חדשות קולנוע וסרטים

הכי טוב שיש - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שבע מועמדויות לפרס האוסקר ושתי זכיות, לשני השחקנים הראשיים, ג'ק ניקולסון והלן האנט בסרט הנפלא "הכי טוב שיש" שיצא לא מכבר ב- DVD (וורנר הום וידיאו). בגלל השם, "הכי טוב שיש" קשה מאד שלא ליפול לקלישאות כאשר כותבים את הביקורת על הסרט מכיוון שהמשחק בסרט הזה הוא באמת, הכי טוב שיש.

מעט מאוד סרטים, בעשרים השנה האחרונות, הציגו לנו אנסבל של שחקנים שהיה מוצלח כל כך. לצד ניקולסון והאנט מופיעים בגאון גרג קיניר (שמישהו ייתן לבחור יותר תפקידים ראשיים) שהיה מועמד לאוסקר על תפקידו בסרט, קובה גודינג ג'וניור שנייה אחר שזכה באוסקר על ג'רי מגוואיר, סקיט אולריץ' שמגלם זונה ממין זכר ועושה תפקיד קטן אך מרגש, השחקנית הוותיקה שירלי נייט ואפילו ג'יל הכלב, שמגלם את ורדל, כלבו של סיימון (קיניר) שמצליח לשבות את ליבנו וזכה להיות מונצח על הפוסטר של הסרט.

מלווין אודל (ניקולסון) הוא סופר של ספרים רומנטיים זולים שסובל מהפרעות אובססיביות קומפולסיביות. הוא מתעלל פיסית ומילולית בכל מי שהוא בא איתו במגע, אם זה הכלב של השכן אותו הוא זורק לפיר האשפה בדקה הראשונה של הסרט, או שכנו סיימון ההומוסקסואל שבו הוא נהנה להתעלל מילולית בכל אפשרות שניתנת לו. אבל גם אודל הוא בן אדם ובסופו של דבר הוא נאלץ להתמודד עם רגשותיו שהדחיק שנים רבות כל כך. והכל, בגלל שפגש מלצרית בבית קפה ונתנו לו לשמור על כלב קטן.

את הסרט, שיצא בשנת 1997, ביים ג'יימס ל. ברוקס, תסריטאי מוכשר שביים נכון להיום רק חמישה סרטים. סרטו הראשון היה "תנאים של חיבה" משנת 1983, שם פגש בג'ק ניקולסון (שגם זכה באוסקר על תפקידו בסרט). אחר כך ביים את "משדרים חדשות" עם הולי האנטר וויליאם הארט (הסרט היה מועמד לשבעה פרסי אוסקר כולל פרס הסרט הטוב ביותר). סרטו האחרון של ברוקס, "ספנגליש" לא זכה להקרנה מסחרית בארץ אך זכה לתשבוחות הביקורת בארצות הברית.

קרדיט גדול מגיע למארק אנדרוס, התסריטאי של הסרט, שגם כתב את הסיפור, אנדרוס כתב גם את הדרמה המשפחתית "החיים כבית" עם קווין קליין והיידן כריסטיאנסן ואת "סודות היא-יא" עם סנדרה בולוק אשלי ג'אד מגי סמית ואלן בורשטין.

איכות התמונה ב- DVD היא מצויינת וכך גם הסאונד. אין הרבה תוספות מיוחדות ומצער לגלות שערוץ השמע עם ההערות של ג'ק ניקולסון, גרג קיניר הלן האנט וג'יימס ל. ברוקס לא מחדש שום דבר ונראה (או יותר נכון נשמע) כי מישהו ממש הכריח את השחקנים להגיע לאולפן ההקלטות, לשבת ביחד ולראות את הסרט שעשו לפני כעשר שנים. תוספות נוספות הן קדימון הסרט ומידע לקוני, בשקופיות על היוצרים והשחקנים (המידע נפסק בשנת 1997, שנת הפקת הסרט).

אבל, התוספות הן לא החלק המשמעותי ב- DVD הזה אלא הסרט שמלא ברגעים קסומים, מרגשים ודרמטיים, קטע דרמטי כזה הוא במסעדה בה ג'ק ניקולסון פולט בפני הלן האנט "כולנו עומדים למות ולפי איך שזה נראה גם הבן שלך בקרוב". השתיקה הארוכה של האנט, תגובתו הנבוכה והלא מתפשרת של ניקולסון, מגישים לצופה סצינה שבוודאי לומדים בלא מעט שיעורי משחק.

סצינה מרגשת אחרת היא כאשר גרג קיניר, אחרי ששדדו והרביצו לו, שוכב חבול במיטה בבית חולים ומבקש מחבריו מראה כדי שיוכל לראות את הנזק שנעשה לפניו. הסצינות בין ניקולסון לכלב וארדל הן חמודות, משעשעות ונוגעות ללב (וכאן המקום להציע לאקדמיה להעניק בכל שנה פרס אוסקר גם לחיה המוצלחת של השנה). שימו לב בייחוד לסצינה שבה מנגן ניקולסון את "תמיד תסתכל על הצד הטוב של החיים" כדי לשכנע את וארדל לאכול, וסצינה נוספת בה השניים הולכים ברחוב ווארדל מחכה את האובססיה של ניקולסון לא לדרוך על הקווים במדרכה.

אזהרה קלה, הקדימון של הסרט יגרום לכם להזיל דמעה, הסרט "הכי טוב שיש" יגרום לכם לסיים חבילת טישו. מי שראה את הסרט כשיצא לבתי הקולנוע, יהנה לראות אותו שוב, ושוב, ושוב. מי שלא ראה, ורוצה להעביר ערב עם משחק מצויין של אנסבל מדהים, שייקח את הסרט מספריית הוידיאו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט