חדשות קולנוע וסרטים

חובה בביתו של כל חובב קולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אין אדם שחובב קולנוע ולא מכיר את שמו של סטנלי קובריק, אחד הבימאים הנחשבים בכל הזמנים. קובריק שנולד בניו יורק אולם בילה חלק גדול מחייו באנגליה, היה אחד האנשים יוצאי הדופן בעולם השעשועים, הוא לא אהב כוכבים, מצלמות ולעיתים נדירות העניק ראיונות. במהלך 48 שנות פעילותו הוא ביים בסך הכל 16 סרטים ולעיתים לקח לו יותר מ- 10 שנים בין סרט לסרט.

בימים אלו הוציאה חברת "וורנר הום וידיאו" 7 מסרטיו המוכרים והנחשבים ביותר של קובריק ואם אתם חובבי קולנוע אמיתיים, זו המתנה הטובה ביותר לקראת החגים. בנוסף ניתן לרכוש סרט דוקומנטרי מרתק על חייו ופועלו של קובריק אותו מקריין טום קרוז ששיחק בסרטו האחרון "עיניים עצומות לרווחה". כל הסרטים, אשר חלקם מופיעים לראשונה ב- DVD, נמכרים במחיר של 69.99 ₪, מלבד הסרט התיעודי 'חיים בתמונות' אשר נמכר במחיר של 49.99 ₪ בלבד.

חשוב לציין כי כל הסרטים עברו תהליך שחזור נרחב והם נראים ונשמעים כאילו נעשו אתמול. כל מי שיש לו מערכת קולנוע ביתי מורכבת יהנה לשמוע את ג'ק ניקולסון צורח "הנה בא ג'וני, (הניצוץ), או לראות את האפקטים המרהיבים של "2001 אודיסיאה בחלל". ואכן, סרטיו של קובריק הפכו מזמן לאייקונים קולנועיים כשהם זוכים לעשרות מחוות והעתקות בסרטים אחרים.

קובריק עצמו היה מועמד ל- 13 פרסי 'אוסקר' (וזכה באחד – 2001: אודיסאה בחלל, על אפקטים ויזואליים), 4 פרסי 'גלובוס הזהב' ול- 7 פרסי 'באפטה' (וזכה באחד – במאי הסרט 'בארי לינדון'). סרטיו גרפו עוד עשרות מועמדויות לפרסים אלה בקטגוריות שונות.לוליטה (1962)

הומברט הומברט, מהגר אירופאי שזה עתה הגיע לרמסדייל, ניו הפשייר, מוצא עצמו מוקסם כל כך, עד שהוא מחליט לרקום מזימה. הוא ישא לאישה את שרלוט הייז. בדרך זו הוא תמיד יהיה קרוב לאחת והיחידה שאהבה נפשו – בתה של שרלוט! עם ג'יימס מייסון, שלי ווינטרס, פיטר סלרס וסו ליון בתפקיד לוליטה.

'לוליטה' היה מועמד לפרס 'האוסקר' (התסריט המעובד הטוב ביותר), מועמד ל- 'באפטה' (השחקן הטוב ביותר), ול- 5 פרסי 'גלובוס הזהב' (כולל סרט, במאי, שחקן ושחקן משנה הטובים ביותר) וזכה בפרס השחקנית הצעירה והמבטיחה של השנה.

2001: אודיסאה בחלל (1968)

אחרי שהסרט מעלה את שאלת האינטליגנציה המבדילה בין בני אדם לחיות, עולה השאלה המתבקשת – מה תהיה החלוקה המבדילה הבאה? הטכנולוגיה נחשבת ללא רלוונטית ומתייחסים אליה כאל כלי עזר לבני האדם. ולמרות זאת, מה יגלו בני האדם בעקבות מסעם לירח? עם קייר דולי וגרי לוקווד.

הסרט היה מועמד לארבעה פרסי 'אוסקר' (כולל במאי ותסריט) וזכה בפרס אפקטים ויזואליים, והיה מועמד לחמישה פרסי 'באפטה' (כולל הסרט הטוב ביותר) וזכה בקטגוריות של צילום, תפאורה וסאונד.

תפוז מכני (1971)

אחרי שנכלא לאחר סדרת רציחות ואונס, מחליט אלכס לקחת חלק בניסוי חדשני המציע 'לרפא' אותו מכוונותיו הרעות. כאשר הוא חוזר לחיים הרגילים, הקורבנות שלו מחליטים לברך אותו באותה התלהבות בה הוא ביצע את פשעיו בעבר.

הסרט היה מועמד לארבעה פרסי 'אוסקר' (כולל סרט, במאי, עריכה והתסריט המעובד הטובים ביותר), שלושה פרסי 'גלובוס הזהב' (כולל סרט, במאי והשחקן הטובים ביותר) ולשבעה(!) פרסי 'באפטה' (כולל סרט, במאי והעריכה הטובים ביותר).

בארי לינדון (1975)

ריימונד בארי הוא אירי צעיר הנחוש בדעתו לבנות לעצמו חיים של נוחות ועושר בכל דרך אפשרית. דרך מלחמת 7 השנים במאה ה- 18 הוא בונה לעצמו את החיים שהוא רצה, אבל איזה מחיר צריך לשלם בעבור זה? עם ראיין אוניל, מריסה ברנסון, פטריק מגי והארדי קרוגר.

הסרט היה מועמד לשבעה פרסי 'אוסקר' (כולל הסרט והבמאי הטובים ביותר) וזכה בארבעה פרסים (צילום, תפאורה, תלבושות ופס הקול הטובים ביותר), מועמד לשני פרסי 'גלובוס הזהב' (הבמאי והסרט הטובים ביותר) ולחמישה פרסי 'באפטה' (כולל הסרט הטוב ביותר) וזכה בקטגוריות הבמאי והצילום הטובים ביותר.
הניצוץ (1980)

ג'ק טוראנס (ג'ק ניקולסון) הוא סופר עם מחסום כתיבה. לאחר שהוא, אישתו (שלי דובאל) ובנם יוצאים להרי קולרדו על מנת לשמור בית מלון ישן שסגור לתקופת החורף, הם מגלים שהוא רדוף רוחות. כאשר ג'ק פוגש את רוחו של מר. גריידי, מי ששמר בעבר על המלון ורצח את אישתו ושתי בנותיו, מתחילים הרעיונות לבקוע במוחו שלו, ובני משפחתו מוצאים עצמם במנוסה.

לסרט הזה, המבוסס על ספרו של סטפן קינג מצורפות תוספות מעניינות כמו: איך עשו את הניצוץ, מאחורי הקלעים עם ויויאן קובריק.

מטאל ג'אקט (1987)

שני חלקים הבודקים את האפקט הצבאי והמלחמתי על חיילים בתקופת מלחמת ויאטנם, ומתמקדים במפקד המחלקה הארטמן ובשני חייליו, טוראים פייל וג'וקר. ג'וקר, המאומן להפוך 'למכונת הרג', מוצא עצמו בין רצון הצבא לבין רצונו שלו ותהיות האם הוא באמת רוצח? עם מת'יו מודין, אדם בולדווין ו- וינסנט דו'נופריו.

הסרט היה מועמד לפרס ה'אוסקר', מועמד לפרס 'גלובוס הזהב' (שחקן המשנה הטוב ביותר) ולשני פרסי 'באפטה' (סאונד ואפקטים ויזואליים).

עיניים עצומות לרווחה (1999)

בכיכובם של טום קרוז וניקול קידמן. סרטו האחרון והנועז של קובריק הוא דברים רבים: מסע פסיכולוגי – סקסולוגי. חלום מצמרר. סיפור מתח מרתק. אבן דרך משמעותית בקריירות של כוכביו, טום קרוז וניקול קידמן. פרק סיום ראוי לקריירה של קולנוען דגול.

טום קרוז משחק רופא הנשוי לאוצרת אומנות (ניקול קידמן). יום אחד אישתו מגלה לו שהיא כמעט בגדה בו, וזה מוביל את דמותו של קרוז למסע וגילויי מיני ומוראלי. לסרט מצורפים ראיונות עם טום קרוז, ניקול קידמן וסטיבן שפילברג, שלאחר מותו של קובריק עשה את "אינטיליגנציה מלאכותית", פרוייקט שקובריק החל לעבוד עליו אך לא סיים.

חיים בתמונות (2001)

הקריירה של הבמאי סטנלי קובריק מקבלת פוקוס חד בסרט תיעודי חושפני ומרגש זה, בהגשתו של טום קרוז. סרט מפורט על חייו ועבודתו של קולנוען גאון, המתגלה לעיניי הצופים באמצעות קטעי צילום נדירים מתחילת דרכו, מאתרי הצילום שלו ובביתיו ובאמצעות תגובות גלויות לב מצד אנשים ששיתפו עמו פעולה, עמיתים למקצוע ובני משפחה. מהמוסיקה שהוא בוחר דרך המצלמות בהן הוא משתמש, עד לפרוייקטים שלא מומשו (כולל 'אינטליגנציה מלאכותית', פרוייקט שלבסוף בויים על ידי סטיבן שפילברג), מוזמנים הצופים לגלות אוצר בלום של מידע. תוך שימוש בארכיונים של קובריק, מאפשר הסרט לראשונה שרטוט מדוייק ואינטימי של חייו עם בני משפחה וחברים. זוהי הצדעה מופלאה לאיש ולסרטיו. בהגשתו של טום קרוז. הפקה ובימוי: יאן הארלן אורך הסרט: כשעתיים ורבע
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2004
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט