חדשות קולנוע וסרטים

"רוצה לשחק בסרטים שייצרו שינוי": ראיון עם כוכבת "המטפלת"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בגיל 17 בלבד קיבלה קוקו קוניג את תפקידה הקולנועי הראשון בסרט "המטפלת" בו היא מגלמת מהגרת הונגרייה המטפלת בשחקן בריטי מבוגר. בראיון מיוחד לאתר היא מספרת על העבודה עם בריאן קוקס, הביקור בישראל והחלומות לעתיד
השחקנית קוקו קוניג הייתה רק בת 17, לפני סיום תיכון, כאשר הבמאי ההונגרי תושב ישראל יאנוש אדלני צפה בה בהצגה, התלהב והציע לה תפקיד ראשי בסרטו החדש "המטפלת". "זה היה הסרט הראשון שלי. הבמאי ראה מספר דברים שעשיתי וביקש לראות אותי. אחרי מספר פגישות, ליהקו אותי סופית ואני לא יכולתי לבקש תפקיד יותר טוב להתחיל את הקריירה", מספרת קוניג בראיון מיוחד לאתר "סרט".

עלילת הסרט עוקבת אחר סר מייקל גיפורד (בריאן קוקס), שחקן שייקספירי מבוגר, שימי תהילתו מאחוריו. הוא מסתגר באחוזה הכפרית שלו, מקווה שיניחו לו לנפשו, אך המשפחה מתעקשת שהוא צריך עזרה. כך נכנסת לחייו דורותיאה (קוקו קוניג), מהגרת הונגריה עם חלומות משלה להיות שחקנית. סר מייקל רודה בה, כפי שעשה לשורה ארוכה של מטפלות שבאו לפניה, אבל אהבם המשותפת להמלט מתורגמת בהדרגה לידידות לא צפויה.



מה תפס אותך בתסריט שעניין אותך כל כך?

"בדרך כלל כשאני קוראת תסריט, הדבר הראשון שאני מחפשת הוא אם יש לי מערכת יחסים עם הדמות שאני קוראת ואם אני רואה את עצמי מצליחה להיות הבן אדם שמאחורי הדמות. עם דורותיאה ישר ידעתי שזה משהו שאני רוצה ליצור כי זו מישהי שאיננה שונה ממני. גם היא שחקנית, גם לה יש מנטור. ואז כשהכרתי את שאר השחקנים ואת הבמאי, הבנתי שזה הולך להיות פרויקט נפלא ומשהו שאני רוצה לקחת בו חלק. זה היה כבוד לעבוד עם תסריט נהדר, במאי נהדר ובריאן קוקס שהוא מהשחקנים הטובים בהיסטוריה".

קוניג, ילידת אוסטריה שחגגה לאחרונה את יום הולדתה ה-21, הספיקה לככב מאז גם בסרט "אמונת המתנקש" ולאחרונה אף ביקרה בארץ והשתתפה בהקרנה מיוחדת של "המטפלת".

איך היה הביקור בישראל?

"נורא שמחתי לראות את 'המטפלת' בישראל, זה היה כבוד גדול עבורי. זה בעצם היה צירוף מקרים כי אני לא ידעתי שמתקיימת ההקרנה והייתי ביום הולדת של חברה. יאנוש הבמאי התקשר אליי ושאל אותי אם אני בישראל במקרה כי הולכת להיות הקרנה. האהבה והתמיכה שאנשים הפגינו בישראל היו חזקים הרבה יותר מכל מקום שהקרנו בו מקודם. זו באמת הייתה חוויה מאוד רגשית וכבוד גדול לקדם את הסרט אצלכם".

[*]

בנוסף לקריירה שלך כשחקנית קולנוע, שחקנית תיאטרון, את גם לומדת באוניברסיטה של ניו יורק על זכויות האדם, מדע פוליטי ועוד. הרבה זמן פנוי אני מניח, נכון?

"כל הזמן שבעולם (צוחקת). האוניברסיטה מאוד מתחשבת, מאוד מתגמשת. לדוגמה, היה לי מחזה שעלה בהמבורג והייתי צריכה לדחות הרבה דברים והאוניברסיטה התחשבה בי. הם יודעים שאני עובדת קשה. אבל אני מעדיפה שיהיה לי המון דברים לעבוד איתם מאשר שיהיה לי שקט תעסוקתי". הסיפור של הבמאי יאנוש אדלני הוא יוצא דופן. אדלני חי בישראל כבר 40 שנה. זהו סרטו העלילתי השני כבמאי וגם סרטו הראשון נעשה מחוץ לישראל. את התסריט ל"המטפלת" הגיש אדלני לקרנות בארץ, כאשר מוני מושונוב היה אמור לככב בתפקיד הראשי כבולגרי שחולה באלצהיימר ולכן חוזר לדבר רק בולגרית. לאחר שאף אחת מהקרנות לא אישרה לו את הסרט, הוא פנה להפקה בינלאומית וגייס כוכבים גדולים כבריאן קוקס ("טרויה") ורוג'ר מור שהלך לאחרונה לעולמו.

תני לי לקחת אותך מעט אחורה. היום הראשון של הצילומים מגיע. את יושבת בחדר האיפור, פוגשת את הבמאי, יוצאת לסט וזה את ובריאן קוקס. כמה נשימות עמוקות לקחת?

"משהו כמו מיליון (צוחקת). ביום הראשון דווקא לא היו לי סצנות עם בריאן קוקס. הסצנה הראשונה שצילמתי ביחד אתו הייתה הסצנה שבה דורותיאה מקלחת אותו. אז כמו שאתה בטח חושב, הרבה נשימות עמוקות".

[*]

(קוקו קוניג וששון גבאי לאחר הקרנת "המטפלת" בסינמטק ת"א. צילום: יועד עירון)

הרבה שחקניות מתחילות היו קצת מאבדות את עצמן בעבודה עם כוכבים גדולים, אבל את לא. איך הצלחת?

"עבדתי הרבה על כריזמה ואיך גם כשאני עם אנשים מוכרים, לא לתת לזה להשפיע עליי. אני חושבת שזה קודם כל בגלל האנשים המדהימים שעבדו איתי. יאנוש ידע איך להוציא הכי הרבה ממני, בריאן היה מדהים. אני חושבת שזה גם בגלל שמעולם לא יצא לי לעבוד עם שחקנים שהם פחות מממש טובים וזה נתן לי את הניסיון שראית על המסך. מעל הכול, למדתי מהם שלא משנה כמה אתרגש, הכי חשוב הוא שאהיה עצמי כי הדמות הכי מעניינת ששחקן יכול לשחק זה הוא עצמו".

מה הוא תפקיד שהכי היית רוצה לשחק בתור שחקנית?

"הייתי ממש רוצה לעבוד עם וודי אלן או ווס אנדרסון, אלה השניים המועדפים עליי, אבל אני פתוחה לכל פרויקט שיעניין אותי, בין אם הוא דרמה או אקשן או קומדיה, העיקר שיהיה בו לב. אני כרגע נמצאת בצומת דרכים בנוגע למה אני רוצה לעשות עם הקריירה שלי. אני רוצה ליצור סרטים שייצרו תחושה נפלאה אצל בן אדם שכועס ועצוב. אני רוצה ליצור סרטים שייצרו שינוי בעולם. סרטים שיזיזו אנשים לכיוון שאני מרגישה כדמות וכשחקנית. אם אני אשיג את זה, אני אשיג את החלום שלי כשחקנית".
מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ המטפלת (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2017
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט