חדשות קולנוע וסרטים

"מיליונים", פאונדים ויורו - חדש בקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"תמיד רציתי לכתוב סרט שילדי יוכלו להנות ממנו," מסביר התסריטאי פרנק קוטרל-בויס. "כאב לשבעה ילדים, אני מבלה מרבית זמני בחברת אנשים המשוכנעים שהם פיראטים או קדושים או כאלה הסובלים מאיזו הזיה צבעונית כזו או אחרת... כך שהיה לי קל למדי להתחבר לאנרגיה הזו. הטיפוסים ב"מיליונים" למעשה די שפויים לעומת כמה מילדי שלי! אצלי עוד לא גילו שימי הביניים עברו וחלפו, כך שחלק נכבד מיומי עובר בין מנופפי חרבות וחובשי קסדות."

קוטרל-בויס מתייחס כמובן לסרט "מיליונים" שעלה ברשת בתי קולנוע "לב" לפני כשבוע. את הסרט ביים דני בויל שידוע יותר כאיש שביים את "טריינספוטינג", "28 יום אחרי" ו"החוף", סרטים שאין להם כל קשר להוויה הילדותית או לילדים ומשפחה. דני בויל טוען שבכל סרטיו יש נימה ילדותית: "רבים אולי לא רואים זאת, אך לדעתי בכל סרטיי יש מימד חיובי המאשר את החיים. יש בהם אנרגיה שמבטאת את האופטימיות הרבה שלי. הרעיון שניתן לתת את אמונך באנשים – והם בתורם יתנו את אמונם באחרים – היא כל מה שנוכל בעצם לעשות. אני מאמין בזה, אך קשה לאמר זאת מבלי להשמע מגוחך! כיון שאני מאמין בזה, רציתי לעשות על כך סרט. פרנק ואני מעולם לא דיברנו על הענין ספציפית, אך הוא תמיד היה ברקע, באישיות של כל אחד מאיתנו."

כאשר שוד רכבת משתבש, שק מלא בכסף נוחת מן השמיים לידיהם של האחים הצעירים דמיאן בן השמונה ואנתוני בן העשר. להם נותר רק דבר אחד לעשות – לבזבז אותו כאילו אין מחר... כי בעוד תריסר ימים מחליפה בריטניה את המטבע ליורו וכל לירה שטרלינג שברשותם תצא מהמחזור ותאבד מערכה.שתי הדמויות הראשיות, דמיאן ואנתוני, הם שני אחים מהפרברים הצפוניים שאמם מתה בנסיבות טראגיות, שלעולם לא יוודעו לנו. אנתוני הוא נער רגיל לגילו, כזה המתעניין בפלייסטיישן, רכיבה באופניים, נייקי ומשחקי כדורגל. דמיאן, לעומתו, שתקן יותר, ילד מופנם ומלא מחשבות השקוע בעולם פנטסטי של קדושים ומלאכים המסייעים לו להתמודד עם הבעיות הנגרמות ע"י הכסף הגנוב. האלמנט המיסטי הזה גרם לבויל, מיד לאחר שקרא את התסריט, להעיר שדרושים ילדים באמת יוצאי דופן לתפקידים הראשיים. כדי שהפרויקט יצליח, הוא נזקק לשחקנים לא ידועים עם איכויות של כוכבי קולנוע והרבה כריזמה. "נכנסנו לתהליך שהמלהקים מכנים "לנשק צפרדעים"," מסביר בויל, "במהלכו תראה אלפי ילדים שמתוכם, בתקווה, תמצא לך נסיך. אי אפשר להמשיך לפני שמצאת את הילד המתאים."

צוות הליהוק נתקל לבסוף בשחקן הצעיר לואיס מקגיבון לתפקיד האח הבכור, אנתוני, שמחזיק בדעות נחרצות לגבי ערכו של הכסף ומה צריך לעשות בו. "מבחן הבד של לואיס היה חזק מאוד," אומר המפיק, גראהם ברודבנט, "ויכולת לראות שהוא יודע בדיוק איפה הוא נמצא בתוך התפקיד."

את דמיאן היה קשה יותר למצוא, פשוט מכיון שהדמות כה צעירה. "מכל הילדים שראינו, אף לא אחד בוגר דיו להיות שחקן של ממש," אומר בויל, שחיפש אחרי מישהו שילכוד ויבטא את תמימותו ויופיו של דמיאן. כמו נסים רבים שארעו במהלך ההפקה, הופיע אלכס אטל משום-מקום. חסר כל נסיון, הוא נמצא בין קלטות מבחני הבד שזרמו מדי שבוע למשרדי ההפקה. הוא מצא חן בעיני בויל מן הרגע הראשון. "ברגע שנכנס לחדר, עוד לפני שפצה פה, חשבתי לעצמי: זה הוא."
בעסקי השעשועים נהוג לאמר שאסור לעבוד עם ילדים או עם חיות, אך האימרה הזו טובה יותר לעסקים ופחות לשעשועים. דני בויל, מצידו, נהנה הנאה גדולה מן החוויה וכולו רק שבחים לשחקניו הצעירים. "בעבודה עם ילדים אתה לומד המון," אומר הבמאי. "בסרט הזה השכלתי כבמאי יותר מבכל סרט אחר. אתה לומד על משחק, על הצגת סיפורים, אתה יכול לראות את הילדים מתפתחים וגדלים כשהם מפנימים אינפורמציה. הם צמאים לידע, גם אם נדמה לפעמים שהם משועממים ורוצים לחזור לפלייסטיישן. בסוף הצילומים ראית שחל בהם שינוי אדיר."

קוטרל-בויס, שכתב את התסריט, עבד בהמהלך צילומי הסרט על כתיבת ספר ילדים העונה לאותו שם ושמבוסס על אותו סיפור. הספר נכתב מנקודת ראותו של דמיאן, האח הצעיר, ויש לו "זהות נפרדת" מהסרט, לדבריו. הספר זוכה לביקורות נלהבות באירופה והוא נקנה להפצה במדינות רבות.

ואתם תוכלו לראות את "מיליונים" בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.

לחצו על התמונה של אלכס אטל כדי לראות את שני הילדים והבמאי, דני בויל, במהלך צילומי הסרט.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט