חדשות קולנוע וסרטים

סרטים קצרים וישראלים בפסטיבל הילדים והנוער

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטים לקטנים - "מתגברים על מכשולים" הוא מקבץ סרטים קצרצרים בן כשעה, המספר לילדים בחיוך ובקריצה, שבדרכו של כל אחד יכול לצוץ קושי, אך עם נחישות, אמונה ודמיון מובטח הניצחון. לי זה נראה הימור בטוח לכל מי שרוצה לגדל איש קטן-גדול עם יכולת התמודדות. המקבץ כולל סרט אנימציה על סיפורה של זיקית שלא מצליחה לשנות את צבעה ונאבקת כדי להתקבל לחברת הזיקיות, סרט על בובה הנאבקת לטפס על ערימת ספרים ולבסוף מגיעה לפיסגה בעזרת אומץ ופתרונות יצירתיים, סרט על ילדה שיוצאת לחפש אחר מים ובדרכה מתמודדת עם קשיים ופחדים רבים ואחרון חביב, סרט על ילד המוצא כלי נגינה מקורי אשר מוביל אותו לתסבוכת לא קטנה. (שעה, לגילאי 6-8)

"בגובה העיניים" הוא מקבץ של 3 סרטים קצרים בדיבוב לעברית. הסרטים מתרחשים מבעד לעיני הילדים, כך שדברים הזניחים למבוגרים נראים כדבר הכי חשוב, הכי משעשע והכי מרגש בעולם. בסרט "יעקב" ילד נשלח להביא חלב ובסוף מביא הביתה פרה. "חתלתול" הוא סרט על ילדה שחולמת לקבל חתול ליום ההולדת וכאשר משאלתה אינה מתגשמת היא פוצה את פיה ביללות חתול כדי לבטא את אכזבתה. "כלב מעץ" מספר על ג'קי שמקבל מזחלת פלא ליום הולדתו. כאשר הוא בורח איתה להרים, הוא נקלע לצרה. שימו לב לאמו של ג'קי – קופי של חנה לסלואו בימי נעוריה. (דיבוב לעברית, לגילאי 7-10)

סרטים קצרים - "דיסה עוברת ליפן" מתעד את מעברה של דיסה בת ה-4 מנורבגיה ליפן. הילדה החכמה, המתוקית והסקרנית משתפת אותנו בחוויותיה המרתקות. (תיעודי, 26 דק', תרגום לעברית, לגילאי 8-120)

"דג'רן דג'רן" האוסטרלי הוא סרט מר-מתוק על להקת ריקודי פולקלור המונה 4 נערים אבוריג'ינים מדליקים. פרנקי מהלהקה מתמודד עם מותו של אביו דרך הריקוד העתיק שלימד אותו. החמימות שמרעיפים עליו הילדים צובעת את התמונה העגומה בצבעים של תקווה ומחזקת אותו. סרט ראוי לשבח באותנטיות שלו ובבימוי האישי-לוחץ. זכה בפרס דב הקריסטל לסרט הקצר הטוב ביותר, פסטיבל סרטי הילדים הבינלאומי, ברלין 2005. (עלילתי, 26 דק', תרגום לעברית, לגילאי 8-120)

"ילדים יוצרים סרטים" – פרוייקט מיוחד - זו השנה החמישית שערוץ הילדים מקיים את הפרוייקט בשיתוף משרד החינוך ועמותת להב – לקיום הערכים בחברה. במסגרת הפרוייקט כותבים הילדים סיפורים קצרים שהופכים בהדרכתו של הצוות המקצועי של עמותת להב לסרטים קצרים. השנה יוקרנו סרטים משנים קודמות במסגרת סדנה לכתיבת תסריטים, בה יקבלו הילדים כלים בסיסיים לכתיבה ויפגשו עם כותבים. בהנחיית מנחה ערוץ הילדים והתסריטאי קובי מחט. משך הסדנא: כשעה.

"עשרת הדיברות" – פרוייקט מיוחד - פרוייקט "יוצרים עם קשת" בשיתוף מפעל הפיס הינו מיזם חברתי שבו לומדים תלמידים מרחבי הארץ את מקצועות הטלוויזיה והקולנוע. השנה יזמה קשת שיתוף פעולה עם בימאים מובילים בקולנוע הישראלי: אבי נשר, ניר ברגמן, דורון צברי, יוסי סידר ועוד. במסגרת "סדנאות אומן" חנכו הבמאים את קבוצות הנוער וליוו אותם בעשיית סרטים קצרים המשקפים את נקודת מבטם האישית על משמעות "עשרת הדברות". אני מקווה שגם הנערים וגם היוצרים יצאו נשכרים משיתוף הפעולה המעניין. קבלו טעימה מן הסרטים שיוקרנו: "לא תעשה לך פסל וכל תמונה" – תומר היימן מלווה קבוצה של בנים ובנות מהפנימיה לח"ן שבישוב עופרה. טליה, אחת מבנות הקבוצה שגדלה במשפחה דתית, לוקחת חלק קבוע בפולחן "מופע האימים של רוקי". "לא תנאף" – כיתה מדליית אל כרמל בוחנת את הדיבר בקרב בעלי כנף בגן הזואולוגי בת"א יחד עם רם לוי. או שזה גאוני, או שזה לא גאוני. "לא תגנוב" – ניר ברגמן מלווה קבוצת תלמידים קווקזים במרכז הותיק ביותר של הפרוייקט הנמצא בשדרות. תלמידי הקבוצה מתמודדים עם השאלה – מה החיים "גנבו" מהם... "לא תענה ברעך עד שקר" – אבי נשר מלווה כיתת נח"ל חרדי. יוסף חי חיים כפולים: הוא מנהל אורח חיים חילוני עם חברתו, אך בבית הוריו חוזר לזהותו החרדית. "לא תחמוד בית רעך" – דוד בן שטרית עובד עם קבוצת נוער מרמלה הבוחנים את מערכת היחסים בין נהגי מוניות ערבים לעמיתיהם היהודים בתחנת המוניות "אור" שברמלה.


יכולתי להמשיך ולהתענג על סרטים נוספים המוצגים בפסטיבל ולגלגל על לשוני עוד שם של יוצר זר או ישראלי. העובדה שהסקירה קצרה מלהכיל את היצירות הגודשות את הלב ואת הפסטיבל מבטיחה אירוע יחודי שכל אחד יכול לאבד בו את הידיים והרגליים ולמצוא את עצמו.

להורים: עזבו אתכם מהקניון. קחו את הילדים לסינמטק והעניקו להם חוויה שאינה מתפוררת כמו החולצה שקניתם אתמול ואינה מתעכלת כמו ההמבורגר שאכלתם שלשום.

לילדים: קחו פטיש, שברו את הקופה מהבר מצווה וקנו כרטיס למופע הדינוזאורים הכי מגניב שראיתם. סתאאאם. אין כאן דינוזאורים, אבל יש כאן חיות נכחדות – בני אדם וקולנוע שהולך ונעלם.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט