס" לאנימציה קומיקס וקריקטורה הבינלאומי יתקיים השנה בסינמטק ת"א בתאריכים 9-6 באוגוסט 2014. השנה מציין הפסטיבל 14 שנים להיווסדו. מידי שנה מזמן הפסטיבל מפגש עם מיטב הצירה החדשה מכל העולם, לצד מבחר של סרטי אנימציה, סדנאות, מפגשי אמן, תערוכות, פעילויות לילדים, יריד דוכני קומיקס ועוד.

[*]

אות יקיר הפסטיבל בשנה זו יוענק לקומיקסאי ולמאייר, נעם נדב, בוגר "בצלאל" אייר לאורך עשרות שנות עבודתו, ספרי ילדים, ספרים למבוגרים, ספרי לימוד, עיתונים וסרטי פרסומת.

[*]

כמו כן, יערוך הפסטיבל מחווה חגיגית במלאת 40 שנה ל "ניקוי ראש", תוכנית הסאטירה הראשונה מסוגה בישראל.

השנה יגיעו לפסטיבל שני אורחים בינלאומיים חשובים בסצנת האנימציה העולמית: בארי פורבס, רב אמן בטכניקת הסטופ-פריים מאנגליה וסונג ז'ו קים - אורח הפסטיבל מסיאול, מנהל הפסטיבל והתוכניות של פסטיבל אנימפקט"סיאול, אחד מעשרת פסטיבלי האנימציה הנחשבים בעולם. ז'ו קים יציג מבחר מסקרן ומרשים של סרטי אנימציה המשקפים החברה הדרום קוריאנית.

בתחום הקריקטורה והקומיקס יתקיימו בפסטיבל האירועים הבאים: "חצה את הרוביקון" - תערוכת קריקטוריסטים חדשה על דמותו של נשיא המדינה הנבחר ראובן (רובי) ריבלין.

אירוע פתיחת הפסטיבל ב 6/8 יהיה במעמד נשיא המדינה.

תערוכת מחווה לאריק איינשטיין: מיטב הקריקטוריסטים בפרשנות מאוירת לדמותו ביניהם: מישל קישקה, שלמה כהן, ירמי פינקוס, שי צ'רקה, אורי פינק, עמוס בידרמן, יזהר כהן, ליאב צברי, ליאו אטלמן, נוסקו, אדר דריאן וזאב.

[*]

הרצאה של ניסים חזקיהו על אחת התופעות הייחודיות בנוף היצירה המקומי- המאפיה ההונגרית – החבורה המיתולוגית של הסאטירה הישראלית.

אסף חנוכה, תומר חנוכה ובועז לביא יחשפו בפעם הראשונה במסגרת אנימיקס את ספרם החדש "חמש שנים בקואנלום".

מפגש עם הקריקטוריסט והקומיקסאי גיא מורד – הכח העולה בעולם הקריקטורה והקומיקס בישראל: שיחה של העיתונאי רענן שקד עם המאייר המלווה את הטור שלו גיא מורד על סודות היצירה של קריקטורות פוליטיות, רצועות הקומיקס ואיורים הומוריסטיים בעמודי הכלכלה.

[*]

"גברים בשחור" – מפגש אמן עם הקריקטוריסט שחר נבות המאייר הראשי של מגזין הגברים "בלייזר" על הומור שחור הקשור לעולמם המצ'ואיסטי של הגברים.

תוכנית האנימציה בפסטיבל כוללת תכניות רבות של אנימציה חדשה,תכניות נושא, סרטים זוכי אוסקר וסרטים באורך מלא:

לראשונה בפסטיבל אנימיקס, תיערך בכורה לשני סרטים ישראלים שטרם נחשפו. לראשונה בארץ, תוקרן במסגרת פסטיבל אנימיקס התוכנית "גלוריה ויקטוריה"- המציגה סרטי אנימציה קצרים העוסקים בחווית המלחמה מזוויות שונות.

בהתאם למסורת הפסטיבל, גם השנה יוקרנו סרטי אנימציה הבנויים על סיפור דוקומנטרי במסגרת "דוקו- מציה" 2014.

כמו בכל שנה יקרין הפסטיבל תוכנית עשירה של סרטים שזכו או היו מועמדים לאוסקר ובהם גם זוכה האוסקר לשנת 2014- "מר הובלוט", על עולם עתידני, מכני, קר מרגשות ונטול חום אנושי.

פסטיבל אנימיקס יקדיש השנה יום עיון מקצועי לקהילת האנימטורים במסגרתו יתקיימו הרצאות בנושאים שונים כדוגמת ההווה והעתיד של המדיה האנימטיבית, על הדרכים העומדות כיום בפני יוצר האנימציה למצוא מימון להפקת סרטו ועוד.

תוכנית מעניינת נוספת תציג אסופה של סרטי אנימציה מסלובניה שנוצרו בין השנים 1998- 2013. סלובניה, אשר הייתה בעבר חלק מיוגוסלביה הינה בעלת מסורת אנימציה ותיקה. לאחר הפירוד, אנו עדים להיווצרות סרטי אנימציה אשר אינם מחויבים לפוליטקלי קורקט.

הקרנות בכורה לסרטים חדשים באורך מלא שרון תובל, אוצר אמנות דיגיטלית, שתי תוכניות המציגות מגוון רחב של אנימציה ישראלית מהשנים האחרונות.

"מסע" - מופע ייחודי שיעלה השנה במסגרת הפסטיבל הוא מופע המשלב את אמנויות המחול האנימציה.

מפגש מיוחד במסגרת הפסטיבל עם צמד האנימטורים הישראלים ניר וגלי, אשר זכו לתהילה ארצית בזכות קטעי האנימציה השנונים שהם מפרסמים ברשת מזה מספר שנים ושיאם – "תחנת הליטופים" בתוכנית "ארץ נהדרת" בעונה האחרונה.

ולילדים – חגיגת ענק של אנימציה, קומיקס וקריקטורה: מדי בוקר יתקיימו הקרנות סרטי אנימציה לילדים והורים וסדנאות ומפגשים עם יוצרים מהתחום.

הילדים והוריהם יוכלו ליהנות מעלילות פופאי, מחווה מיוחדת למלח המצויר עם התרד.

סופר הילדים , יהודה אטלס , יגיש תוכנית חדשה ומיוחדת המציגה לקט של סרטי אנימציה קצרים שבכולם מככבים חיות.

התוכנית "פנטזיה עכשיו" תציג בפני הילדים את הדור החדש של הפנטזיה הקולנועית המיוצרים במיטב הטכנולוגיות הממוחשבות.

"והילד הזה הוא אני" – מפגש עם יוצרי ספר הילדים המיתולוגי יהודה אטלס ודני קרן , עם מתן גדש על פן האיורי של הספר . דני קרמן יאייר ויסביר כיצד עיצב את הדמויות בספר.

דודו שליטא, אוצר האנימציה של הפסטיבל, יציג בפני דור הצעיר רגעים קסומים מתוך מיטב הסרטים הארוכים, המצויירים של פעם, בהם: פינוקיו, פיטר פן, לידי והיחפן ועוד.. .

השנה , יארח הפסטיבל 3 סופרים ילדים מוכרים ואהובים אשר יפגשו כל אחד בתורו עם קהל הורים וילדים ויחלקו עימם את זיכרונותיהם, מחשבותיהם על סרטים מצוירים, גיבורי האנימציה של ילדותם ועוד.

הקרנת הסרטים המצוירים של פעם "במבי" ו "ספר הג'ונגל", בהקרנה כמו פעם – בפילם !

הקרנות בכורה בישראל לסרטים חדשים באורך מלא : "פינוקיו" , "ילדי הקרון" ו"קפטן הארלוק"

כמיטב המסורת במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו סדנאות קומיקס , קריקטורות ואנימציה לילדים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2014
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט